• Ad
  • צעד ענק קדימה לוולוו: S90 מבקשת לטלטל את קטגוריית הפרימיום סדאן עם מכונית שתוכל סוף סוף להתחרות במותגי היוקרה הגרמנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת תערוכת דטרוייט, שתיערך בעוד כחודש, חשפה אמש וולוו את מכונית הדגל החדשה שלה, שכבר זכתה להרבה מאד הקדמות ו"תמונות ריגול" בחודשים האחרונים.

    S90, אשר מכירתה בעולם תחל בשנה הבאה, מחליפה את אחת המכוניות היותר מבוגרות בקטגוריה, ונראה שהפעם תוכל סוף סוף להתמודד ברצינות מול מכוניות הפרימיום הבינוניות בגודלן כמו אאודי A6, ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס (אשר בעצמה עומדת בפני החלפה) וגם מול יגואר XF.

     

    Location Front Quarter Volvo S90 Mussel Blue

     

    כמו XC90, שהוצגה בעולם בשנה שעברה והקפיצה את וולוו לליגה גבוהה מזו שבה נמצא הדגם המוחלף, גם S90 מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של וולוו שנקראת SPA.

    וולוו עדיין לא פרסמה פרטים טכניים מלאים, ובכלל זה את רשימת מערכות ההנעה וביצועיהן, אבל אין זה בלתי סביר להניח שהמכונית תונע באמצעות סדרת מנועי הארבעה צילינדרים מוגדשי הטורבו החדשה – בנזין ודיזל בהספקים של בין 240 ל-400 כ"ס, אשר יחוברו לתיבות הילוכים אוטומטיות קונבנציונליות בעלות 8 יחסי העברה. בראש הפירמידה, גם כאן, תעמוד מערכת ההנעה ההיברידית T8.

     

    Location Rear Quarter Right Volvo S90 Mussel Blue

     

    העיצוב החיצוני של המכונית ארוך, חלק ו"שבדי" מאד (במובן זה שהוא נקי ומרשים), ולקוח מקו העיצוב של XC90 החדש – עם פנסים קדמיים שמכילים את צורת "הפטיש של תור", וגם ממכונית הקונספט שהציגה וולוו לפני מעט יותר משנתיים.

    עיצוב הפנים לקוח אף הוא מזה של XC90 אך לפחות לפי התמונות נראה עוד יותר מרווח ומפואר, בין השאר עם מסך מולטימדיה גדול ושפע של מתכת אמיתית וחלקי עץ.

     

    Interior Blond Volvo S90

     

    בוולוו מדגישים כמובן את מערכות הבטיחות בכלל ואת מערכות הנהיגה האוטונומית בפרט, ובראשן הדור השני של "פיילוט אסיסט" ("סייען טייס/נהג") שבו הורחבו תפקודי הנהיגה האוטונומית אל מעבר למצבי הנהיגה העירונית במהירויות נמוכות.

    מעתה אלה כוללים גם אפשרויות לתנועה ללא מגע יד אדם במהירות של עד 130 קמ"ש, עם מערכת שמתקשרת עם הנהג המהורהר (או זה שעסוק בטלפון הנייד שלו) באמצעות מכות עדינות לגלגל ההגה כדי לשמור על המכונית במרכז הנתיב שלה.

    מי שנוסע הרבה בכבישי דרום הארץ בעת ערפל יוכל ליהנות גם מתכונה ראשונה מסוגה בעולם שוולוו חשפה לאחרונה – מערכת לאיתור והימנעות מפגיעה בבעלי חיים גדולים כמו איילים, סוסים או פרות (או גמלים, במקרה שלנו) ואשר פועלת בלילה וביום כדי למנוע התנגשות.

     

     

    וולוו עדיין לא חשפה מידות רשמיות אך באופן טבעי נראה שהיא ארוכה, רחבה ונמוכה מ-S80 המוחלפת.

    במהלך השנה הבאה תשיק וולוו גם גרסת סטיישן של המכונית, שתיקרא כמובן V90, ואחד הכיוונים המעניינים – שצפוי גם הוא להיחשף בשנה הבאה (דווקא עם מכונית הדגל) יהיה גרסאות ספורטיביות חמות אשר לא מתקשרות אסוציאטיבית עם התדמית של וולוו או עם הכיוון ה"ירוק" שאליו היא שואפת עם גרסאותיה ההיברידיות.

    בזכות מעורבותה רבת השנים במירוצי טורינג בכלל, ובעלותה על חטיבת המירוצים Polestar בפרט, וולוו רוצה נתח מן השוק המאד יקר ומאד רווחי של מכוניות יוקרה עתירות כח דוגמת AMG של מרצדס,M של ב.מ.וו. וגרסאות ה-S של אאודי. צפו, אם כן, ל"גרסאות ביצועים" שוולוו תשיק בשנה הבאה ל-S90 ול-V90.

    שאלת חצי מיליון השקלים היא מתי תגיע S90 החדשה לישראל, ואת התשובה צריך לחלק לשניים: אם לשפוט לפי השקת ה-XC90 הרי שישראל לא נחשבת לאחד השווקים המועדפים על וולוו ולכן המכונית לא צפויה אצלנו לפני 2017. מצד שני, לא מן הנמנע שבין היבואנית לישראל לבין היצרנית השבדית-סינית התקיים כבר מו"מ בנוגע למלאי ה-S80 שניתן למכור אצלנו, ואם הוא לא גדול מספיק ייתכן שנצליח לראות את S90 גם בישראל עוד לפני סוף השנה הבאה.

     

    Location Rear Volvo S90 Mussel Blue

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו חשפה את מכונית הדגל החדשה S90

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.