• Ad
  • בחסות מועדון החמש, יבואנית וולוו לישראל, ושגריר שבדיה הנזוף תושק היום בתל-אביב המכונית הראשונה בתולדות וולוו בעלת מרכב מונוקוק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מועדון החמש, בשיתוף ובחסות חברת 'מאיר', יבואנית וולבו לישראל משיק היום (ו') את אחת המכוניות המיוחדות, והנדירות לא רק בישראל, של שנות החמישים – וולבו PV 444, מודל 1958.

     

    וולוו PV444 - 003

     

    וולוו PV 444 היא מכונית בעלת שתי דלתות וארבעה מקומות ישיבה אשר נחשבת לאחת המכוניות הראשונות של וולוו שזכו להצלחה מסחרית בארה"ב, וכך הובילה לפתיחת שוק היצוא החשוב ביותר עבור היצרנית השבדית.

    חידוש אחר, חשוב לא פחות מבחינת ההיסטוריה של היצרנית, הוא ש-PV 444 הייתה המכונית הסדרתית הראשונה מתוצרתה בעלת מרכב 'מונוקוק' (מרכב אחוד שבו אין שלדה נפרדת).

    היות ששבדיה, לפחות לכאורה, הייתה מדינה ניטראלית במהלך מלחמת העולם השנייה המשיכה וולוו את תוכניות הפיתוח שלה כמעט ללא הפרעה, והיעד החשוב ביותר בשעתו היה להציג מכונית חסכונית, מודרנית, שניתן לייצר במספרים גדולים על קו ייצור סדרתי.

     

    וולוו PV444 - 004

     

    אב הטיפוס של PV 444 הושק עוד במהלך המלחמה, בשנת 1944 וזכה להתעניינות רבה מאד, אולם נדרשו לשבדים שלוש שנים נוספות להתגבר על מחסור בחומרי גלם ולהשיק את הדגם הסדרתי הראשון בשנת 1947.

    עיצובה של 444 נחשב אמנם למיושן וכבד כבר ביומה הראשון, תכונה שתלווה את וולוו עד לשנות השמונים המאוחרות שלאחריהן היא החלה לנסות להמציא את עצמה מחדש מבחינה זאת, אבל בה בשעה היא זכתה כבר מתחילת דרכה במוניטין של מכונית חזקה, אמינה, ובעלת ביצועים טובים בכל הקשור לתצרוכת דלק ומהירות.

    PV 444 הייתה הדגם הראשון של וולוו מזה כשני עשורים אשר הוצעה עם מנוע ארבעה צילינדרי – בתחילה בנפח 1.4 ליטר עם 44 כ"ס, אשר שופר בהמשך ל-51 כ"ס, ומשנת 1957 גם עם מנוע בנפח 1.6 ליטר שסיפק 70 כ"ס.

    המכונית יוצרה עד לשנת 1958, שבה הוחלפה על-ידי PV 544 שהיא למעשה 444 עם שמשה קדמית אחת (ולא מפוצלת במרכז לשתי שמשות) ומספר פיתוחי גוף חדשים (המכונית הוצעה גם בתצורת סטיישן שנראית קצת כמו מיניוואן וגם בתצורת קבריו נעימה למראה), ובה נזנח מנוע ה-1.4 ליטר ונוסף ממנוע חדש בנפח 1.8 ליטר. 544 יוצרה עד לשנת 1966.

     

    וולוו PV444 - 002

     

    המכונית ה'ישראלית', ששופצה על-ידי מי שמועדון החמש לא מגלה את זהותו, תושק היום אחר הצהריים בחניון של היכל הספורט בתל-אביב במעמד שגריר שבדיה בישראל קארל מגנוס נסר.

    עבור מגנוס נסר, שרגיל בדרך-כלל להגיע אל משרד החוץ בירושלים כדי לספוג נזיפות בכל פעם ששרת החוץ של שבדיה פולטת דבר שטות חדש, צפויה ההשקה של פיסת מורשת שבדית להוות – כך יש לקוות – אתנחתא מרעננת, בעיקר מפני שגם הוא יזכה כנראה לקבל קרטיבים ושתיה קלה אשר יחולקו לציבור הרחב בחסות מועדון החמש וחברת 'מאיר'.

    אירוע ההשקה ייפתח לקהל בשעה 1600, והאורחים יזכו לשזוף את עיניהם ב"תצוגה ענקית של מכוניות אספנות מתוצרת 'וולוו' בפרט וכן מכוניות שבדיות בכלל (סאאב מן הסתם), וגם מכוניות אספנות אחרות של חברי מועדון החמש".

    חברת 'מאיר' גם מבטיחה "שי מיוחד" לבעלי מכוניות אספנות, אבל רק למי שיעבור את הסלקציה: זכאים לשי המיוחד כל מי שיגיעו עם רכב אספנות מתוצרת וולבו, גם אם אינם חברי מועדון החמש, או כל מי שיגיע עם רכב אספנות באשר הוא, אם הוא אחד מכאלף חברי מועדון החמש.

    החל מן השעה 1700 יוצפו המוזמנים בחוויה ווקאלית: דברי פתיחה וברכות מאת יו"ר מועדון החמש, דרור בריל, ולאחריהם ברכות חמות לא פחות מאת אבנר קז מנכ"ל חברת 'מאיר' והשגריר קארל מגנוס נסר אשר אולי ינסה לשכנע את הנוכחים שהיחס של שבדיה לישראל לא עויין, ואולי לא.

     

    וולוו PV444 - 001

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השקה מקומית: וולוו PV 444 מודל 1958

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.