• Ad
  • ה-S2000 של הונדה חוזרת?

    אחרי לא מעט שנות יובש, הונדה עושה לאחרונה מאמצים לחזור ל-DNA המקורי שלה. אחרי גרסת הטייפ R הפסיכית לסיוויק, ה-NSX האקזוטית וה-S660 הקטנטנה והפתוחה, שמועות שמגיעות אלינו מבריטניה גורסות שבחברה עובדים על דור המשך ל-S2000 האהובה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דור חדש של ה-S2000, הרודסטר האייקונית מבית הונדה שיוצרה בין השנים 1999-2009, צפוי להגיע בשנים הקרובות לכבישי הנהיגה ברחבי העולם, כך לפחות טוענים באתר האינטרנט של מגזין הרכב הבריטי AUTOCAR.
    אמנם הידיעה לא מסתמכת על הודעה רשמית של היצרנית היפנית או על הדלפה של גורם בכיר בהונדה, אך מקורה לא קשור רק לספקולציות ולהערכות. מסתבר שנציגים ממחלקת הפיתוח וההנדסה של הונדה יצרו לאחרונה קשר עם כמה מועדוני S2000 בממלכה המאוחדת ופנו לבעלי רכבים במטרה להבין מה הנקודות החזקות ברכב שיוצרות חיבור חזק, שלא לאומר פנאטי, בין המכונית לבעליה, מה צריך לשפר ולאיזה מיצוב הם היו מצפים מדור המשך.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: מאזדה MX5 מיאטה החדשה
    הונדה קבעה שיא גינס חדש למהירות… עם מכסחת דשא
    פיאט חושפת רודסטר חדשה המבוססת על המאזדה מיאטה

    אמנם בשלב זה, כאמור, אין שום אישור רשמי שהדבר אכן יקרה, אך אין ספק שאחרי שנים בהן הונדה ניסתה לרכז את מירב מאמציה בייצור מכוניות אפרוריות שיתנו פייט בעיקר למתחרה הגדולה ביותר שלה – טויוטה, נראה שמישהו בהנהלת החברה סוף סוף הבין שעם כל הכבוד למערכות הנעה היברידיות, האופי הנמרץ של מכוניותיה, המנועים חובבי הסל"ד ודגמי הספורט הם אבני היסוד של המותג ומשהו שבלעדיו להונדה אין שום יתרון משמעותי על מתחרותיה.

    וכך, בעוד שעד לפני קצת יותר משנה ה-CRZ ההיברידית עם 124 כ"ס הייתה היחידה בארסנל הדגמים של החברה שאפשר היה איכשהו להגדירה כספורטיבית, השנה הגיעו לאולמות התצוגה כמה דגמים שעושים כבוד ל-DNA המקורי של הונדה – מה-S660 רודסטר קטנטנה לשוק היפני, דרך גרסת TYPE R עוצמתית עם 310 כ"ס לסיוויק ועד ליורשת המרשימה למכונית העל של החברה, ה-NSX.

    עם זאת, ככל הנראה, במיוחד לנוכח הדור החדש של המיאטה והפיאט 124 ספיידר החדשה (החולקת עם הרודסטר של מאזדה את הפלטפורמה), בהונדה הבינו שהמעריצים האדוקים ביותר הם של המותג הם בעלי S2000 שמחכים כבר מאז ראשית העשור ליורשת לדו מושבית הקטנה שנודעה בעיקר בזכות מנוע ה- VTEC האטמוספרי שלה שהפיק 240 כ"ס מנפח של 2.0 ליטרים והציג קו אדום ב-9000 סל"ד.

    בניגוד לגל השמועות מ-2014 בדבר יורשת שדיבר על רודסטר עם מנוע מרכזי, כעת מדברים על כך שה-S2000 החדשה תישאר נאמנה לעקרונות של המכונית המקורית ותציג תצורה של מנוע קדמי והנעה אחורית.

    עם זאת, ככל הנראה מנוע ה- VTECהאטמוספרי המפורסם יפנה את מקומו ליחידות הנעה יותר ידידותיות לסביבה וככל הנראה מוגדשות טורבו.
    בשלב זה, כאמור, אין שום מידע רשמי אך הספקולנטים מעריכים כי המכונית תוצע עם כמה יחידות הנעה כשגרסת הבסיס תצויד במנוע ה-1.5 טורבו שבגרסתו החזקה ביותר, המוכרת מהסיוויק קופה האמריקאית, מפיק 180 כ"ס. פרט זה יעניק לרודסטר מבית הונדה יתרון ביצועים אל מול המיאטה וה-124 ספיידר המצוידות ביחידות הנעה שונות המפיקות הספק זהה של 160 כ"ס.

    כדי לא לאכזב את הקהל הנאמן, יש להניח שהונדה תציע גם גרסה חזקה יותר ויש מי שמדברים על מנוע הטורבו הפסיכי של הסיוויק TYPE R המפיק, כאמור, מעל ל-300 כ"ס. שילוב מנוע עוצמתי שכזה ברודסטר קטנה יחייב שלדה קשוחה יותר שתייקר את המחיר של כל הגרסאות ובנוסף התאמה של רכיבים רבים במערך המתלים, העברת הכוח והבלמים שיובילו לתג מחיר שיציב את הגרסה הבכירה מול רודסטרים של מותגי פרימיום דוגמת ה-Z4 של ב.מ.וו.

    הונדה S2000

    בכל מקרה, הרבה לפני שמדברים על מנועים אין ספק כי המכשול הגדול ביותר בדרך לדור ההמשך ל-S2000 הוא העדרה של פלטפורמה מתאימה בארסנל של היצרנית.
    הונדה השקיעה לאחרונה ממון רב בפיתוח פלטפורמה מודולרית חדשה למספר רב של דגמים שתוצג לראשונה בסיוויק החדשה, אך זו כוללת יחידת הנעה המוצבת לרוחב תא המנוע ומתאימה להנעה קדמית.
    שלדת ה-NSX בעלת המנוע המרכזי אקזוטית ויקרה מדי ועושה רושם שאם הונדה לא תחבור ליצרנית נוספת, בדומה לשת"פ בין מאזדה לפיאט בפלטפורמת המיאטה ובין טויוטה לסובארו בפלטפורמת הGT86, אור ירוק לפרויקט ידרוש השקעה של ממון רב בפיתוח פלטפורמה שלמעשה תוכל לשרת רק דגם אחד, דבר שיקשה מאוד על הונדה לשמור על תג מחיר שפוי ותחרותי שיאפשר למצב את ה-S2000 החדשה רק מעט מעל למיאטה.

    האם כך יראה הדור הבא של ה-S2000? אילוסטרציה ממוחשבת: אוטוקאר
    האם כך יראה הדור הבא של ה-S2000? אילוסטרציה ממוחשבת: אוטוקאר

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.