• Ad
  • שברולט בלייזר שב אלינו עם שם נוסטלגי, עיצוב עדכני ופוזה אמריקנית מובהקת. הכלי האמריקני העממי מתמקם בטריטוריה של הקרוסאוברים היוקרתיים עם תג מחיר מפולפל שמתחיל ב-280 אלף ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    שברולט השיבה לפני כשנה לחיים את אחד משמות המותג שיותר מזוהים עם סמל עניבת הפרפר שלה, ודאי בכל הקשור לרכבי פנאי. שם הדגם 'בלייזר' הוצמד כבר החל בשנות ה-60 של המאה הקודמת לרכבי שטח מתוצרת שברולט, בתחילה לגדולים יותר, שהתבססו על סדרת הטנדרים C/K, ולאחר מכן – משנות ה-80 ואילך – ל-SUV קטן יותר שהתבסס על הטנדר הקטן של החברה S10 (מקבילו של GMC סונומה, שנמכר אצלנו).

    ברוח ימים אלה, כאשר לקוחות מבקשים בעיקר נראות ותדמית הרפתקנית, ולא מתעניינים בטיולי שטח קשוחים, השם "בלייזר" מוצמד מעתה אל קרוסאובר פריך הרבה יותר. מי שנזכר בערגה בבלייזרים הקשוחים והגבוהים ששירתו את בכירי צה"ל מוזמן לחשב מסלול מחדש. 

    שברולט עיצבה את בלייזר בהתאם לפילוסופיית העיצוב העדכנית שלה שאימצה עיצוב אגרסיבי במיוחד לחזית. בלייזר מתאפיין בחרטום ארוך יחסית, עם שבכה מחודדת ופנסים ראשיים שמחולקים לשלושה מפלסים, ונורות ה-LED של תאורת היום מתוחות ממעל כ"גבות" זועפות. החזית דומה קצת ל'קאמרו' הספורטיבית, וממנה הושאלו גם פתחי מיזוג האוויר המרכזיים הגדולים, אשר ממוקמים נמוך מידי בתא הנוסעים.

     


    בלייזר החדש הוא קרוסאובר בגודל בינוני במונחים אמריקנים, כלומר שהוא ממוקם מעל אקווינוקס ומתחת לטראוורס. מידותיו נדיבות מאד, עם אורך של 486 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ ובסיס גלגלים של 287 ס"מ. למרות זאת יש בו רק חמישה מקומות ישיבה, וזאת בשונה ממתחרים אירופאים וקוריאנים בגודל דומה שבהם יש בדרך כלל שורת מושבים שלישית. אגב, גם שברולט צפויה לשחרר בקרוב גרסה מוארכת עם שורת מושבים נוספת.

    בלייזר אמנם ממוקם, כאמור, בין אקווינוקס, שעולה כ-170 אלף ש"ח, לבין טראוורס שעולה כ-100 אלף ש"ח יותר, ולמרות זאת בחרה  היבואנית המקומית למצב אותו גבוה יותר, קרוב מאד למחירו של טראוורס. בלייזר מוצע אצלנו בשתי רמות הגימור הגבוהות – 'פרימייר' ו-'RS', ורק עם מנוע בנזין אטמוספירי במבנה V6 ובנפח של 3.6 ליטר, עם הנעה כפולה שמותאמת היטב לתנאי שלג. המנוע מספק 305 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם תשעה יחסי העברה. מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת מספר מצבי פעולה, בהם גם הנעה קדמית, מצב ספורט ומצב שטח. בארה"ב מוצע בלייזר גם עם גרסאות הנעה קדמית ומנוע 2.5 ליטר אטמוספרי.

    לדברי אנשי היבואנית, רק ברמות הגימור הבכירות אפשר לקבל את בלייזר עם החבילה המלאה של מערכות בטיחות אקטיביות שנחשבות  הכרחית בישראל, ולכן לא היה אפשר לקבל מן היצרן את גרסאות הבסיס הפחות יקרות. בכך החליטו אנשי היבואנית שלא לשחזר את התקלה של 'אקווינוקס', שמשווק אצלנו עם גרסת 1.5 ליטר טורבו בלי סט מושלם של מערכות בטיחות אקטיביות. סט כזה מוצע רק בגרסת ה-2.0 ליטר, שלא מוצעת בישראל משיקולי מחיר.

    מפרט מערכות הבטיחות של בלייזר כולל בלימת חירום אוטונומית בשילוב מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, תאורת אור גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים. זה מפרט מכובד, אבל לא יוצא דופן גם ביחס לקטגוריות פחות יקרות. רשימת האבזור כוללת מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואיוורור, חימום לגלגל ההגה, מפתח חכם עם הנעה מרחוק, תא מטען נפתח חשמלית, מערכת מצלמות היקפיות לתצוגת 360 ומערכת שמע מתוצרת Bose.

     


    שברולט בלייזר הוא כלי יקר שעולה החל מ-280 אלף ש"ח לרמת גימור 'פרימייר' ו-285 אלף ש"ח לרמת גימור 'RS' (שנבדלת בסממני עיצוב ספורטיביים ובחישוקי 21 אינטש במקום 20 אינטש בדגם הרגיל). במחיר זה שברולט בלייזר הוא לא רק יקר יותר מגרסת הבסיס של אחיו הגדול – טראוורס, אלא יקר יותר מקרוסאוברים קומפקטיים של מותגי יוקרה, בהם אפילו גרסת הכניסה של קאדילק XT4 (המעט יותר קטן), אשר מונע באמצעות מנוע חלש יותר, וללא הנעה כפולה, אבל נושא סמל של מותג יוקרה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השקה מקומית: שברולט בלייזר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.