• Ad
  • השר ארדן: להחרים כלי רכב של מי שנוהג בחוף

    בתשובה לשאילתה שהוגשה על-ידי ח"כ מיכל רוזין, קרא השר לביטחון פנים להחרים כלי רכב של נהגים שיורשעו בנהיגה אסורה בחוף הים. "כל יוזמה כזו שתבוא גם מהכנסת, תישקל בחיוב", הבטיח השר ארדן במליאת הכנסת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'יפ צ'רוקי מלפניםהשר לביטחון פנים קורא להחרים כלי רכב של נהגים שנוהגים בניגוד לחוק בחופי הים. "אני חושב שכל מי שמתקרב, חוצה קו מסוים, מהחוף, יש צורך להשבית את רכבו לתקופה מסוימת, וגם להרחיק אותו ממנו, בדומה למה שהיום נעשה על נהיגה בשכרות", אמר אתמול (ד') השר גלעד ארדן, שהוסיף כי "כל יוזמה כזו שתבוא גם מהכנסת, תישקל בחיוב".

    השר ארדן אמר את הדברים בתשובה לשאילתה שהגישה ח"כ מיכל רוזין, בעניין אכיפת החוק נגד נהגים שעוברים על איסור הנסיעה בחופי הים. "בסוף השבוע האחרון נכנס רכב שטח לחוף הים הסגור לכלי רכב, בין כפר הים לארובות חדרה, (ו)דרס אישה שהשתזפה על החוף", אמרה ח"כ רוזין, ושאלה "מהם המשאבים שמקצה משרדך לאכיפת איסור הנסיעה על החופים?".

    תמיכת השר ארדן עשויה להשיב לסדר יומה של הכנסת הצעת חוק שאושרה בקריאה טרומית בכנסת הקודמת, ולפיה בית משפט יוכל להורות על החרמת כלי רכב של נהג שהורשע בנהיגה אסורה בחוף הים, לתקופה של עד 120 ימים. הצעת חוק זהה הוגשה גם בכנסת הנוכחית, על-ידי ח"כ מיקי לוי.

    בדברי ההסבר של הצעות החוק נכתב כי "תיקון זה (לחוק הקיים, ש.ה) נדרש לאור נתונים של משטרת ישראל והרשות הלאומית (לבטיחות בדרכים), מהם עולה כי במקרים רבים, למרות פסילת רישיון הנהיגה, ממשיכים נהגים שרישיונם נפסל לנהוג, תוך זלזול בוטה בחוק ובחיי אדם. תיקון זה מבטא את ההכרה בחומרתה ובהשלכותיה המזיקות של עבירת הנהיגה בחוף הים".

    "הנהג הודה במעשים"

    ג'יפ רנגייד 2014בתאונה אליה התייחסה ח"כ רוזין, שאירעה ביום שבת האחרון (18.7) נפגעה אישה בת כ-38 באורח בינוני מפגיעת כלי רכב שנסע במרחק קצר בלבד מקו המים. לדברי השר ארדן, "הנהג, שהוא בן כ-40, נעצר בגין חבלה חמורה ועוד עבירות, ביניהן כמובן איסור על נהיגה ליד חופי רחצה. המשטרה גם תפסה את כלי הרכב שלו… הנהג הודה במעשים".

    בעיית האכיפה בחופי הים מתעוררת מדי קיץ, ולרוב לאחר תאונה שבה נפגעים עוברי אורח. אמנם משרדי הממשלה טוענים שאכיפת איסור הנסיעה בחופי ים מתבצעת בהיקף נרחב, אך בפועל ניצבת האכיפה בפני בעיות רבות. אחת הבעיות העיקריות היא ריבוי הגופים שנוגעים לתחום: משרדי הפנים, הגנת הסביבה וביטחון הפנים (מתוקף אחריותו על משטרת ישראל).

    לדברי השר ארדן, "בשל החשיבות הרבה של הנושא, ומעבר לנדרש על-פי חוק, משטרת ישראל נערכה בעבר ונערכת גם לקיץ הקרוב, בעבודת מטה סדורה שלא שותפים גורמים רבים, ביניהם – משרד הפנים, הרשויות המקומיות, רשות הטבע והגנים, (ו)הרשות הארצית לכבאות והצלה… מופצות פקודות והיערכויות מבצעיות ברמה הארצית, המחוזית והמקומית".

    לפי נתונים שהציג השר ארדן, בפעילויות אכיפה שבוצעו בקיץ הנוכחי נרשמו כ-650 דו"חות מנהליים לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בחוף הים, ובנוסף נרשמו כ-1,400 דו"חות תנועה, בין השאר בגין נהיגה בריונית. "נתפסו 35 נהגים פסולים או לא מורשים", הוסיף השר ארדן במליאת הכנסת, "(ו) בוצעו 136 פסילות (של) רישיונות נהיגה על-ידי קציני משטרה".

    ג'יפ CJ5

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.