• Ad
  • וויז, בבעלות גוגל, פיתחה את אפליקציית RideWith אשר מאפשרת חיבור בין נהגים למי שזקוקים להסעה. הנוסעים ישלמו לנהגים אבל בשונה מן המודלים של גט טקסי ואובר הנהגים לא יעבדו עבור מפעילת האפליקציה – אם כי היא תחתוך לעצמה קופון של 15%
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מפעילת אפליקציית הניווט ווייז, אשר נרכשה לא מכבר על-ידי גוגל, פיתחה והעלתה לאוויר את RideWith – אפליקציית אנדרואיד שמאפשרת לחבר בין נהגים לבין נוסעים לצורך נסיעות משותפות, באופן שבו הנוסעים ישלמו לנהגים סכום כסף תמורת חלקם בעלויות הנסיעה – בעיקר דלק ובלאי – אשר יחושבו על-ידי האפליקציה עצמה בהתאם למחירון חברת 'חשב' שמקובל על ארגונים במשק.

    Ridewith 03

    האפליקציה מיועדת להורדה על-ידי הנוסעים שמבקשים להצטרף לנהגים, בעוד שהנהגים עצמם יוסיפו להשתמש באפליקציית וויז הרגילה שלהם – לאחר שנרשמו לפיילוט שהחברה החלה לקיים.
    האפליקציה החדשה עוקפת למעשה לא רק את אפליקציות הנסיעה בתשלום הקיימות – כמו גט טקסי ו'אובר', אלא בעיקר את משרד התחבורה אשר עד היום לא ביצע אף פעולה לעידוד שימוש בתחבורה שיתופית אשר יכולה לשפר מאד את העומס על כבישי הארץ.

    בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מוגן שוק ההסעות בשכר על-ידי רגולציה קפדנית אשר סוגרת את השוק עבור בעלי רכב פרטיים, וזו הסיבה שמפעילי אפליקציות כמו גט טקסי ו'אובר' יכולים בשלב זה לעבוד אך ורק עם נהגי מוניות בעלי רישיונות הסעה של משרד התחבורה.
    עם כניסתה של 'אובר' לישראל, בשנה שעברה, הבהיר שר התחבורה, ישראל כץ, שהוא ישמור על פרנסתם של נהגי המוניות ולא יאפשר לאפליקציות שונות לפגוע בה (גם אם יש בכך ערך מוסף לכלל הציבור).

    אלא שאפליקציית RideWith מוגדרת כ"אפליקצייה לשיתוף נסיעות לעבודה (carpooling)", ולא כאפליקציית נסיעה בתשלום, ובשלב זה היא לא מיועדות לכל מצבי הנסיעה אלא בעיקר עבור מי שמבצע מסלולי נסיעה קבועים – למשל אל מקום עבודתו וממנו, והסטייה שלו מנתיבו הקבוע לטובת ה"טרמפיסט המשלם" אינה גדולה.
    כאמור – גם מסיבות מעשיות וגם כדי למנוע אי נעימויות (ובעיקר כדי ליצור מודל כלכלי מכל הסיפור) – האפליקציה מחשבת ומעדכנת את הצדדים מה המחיר הראוי להסעה הזו, ובאופן שהיא לא נחשבת להסעה בשכר אלא כמסייעת להשתתפות בהוצאות.

    עם זאת, עבור וויז מדובר בפרויקט שעשוי להניב רווחים נאים – שכן בכוונתה "לחתוך קופון" בהיקף של 15% מכל העברת כספים, ואם המודל יתפוס מדובר בפוטנציאל מסחרי נאה מאד. בנוסף, גוגל ו'וויז' יוכלו "לתפור" לנהגים ולנוסעים פרסום שמותאם לאורח חייהם ונסיעותיהם.

    Ridewith 02
    אפליקציית RideWitw. "המטרה היא חסכון ולא פרנסה", של הנהגים לפחות. וויז דווקא תתפרנס לא רע

    בתשובה לשאלה "האם אפשר להתפרנס כנהג RideWith?", נכתב באתר האפליקציה: "לא, המטרה היא חסכון ולא פרנסה. בכל יום תקבלו הצעות לעד שתי נסיעות הנמצאות על נתיב הנסיעה הרגיל שלכם.
    התשלום על הנסיעה עוזר לכסות את הוצאות הדלק והוצאות הרכב השוטפות – והופך את הנסיעה היום-יומית לעבודה לחסכונית במיוחד".

    בתשובה לשאלה "האם RideWith כלולה בכיסוי הביטוחי לרכב שלי?" נכתב: כמו כל נהג אחר זו אחריותך לדאוג להיות מכוסה בכיסוי ביטוחי נאות. עם זאת, ייתכן ותרצה לוודא שפוליסת הביטוח שברשותך מכסה מקרים ביטוחיים בעת הסעת שותפים לנסיעה".

    יוצאים לפיילוט

    העלאת אפליקציית RideWith היא תחילתו של ניסוי, פיילוט, שנועד לבחון את האפקטיביות שלה ואת דרכי השימוש בה, כשהכוונה – כמובן – היא להפיץ אותה באמצעות גוגל לעולם כולו.

    בשלב הראשון ייערך הפיילוט בקרב תושבי הערים תל אביב, הרצליה ורעננה – מתוך הנחה שבשטח זה מרוכז מספר רב של עובדי הי-טק שיהיו "מאמצים ראשונים" של טכנולוגיה חדשה באשר היא.

    מצידו של נוסע מדובר לא רק בחסכון כספי – אם האלטרנטיבה שלו היא נסיעה במונית – אלא בעיקר בשיפור ניכר לרמת הנוחות, שכן הנוסע לא תלוי בתחבורה ציבורית ובצורך להחליף אוטובוסים אלא מגיע מנקודה לנקודה.

    מצד הנהג יש בכך הכנסה צנועה ופטורה ממס, ודאי יחסית למצב הנוכחי שבו הוא (או החברה שבה הוא מועסק) משלם לבדו את עלויות הנסיעה ו/או את עלות שווי השימוש במכוניתו.

    מאידך, אחד החסמים מפני שימוש בטכנולוגיה עלול להיות טמון בכך ששני הצדדים – הנוסעים אך גם הנהגים – נדרשים למעשה לחשוף לא רק את מקום מגוריהם (או נקודת האיסוף), מקום עבודתם ואת המועד שבו מתבצעת הנסיעה אלא גם את הרגלי הנסיעה הקבועים שלהם. בנוסף, היות שהחיוב והזיכוי מבוצעים "באופן אוטומטי", הרי שגם פרטי האשראי של שני הצדדים חייבים להימצא במערכת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ווייז וגוגל עוקפות את כץ ואת אובר: העלו גרסת בטא להסעות משותפות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.