• Ad
  • עם תחילת המסירות הראשונות של הדור השלישי של מכונית העל, פורד חושפת את המפרט הכולל מנוע שמפיק 647 כ"ס ומאפשר לה להגיע למהירות של 350 קמ"ש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עם הספק של  647 כ"ס, מומנט של 76 קג"מ ומהירות מירבית של 350 קמ"ש, ה-GT החדשה היא המכונית המהירה ביותר שפורד ייצרה עד היום.
    הדור השלישי של מכונית העל של היצרן העממי הוצג לפני שנתיים בתערוכת דטרויט ובימים אלה יחידות ראשונות החלו להתגלגל מפס הייצור במפעל של פורד בקנדה.

    בניגוד לדורות הקודמים שעשו שימוש במנועי וי 8, ה-GT החדשה מצוידת במנוע וי 6 מוגדש טורבו בנפח 3.5 ליטרים המפיק 90 אחוז מהמומנט המטורף שלו מתחת ל-3,500 סיבובים בדקה.
    ה-GT החדשה עושה גם שימוש במרכב סיבי פחמן ושוקלת 1260 קילוגרם, מה שמאפשר לה להציג יחס הספק/משקל טוב מזה של מכוניות דוגמת הפרארי 488.

    פורד טוענת גם שמכונית העל החדשה שלה מהירה יותר על המסלול (במסלול מרוצים בקנדה בו נערכה ההשוואה) ממכוניות על שנבחנו מולה דוגמת מקלארן 675 ופרארי 458 ספציאלה.

     

    עוד ב-TheCar:
    מבחן לוהט: ב.מ.וו M125 מול גולף GTI
    רכבי הפרארי שכיכבו ב"מגנום" וב"מיאמי מחלק מוסר" למכירה
    מרצדס מפתחת הייפר-קאר עם מנוע של רכב פורמולה 1

    להביס את פרארי על המסלול

    סיפור לידתה של מכונית העל של פורד קשור מאוד בפרארי. בראשית שנות ה-60' יצרנית העל האיטלקית הייתה שקועה בחובות כבדים ומצוקת המזומנים הקשה שכנעה את המייסד, אנזו פרארי, שלא נותרה ברירה אלא למכור את החברה. מתווך אירופאי החליט לעניין את פורד, וזו הביעה עניין והשקיעה כמה מיליוני דולרים בבדיקת מתקני החברה.

    למעשה, הכל כבר היה מוכן לחתימה אך ברגע האחרון, כשנודע לאנזו פרארי כי על פי ההסכם המתגבש הוא לא יוכל להמשיך לנהל ולנווט באופן עצמאי את מחלקת המרוצים, הוא פשוט החליט לפוצץ את העסקה.

    הנרי פורד השני, מנכ"ל הקונצרן הענק, נעלב עד עמקי נשמתו והחליט לנקום בפרארי ולהביס אותו על מסלול המרוצים.
    לצורך כך הוא הורה למחלקת המרוצים של פורד להכין במהירות האפשרית מכונית מרוץ שתוכל לנצח את פרארי במרוץ 24 השעות של לה מאן שהיה בזמנו המרוץ היוקרתי ביותר בעולם.

    לוח הזמנים הלחוץ, עם פחות משנה עד ה"לה מאן" הבא, הביא את אנשי מחלקת המרוצים של פורד לחפש שותפים עם יותר ניסיון במרוצים מסוג זה.
    לבסוף מכונית המרוץ שזכתה לשם GT40 (בשל גובהה שעמד על 40 אינצ'ים) נבנתה בשיתוף קבוצת המרוצים הבריטית לולה, אך למרות מראה מרהיב וכל המרכיבים הנכונים היא לא הצליחה בתחילת הדרך להשיג את התוצאות המיוחלות.

    לאחר פרישה מביכה של שלוש מכוניות הקבוצה בשעות הראשונות של מרוץ 24 השעות של לה מאן ולאחר הישגים מביכים בשאר מרוצי ה-GT של אותה עונה, בפורד החליטו לעשות רה-ארגון ולהחליף את "מומחי המרוצים" האירופאים בקרול שלבי, משפר רכב אמריקאי ללא שום ניסיון בסוג כזה של תחרויות.

    היו מי שהרימו גבה, אבל זה עבד – ובגדול. ה-GT40 החלה לנצח מרוצים והצליחה להשפיל את פרארי ב"לה מאן" בשנת 1966 כשהיא תופסת את שלושת המקומות בפודיום. ההצלחה של פורד בסבב ה-GT המשיכה וגם בשלוש השנים שלאחר מכן ה-GT40 ניצחה את הלה מאן ובמקביל זכתה גם באליפות היצרנים כמה שנים  ברציפות.

    הדור השני

    בשנת 2004, לכבוד חגיגות 100 שנה לפורד, החברה הציגה דור חדש ל-GT ששמר על רוב מאפייני העיצוב של המכונית משנות ה-60', אך הפעם הפוקוס היה על גרסאות לכביש ולא למסלול המרוצים.

    עם זאת, קרול שלבי, האיש שאפשר לפורד להשפיל את פרארי בשנות ה-60, עזר גם בכיולים ובתכנון הדור השני.

    למרות הדמיון הרב ל-GT המקורית, הדור השני היה גבוה מעט יותר כדי לאפשר תנאי מחיה מתקבלים על הדעת בקוקפיט.
    המכונית צוידה במנוע וי 8 בנפח 5.4 ליטרים עם מגדש על שהפיק 550 כ"ס ואפשר ל-GT לרשום ביצועים מרשימים מאוד ביחס למתחרות עם 100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ומהירות מרבית של  330 קמ"ש.

    כ-4000 יחידות של ה-GT יוצרו ואחת מהן אף הגיעה לישראל ונסעה על כבישי מע"צ מספר שנים, אולם לאחר מספר שנים נתגלה כי בעליה הצהיר ושילם מיסים על יבוא מוסטנג GT בשווי 20 אלף דולר ולא על פורד GT השווה בערך פי 10 והיא הוחרמה ומאז מתייבשת ומתפרקת לאיטה בחניון המכס בנמל אשדוד.

    דור שלישי לאגדה

    הדור השלישי שכעת יוצא לדרכו נחשף, כאמור, לפני כשנתיים, לכבוד ציון יובל שנים לניצחון ההיסטורי של פורד ב"לה מאן". בניגוד לדור השני ששמר על נאמנות כמעט מוחלטת לקווי העיצוב המקורי, ה-GT החדשה מציגה אבולוציה עם קווים עתידניים וחיטובים שפוסלו כדי להעניק כוח הצמדה במהירויות גבוהות ומעניקים לה נוכחות עוצמתית עוד יותר מבעבר.

    מעבר למנוע הוי 6 ולמרכב סיבי הפחמן, ניתן לציין גם מערך מתלים אקטיבי, תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה ותא נוסעים מרווח ומודרני בצורה משמעותית מזה של הדור הקודם שיכלול לוח מחוונים שהוא מסך עם מספר אפשרויות תצוגה.

    בימים אלה לקוח מאושר ראשון אמור לקבל את מכונית העל החדשה.
    עם חשיפת ה-GT פורד הצהירה שהיא מתכוונת לייצר רק 500 יחידות, אולם יותר מ-6500 הזמנות נרשמו ופורד הייתה צריכה לבחור בקפידה את הזוכים על פי קריטריונים שונים ובין היתר, כך על פי  פורד, נרשמה העדפה ללקוחת שמתכוונים לעשות שימוש קבוע ברכב על פני אספנים גדולים שרוצים להוסיף עוד צעצוע לתצוגה שלהם.
    בסופו של דבר הלחץ עשה אתה שלו ובמקביל למסירות הראשונות פורד הודיעה כי תגדיל את מכסת הייצור לאלף יחידות בשלוש השנים הקרובות.

    על אף שרשימת ההמתנה ארוכה מאוד, אם יש לכם משהו כמו 600 אלף דולר מיותרים אתם בהחלט יכולים לנסות את מזלכם, אבל עשו לנו טובה – השאירו גם מספיק כסף בצד למיסים כי הטריק הזה של להצהיר שמדובר במוסטנג GT כבר לא עובד יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ה-GT החדשה היא הפורד המהירה בעולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.