• Ad
  • ישראל מתכוונת להוביל בתחום וחתמה הסכם עם שר התחבורה של ארה"ב להקמת מרכז מחקר ופיתוח לייצור כלי הרכב הללו בנתניה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ישראל כץ - צילום נעם וינד"על כל הגורמים בענף הרכב ובכלל זה יבואנים ומוסכים להערך, ובמהירות למציאות חדשה שעומדת כבר בפתחנו- שיווק מכוניות אוטונומיות. זוהי מהפכה שצפויה להתבצע תוך חמש השנים הקרובות ומדינת ישראל תהיה אחת המובילות בתחום הזה- כך אמר אתמול שר התחבורה ישראל כץ  בועידת ענף הרכב של ישראל- פסגת הרכב 2016| שארגנה חברת מידע כנסים .

    השר ציין כי משמעות המהפכה היא שכבר בשנת 2020-2021 יהיו אנשים שלא ינהגו במכוניות שלהם שיהיו אוטונומיות. "לכן", פנה השר ליבואני הרכב שנכחו בכנס, "אתם צריכים יחד אתנו להיערך למצב החדש. מדובר במכוניות שכמעט לא יהיו מעורבות בתאונות והתחזוקה שלהם תהיה שונה. ולקראת כך צריך להיערך כי רבים בענף עלולים לאבד את מקצועם המסורתי".

    עוד ב-TheCar:
    נשיא טויוטה: אנחנו במרחק 14 מיליארד קילומטרים ממכונית אוטונומית
    מהפך: ממשלת ארה"ב מציגה מדיניות למכוניות אוטונומיות
    גוגל לא לבד: דאע"ש מפתחת מכוניות אוטונומיות

    השר הוסיף כי הוא חתם הסכם עם שר התחבורה של ארה"ב להקמת מרכז ניסויים ופיתוח לכלי רכב אוטונומיים בנתניה. לישראל אין יתרון ביצור המוני של כלי רכב אבל כאשר מדובר ב"מוח" של הרכב –אנחנו כאן ויש לנו פוטנציאל גדול. יהיו מערכות שלמות שאנו נפתח ונייצר לכלי הרכב הללו". הוא גילה שיש כבר חברות ענק ובהן יצרניות רכב גדולות שמגלות ענין בפרויקט הזה ובישראל יש כ-500 חברות סטרטאפ שעוסקות בתחומים הקשורים בנהיגה אוטונומית "אנחנו חייבים להתחיל ולהיערך במרץ לשינויי ואנחנו נחושים להיות בין המובילים בתחום" הוסיף.

    לימוד נהיגה מכונית אוטונומית 997

    הוא שלח עקיצה לשר האוצר "שר האוצר לא צריך להיות מודאג. ענף הרכב נמצא בצמיחה. השנה יגיעו לארץ כ-300 אלף מכוניות חדשות והגידול במכירות צפוי להמשך גם בשנה הבאה. בישראל יש כיום 330 מכוניות לאלף איש וזה עדיין רק קצת יותר משליש ממה שיש בארה"ב וחצי ממה שקיים באירופה. אז יש עדיין פוטנציאל גידול בענף. מיסוי הרכב מהווה כמחצית מהצמיחה של מדינת ישראל. הייתי רוצה שמיסוי יפחת ולכולם תהיה אפשרות  לרכוש רכב אבל זה לא בתחום אחריותי. ולהערכתי ייבוא הרכב לא יקטן בשנים הקרובות"

    וכל מי שרוצה להגביל את יבוא הרכב הפרטי למדינה"- אמר השר: "אני אומר לו שתחבורה ציבורית ורכב פרטי אינם דברים מנוגדים אלא משלימים זה את זה, ולראיה גם במדינות מפותחות בעולם המערבי שבהם קיימת תחבורה ציבורית מצוינת, מכירת רכב פרטי ממשיכה לגדול. אנו פועלים לשיפור התשתית לתחבורה הציבורית והחתמנו את ראשי הערים לפנות נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית נתיבים שבהם תהיה אכיפה כדי להבטיח זרימה טובה של התחבורה הציבורית".

    כץ הוסיף כי הוא מצפה מיבואני הרכב לפעול למען הבאת מכוניות לישראל שיהיו בהן כמה שיותר מערכות בטיחות. "הציעו לי לחייב את היבואנים בצווים להביא לארץ  רק מכוניות עם מערכות מתקדמות כאלה- אבל אני מעדיף שהיוזמה תבוא מצד היבואנים"- אמר השר.

    מכרתם את הרכב? את דרך ארץ זה לא מעניין

    ביקורת על משרד התיירות

    השר מתח ביקורת על משרד התיירות וניהול ענף התיירות בישראל: " סך הישראלים שטסים עולה כל שנה אבל סך התיירים שנכנסים לא עולה וזה כי אין תשתית תיירותית בישראל. שר התיירות היה צריך לקבוע, כמו שקבעתי בתשתיות וברכב, יעד מחייב , למשל 10 מיליון תיירים בשנה. אם אנחנו עובדים 5 שנים כדי שחברה סינית תגיע לכאן בטיסות ישירות אז לא יכול להיות שאני בא לבית מלון בטבריה ואין מי שידריך אותם שם בשפה שלהם. אין סיבה שלא יכנסו לישראל שהיא הארץ הקדושה לכל הדתות 10 מליון תיירים בשנה. התיירים לא באים לא בגלל הביטחון או מחיר שכאמור ירד, אלא בגלל שאין תשתית.

    ח"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכה של הכנסת זכה לשבחים מפי השר על הדרך שבה הוא טיפל בחוק רישוי שרותים לרכב. "בזכותו ובזכות חברי הוועדה שלו החוק יצא טוב יותר ממה שהוגש לוועדה. איתן כבל פעל ללא שיקולים פולטייים ותוך שיתוף פעולה מלא איתי" אמר השר.

    איתן כבל מתח לעומת זאת בקורת על ה ממשלה ש"נכשלה בכל מה שעשתה, מלבד פיתוח תשתיות  וכתוצאה מכל יש גידול בנפגעים ובהרוגים בתאונות דרכים. אם לא משקיעים בחינוך ובאכיפה- זו התוצאה- אמר כבל.

    עוד אמר כי בכוונתו לקיים מעקב אחרי יישום חוק רישוי שרותי רכב. הכנסנו לחוק 60 סעיפים שלא היו בו במקור. שמעתי את טענות יבואני הרכב "המסכנים" וזה מאוד נגע לליבי. אבל הצלחתי איכשהו להתגבר על זה.-אמר ח"כ כבל בציניות. מי שחושב שהחוק אושר וזהו- טועה. אני לא אתן שיעבדו עלינו ואדאג לכך שהחוק ייושם במלואו וכלשונו. החוק יצר שרשרת של שינויים שמהם יהנה הצרכן ואשר תגביר את התחרות בענף. בסופו של דבר כולם יהנו מכך"

    צילום: Xinhua / Li Ga

    מכונית השנה

    בתום הכנס הוכרז על בחירת "רכב השנה " לשנת 2016 של ICAR . הזוכה היא קיה ספורטאז'.

    בחלוקה לפי קטגוריות היתה בחירה כפולה: של הציבור הרחב ושל ציי רכב.
    בין מכוניות המיני זכתה השברולט ספארק במקוןם הראשון בבחירת הציבור והקיה פיקנטו– נבחרה על ידי ציי הרכב
    בקטגוריית הסופר מיני: זכתה פיג'ו 208 במקום הראשון על ידי הציבור וההונדה גאז'– על ידי ציי הרכב.
    משפחתיות קטנות: פיאט טיפו נבחרה על ידי הציבור וסקודה ראפיד על ידי ציי הרכב.
    בקטגוריית המשפחתיות: הסקודה אוקטביה נבחרה גם על ידי הציבור וגם על ידי ציי הרכב.
    ברכבי הפנאי הקטנים: זכתה הקקטוס של סיטרואן  במקום הראשון בבחירת הציבור וסובארו XV  על ידי ציי הרכב.
    ברכבי הפנאי הקומפקטיים:  הוכרזה הקיה ספורטאז' כזוכה גם בעיני הציבור וגם בקרב ציי הרכב.
    בקטגוריית המינואנים:  זכתה הקיה קרניבל במקום הראשון הן בבחירת הציבור והן על ידי ציי הרכב. ובמכוניות המנהלים זכתה הסקודה סופרב במקום הראשון הן על ידי הציבור והן על ידי ציי הרכב.

    קיה ספורטאז' 2016. צילום: נעם וינד

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השר כץ: על העוסקים בענף הרכב להערך לכניסתן של מכוניות אוטונומיות לשוק תוך 5 שנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.