• Ad
  • הקרוסאובר הקומפקטי החדש של וולוו ניצח בקלות את המתחרים וזכה בתואר הנחשב בעולם הרכב. האיביזה של סיאט התמקמה במקום השני וסדרה 5 החדשה של ב.מ.וו בשלישי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו XC40 הוא מכונית השנה באירופה. הקרוסאובר החדש של המותג השבדי נבחר בהפרש ניכר למקום הראשון מבין 7 פייינליסטיות על ידי צוות של 60 עיתונאי רכב מ-23 מדינות אירופאיות וכמו בשנים האחרונות ההודעה על הזכיה בתואר פתחה את ימי העיתונות של תערוכת הרכב בז'נבה.

    ה-XC40 הוא קרוסאובר קומפקטי שמשלים את ליין רכבי הפנאי של וולוו ואמור להתחרות ברכבים כמו ב.מ.וו X1, אודי Q3, יגואר E פייס ואחרים.
    ה-XC40 מבוסס על פלטפורמת CMA המודולרית החדשה של וולוו המותאמת גם ליחידות הנעה היברידיות וחשמליות, פותחה בשיתוף בעלת הבית ג'ילי הסינית ומשמשת גם את רכבי המותג החדש link&co.

    ה-XC40 אמנם לא פורץ דרך ולא מביא עימו בשורה יוצאת דופן אך הוא מציג עיצוב שובב ומימדים קומפקטיים שבהחלט תורמים לרענון תדמית המותג השבדי שבמשך שנים סבל מאופי שמרני וכבד.

    עוד ב-TheCar:
    הזוכה הקודמת – פיג'ו 3008
    אופל אסטרה היא מכונית השנה באירופה לשנת 2016 

    באופן מפתיע משהו, על אף תרומתה החשובה של וולוו בעיקר בכל הנוגע לבטיחות כלל עולם הרכב, זו פעם ראשונה שרכב של המותג זוכה בתואר "מכונית השנה" ויש מי שסבורים שמדובר בסוג של פיצוי לכך שה-XC90 פורץ הדרך הסתפק במקום השני ב-2014, השנה בה אופל אסטרה הסופר אפרורית קטפה את התואר.

    האיביזה החדשה זכתה במקום השני בתחרות השנה כשהדור החמישי של המכונית החשובה והנמכרת ביותר של המותג הספרדי מביאה לראשונה בתולדות התחרות את סיאט לפודיום.

    האיביזה החדשה אמנם לא מציגה עיצוב נועז כמתבקש ממותג בעל אופי תוסס, אבל היא ללא ספק נאה, כוללת שיפור משמעותי במרווח הפנימי ושדרוג של ממש באיכות החומרים בקבינה שהיו ברמה נמוכה בדורות הקודמים.
    היא אמנם לא פורצת דרך אך מצליחה לשמור על האופי השובב שהפך אותה לאהובה על לקוחות צעירים תוך שילוב של יותר בגרות, איכות ומגוון של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט.

    את המקום האחרון על הפודיום תופס הדור השביעי של סדרה 5 של מותג הרכב הבווארי שבאופן מפתיע משהו עד היום אף מאחד מדגמיו מעולם לא זכה בתואר "מכונית השנה".

    הדור השביעי של מכונית הסאלון של ב.מ.וו מבוסס על פלטפורמת CLAR החדשה, עושה שימוש נרחב באלומיניום ובפלדה בחוזק מתיחה גבוה ולמרות תפיחה במימדים מציג משקל כולל נמוך מבעבר.

    סדרה 5 החדשה מציגה, למרות המימדים הגדולים, עיצוב דינמי בהשראת סדרה 3, שומרת על חלוקת משקל אופטימלית בין הסרנים  וכוללת שלל מערכות עזר בטיחותיות ממערכת חניה עצמית מלאה, דרך בקרת שיוט ושמירה על נתיב אקטיביות ועד לנהיגה אוטונומית (רמה 2) במהירות של עד מעל ל-200 קמ"ש בכביש מהיר.

    תחרות "מכונית השנה באירופה" נוסדה בשנת 1964 ונחשבת לתחרות הרכב המפורסמת בעולם וככל הנראה גם לתואר היוקרתי ביותר בו דגם חדש יכול לזכות.

    בשנים האחרונות נשמעים יותר ויותר קולות המבקרים את התחרות ואת הבחירות של השופטים בה, אשר מעדיפים בבירור מכוניות אירופאיות על פני מכוניות של יצרניות מכל מקום אחר בעולם ועם העובדה שב-54 שנותיה רק 5 פעמים זכו בתואר מכוניות לא אירופאיות קשה להתווכח.
    יתרה מזאת, יש הטוענים שהתוצאות מוטות ומושפעות מגורמי רקע ומלוביסטים שלוחצים על השופטים להעניק את הפרס למכוניות מסוימות שלא תמיד משמעותיות באמת עבור עולם הרכב וכך למשל יצרניות כמו פיאט (9 זכיות) רנו (6 זכיות) ואופל (5 זכיות) זכו בתואר מספר רב יותר של פעמים כשיצרניות אחרות כמו למשל פולקסווגן (4 זכיות) מרצדס (זכיה אחת) או ב.מ.וו (0 כאמור) שתוצריהן ללא ספק השפיעו יותר על עולם הרכב לא זכו להכרה הולמת.

    עם זאת, אין ספק שבמהלך השנים התחרות הכתירה כמה מועמדות שהפכו בהמשך למכוניות אייקוניות שזכו להצלחה גדולה כמו למשל פיג'ו 504, סיטרואן CX, פורד פוקוס ופיאט 500, ופספסו כמה מכוניות סופר חשובות שבראיה לאחור הייתה להן השפעה עצומה על עולם הרכב כמו מאזדה MX5, פורד מוסטנג, פורד פיאסטה, ב.מ.וו סדרה 3 ופולקסווגן גולף המקורית.

    גם השנה נראה שיהיו מי שיטענו שמבין 7 פיינליסטיות היו מועמדות ראויות יותר לתואר או לפחות לאחד משני המקומות הנוספים בפודיום – בין אם מדובר בסטלביו – הקרוסאובר הראשון בתולדות אלפא רומיאו המציג עיצוב מרהיב, יכולות דינמיות משובחות ביחס לסגמנט ותא נוסעים כמו שרק האיטלקים יודעים לעצב שיחד עם הג'וליה (שלא זכתה בתואר שרבים חשבו שהגיע לה בשנה שעברה) אמור להחזיר למרכז הבמה את אחד המותגים בעלי העבר המפואר ביותר בעולם הרכב לאחר שנים של דשדוש.

    או אולי הסטינגר המרשימה של קיה – מכונית סדאן קופה מרהיבה וסקסית עם הנעה אחורית ויכולת כביש מרשימה שמעבר לתדמית ולסמל בחזית לא נופלת מדגמים של מותגי פרימיום כמו ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה ואודי A5 ספורטבק, אשר הייתה יכולה להעניק לראשונה בתולדות תחרות "מכונית השנה" הכרה כלשהי (גם אם הסטינגר הייתה זוכה במקום ה-2 או ה-3) לכלל תעשיית הרכב הקוריאנית הענקית ולקיה בפרט שעשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה נחשונית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו XC40 זכה בתואר מכונית השנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.