• Ad
  • בעוד שמבחינה טכנולוגית אין בעיה לייצר כבר כעת מכוניות בעלות יכולות אוטומיות, הרגולציה מסביב לעולם מונעת את עלייתן לכביש. כעת נשיא וולוו מנסה לשנות את המצב ומבטיח כי החברה תיקח אחריות מלאה במידה שמשהו ישתבש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Autonomous drivingעל אף שלרבים מכם זה בוודאי נשמע כמו מדע בדיוני, היום בו המכוניות ינהגו בעצמן קרוב מתמיד ולמעשה המחסום המשמעותי ביותר בדרך למכונית אוטונומית הוא לא טכנולוגי אלא נובע בעיקר מענייני רגולציה ואחריות משפטית.

    מסתבר שכבר היום יש לא מעט יצרניות רכב וענקיות טכנולוגיה דוגמת גוגל שמסוגלות לצייד כלי רכב בטכנולוגיה שתאפשר לכם להמשיך להתעסק בסלולרי באין מפריע גם כשאתם באוטו אך, מעבר למחיר הגבוה שבשלב זה מגביל את הטכנולוגיה למכוניות פרימיום יוקרתיות, אין אף מדינה בעולם שמאפשרת שימוש חופשי בטכנולוגיה המתקדמת על כבישים ציבוריים.

    יצרנית הרכב השבדית וולוו, שהצהירה בתחילת העשור על יעד שאפתני של אפס הרוגים ברכבי החברה עד 2020, נמצאת בחוד החנית בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות ששילוב של כמה מהן מאפשר להפוך רכב לאוטונומי וכיום הדבר שלמעשה מעכב אותה בדרך לאותו יעד הוא החקיקה שטרם התאימה את עצמה לטכנולוגיה החדשה.

    האקאן סמואלסון
    האקאן סמואלסון

    בניסיון להוציא את המקלות הרגולטוריים מגלגלי הטכנולוגיה, האקאן סמואלסון, נשיא וולוו, החליט לצאת בקריאה פומבית לרשויות הפדרליות בארצות הברית על מנת שאלו "יזיזו את התחת" ויעשו את הצעדים הנדרשים כדי לאפשר לכלי רכב אוטונומיים לנוע על כבישי ארץ הדוד סם.

    "ארה"ב מסתכנת באובדן המעמד המוביל שלה כמקדמת טכנולוגיות שיחסכו חיי אדם. בשל היעדר הנחיות לבדיקה והסמכה של כלי רכב אוטונומיים, לא ניתן למעשה לנוע באופן חופשי עם כלי רכב כאלה על הכבישים ובדומה למגבלות ברוב מדינות אירופה, במצב הזה לא ניתן יהיה ליישם את הטכנולוגיה ברכבים בייצור סדרתי בעתיד הנראה לעין".

    בכנס מיוחד שנערך בנושא בוושינגטון הבירה, סמואלסון הצהיר בהתייחס לסוגיית האחריות המשפטית כי "וולוו מוכנה להתחייב לקחת אחריות מלאה על כל תאונה או נזק ישיר או עקיף שיגרם בעת שמכוניות מתוצרת החברה ינועו במצב אוטונומי".

    סמואלסון התייחס גם לחששות מפרצות אבטחה שיאפשרו לגורמים להשתלט על הרכב מרחוק וציין ש"אנחנו מתפתחים ומשכללים את תוכנת ההגנה שלנו כל הזמן כדי להתמודד עם הסיכונים הקשורים לפריצה לרכב. גם בתחום זה אנחנו לוקחים אחריות מלאה ולא מאשימים את אפל או את מיקרוסופט בפרצות המאפשרות גישה להאקרים".


    הטכנולוגיה כבר כאן, אבל הרגולציה מתקשה להדביק את הקצב

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו: אשרו לרכבים אוטונומיים לעלות על הכביש, אנחנו נישא באחריות אם משהו ישתבש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.