• Ad
  • לקסוס RC F מלפנים

    התקלות השכיחות במכוניות חדשות: קישוריות ומולטימדיה

    לקסוס ממוקמת בראש טבלת המכוניות האמינות ביותר בארה"ב בפעם החמישית ברציפות, קאדילק ומרצדס לא כל כך. הכל בגלל המולטימדיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת הסקרים החשובה ביותר בעולמה של תעשיית הרכב, J.D. Power, פרסמה לאחרונה את סקר המהימנות ה-27 שלה, והיא מדווחת על שתי תופעות שממשיכות מגמה שנחזתה בשנים האחרונות: ראשית, מספר התקלות המדווחות במכוניות חדשות שב לעלות, וזאת לאחר ירידה מתמשכת לאורך שנים.
    שנית – מה שגורר כלפי מעלה את מספר התקלות הוא החדירה של טכנולוגיה חדשה, בעיקר בדמות מערכות מולטימדיה ומערכות סיוע לנהג.

     

    לקסוס LC 500 - 004

     

    סקר VDS של חברת J.D. Power מתייחס למספר התקלות שבהן נתקלו הבעלים של מכוניות חדשות בשנת הבעלות השלישית שלהם, שהיא גם השנה שבה בוצע הסקר, והוא נערך, כאמור, על ידי החברה מזה 27 שנים ברצף.

    בשנים האחרונות מזהים הסוקרים גידול מתמשך במספר התקלות המדווחות במכוניות חדשות, ורוב העלייה מיוחסת לבעיות של לקוחות עם תפעול מערכות אלקטרוניות כמו מולטימדיה ובידור, קישוריות לטלפון החכם, מערכות ניווט, זיהוי קולי ומערכות סיוע לנהג.
    אלה תופסות כיום נתח של כ-20% מכלל התקלות המדווחות במכוניות חדשות, ולהן תרומה מכרעת בירידה בת 3% נוספים ברמת המהימנות הכללית ביחס לסקר האחרון שנערך בשנה שעברה.

    "בעוד שיצרניות רכב, ספקי משנה לתעשייה וממשלת ארה"ב פועלים בהתלהבות על המעבר לעידן הרכב האוטונומי", אומר רנה סטיבנס, סגן נשיא תחום הרכב ב J.D. Power , "צרכנים צריכים קודם כל לשפר את רמת האמון שלהם בטכנולוגיות הנוכחיות, שמוצעות כבר כיום בכלי רכב, וזה עוד לפני שהם יהיו מוכנים להסיר את הידיים מן ההגה ולסמוך על המחשב שינהג במקומם…
    כאשר אנחנו בוחנים את התגובות, ואת הבעיות שעולות מן הסקר שלנו, ברור לנו שלתעשייה יש עוד עבודה לעשות כדי להבטיח את אמון הצרכנים – מפני שאם כעת הם לא יכולים לסמוך על המכוניות כשהם מנסים לחבר את הטלפון החכם שלהם, או להאמין שמערכת הניווט ברכב תביא אותם אל היעד – מובן מאליו שלא יהיה להם אמון או ביטחון בטכנולוגיה האוטונומית".

    נתון קריטי בהחלטת רכישה

    לפי נתוני J.D. Power, לרמת המהימנות של מכונית חדשה יש עדיין חשיבות מכרעת בעת בחירת מכונית והחלטת קניה, והיא מצוטטת כאחד השיקולים המרכזיים לעניין זה אצל יותר ממחצית הרוכשים.
    הסוקרים מדווחים שמאחר ששנת 2015 הייתה שנת השיא של כל הזמנים בפרסום ובביצוע של קריאות לתיקון בעולם ובארה"ב, הם זיהו עלייה באחוז הלקוחות שדיווחו על חשיבות סעיף המהימנות מתוך סך השיקולים שלהם.

    בעוד ש-55% מכלל הלקוחות שלא חוו אף בעיית אמינות במכונית החדשה שלהם בחרו להחליף אותה בתום זמנה במכונית מאותו מותג – שיעור זה צונח ל-41% בקרב לקוחות שחוו שלוש בעיות או יותר עם מכוניתם החדשה.

    רק שליש מבין בעלי הרכב שנאלצו להחליף רכיב כלשהו מעבר לפריטי בלאי רגילים (כמו רפידות בלמים) אמרו שהם ירכשו או יחכירו מכוניות מאותה תוצרת גם בעתיד.

    נתוני סקר VDS של J.D. Power שמצוטטים כאן מתייחסים לשוק האמריקני, כלומר לצרכנים אמריקנים ולדגמים שנמכרים בארה"ב, והמשמעות היא שהם רלבנטיים אלינו בישראל רק בחלקם – ובעיקר לגבי דגמים גלובליים שהגרסאות שלהם בכל העולם זהות או דומות מאד – מה שאופייני בעיקר לפלחי הפרימיום או למכוניות ציים בסיסיות.

    המותג לקסוס, כאמור, מדורג ראשון בטבלת האמינות של J.D. Power זו שנה חמישית ברציפות, עם ציון ממוצע של 95 בעיות לכל 100 כלי רכב.
    במקום השני מדורגת פורשה, עם 97 תקלות, לאחר שטיפסה למיקום זה מן המקום החמישי בסקר הקודם.
    הבאות ברשימה הן ביואיק (106 תקלות), טויוטה (113) ו-GMC עם 120 תקלות, שברולט, הונדה, אקורה (מותג היוקרה של הונדה בארה"ב), ראם (של קרייזלר) ולינקולן.
    לעומתם, חמשת המותגים שדורגו במקומות הנמוכים ביותר בדירוג הם דודג', פורד, סמארט, לנד רובר וג'יפ.
    מבין המותגים שאיבדו גובה בסקר בולטת קאדילק, שצנחה 11 מקומות בדירוג אל המיקום ה-15, וגם מרצדס שהתדרדרה 4 מקומות.

     

    JD1

     

    ממוצע התקלות של התעשייה עלה השנה מ-147 ב-2015 ל-152 בסקר הנוכחי, ואם מספר התקלות הזה נשמע עצום, הרי שירידה לפרטים יכולה להרגיע אותנו ולו במעט:
    מבין מי שדיווחו על בעיות בקישוריות הבלוטות' של מכוניתם – אלה יכולות לעצבן במכוניות שבהן לא טרחו המהנדסים לעצב ממשק ידידותי למשתמש – 53% אמרו שהמערכת לא הצליחה למצוא, להכיר או להתחבר למכשיר הנייד שלהם.

    מבין מי שחוו בעיות עם מהמערכות לזיהוי קולי – שרבות מהן באמת מעצבנות בהגדרה – 67% דיווחו שהבעיה היא מערכת שלא מזהה את הפקודות המילוליות או לא מבינה אותן נכון.

    החדשות הטובות הן שלעומת הניג'וסים האלה, שאמנם מפריעים ללקוחות אבל אולי אפשר להגדיר אותם כ"מינוריים", מספר התקלות ה"אמיתיות" מוסיף לרדת.
    כך, למשל, הממוצע הכללי של התעשייה של תקלות מדווחות שקשורות לבעיות במנוע או בתיבת ההילוכים ירד מ-26 תקלות ל-100 מכוניות אשתקד, ל-24 תקלות ל-100 מכוניות השנה.

    החדשות הרעות, מצד שני, הן שלעומת תקלות מכאניות או תקלות ייצור – שרובן המכריע נפתר לאחר תיקון במוסך (או, במקרים הגרועים, לאחר סדרת תיקונים) – רוב הבעיות שקשורות לתכנון לקוי של ממשקים או לבעיות התחברות מוסיפות להטריד את מנוחת הרוכשים לאורך כל תקופת הבעלות על המכונית, אלא אם נמצא להן פתרון בדמות שידרוג תוכנה. המשמעות היא שמבחינת יצרניות הרכב מהווה הטכנולוגיה הבידורית ברכה שקללה רובצת לפתחה. היא יכולה להעסיק את הלקוחות לטובה, אבל גם לרעה.

    מחקר המהימנות של J.D. Power לשנת 2016 מבוסס על תשובות שהתקבלו מ-33,560 בעלים מקוריים של מכוניות משנת הדגם 2013 לאחר שלוש שנות בעלות, והוא בוצע על-ידי החברה בין החודשים אוקטובר עד דצמבר 2015.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.