• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה שמה עליכם איקס, סיטרואן מציעה מנוע 1.2 ליטר, ופיז'ו שואבת השראה מ-308

    לא פשוט לבנות לעצמך זהות עצמאית וייחודית כאשר אתה חולק בדיוק את אותם הברזלים עם שני מותגים נוספים, אבל זה האתגר שניצב בפני המעצבים של פיז'ו, סיטרואן וטויוטה כאשר החלו לתכנן את הדור החדש של המכונית העירונית המשותפת להם.
    החלטה לא קלה אחרת של קברניטי הפרוייקט המשותף הייתה לא להשקיע בבניית פלטפורמה חדשה או בחידוש משמעותי של הדור החדש של המכוניות, אלא להיצמד במידה רבה למכונית היוצאת.
    כתוצאה מכך אין כמעט הבדלים במימדי המכוניות: בסיס הגלגלים נותר זהה, והמכוניות ארוכות בכ-2.5 ס"מ בלבד מן הדגם היוצא, שהוא אחד הקטנים בקטגוריה.
    עם זאת, מהנדסי הפרוייקט כן רשמו הישג אחד חשוב כאשר הפחיתו מעט ממשקל המכוניות, אשר ירד ל-840 ק"ג.
    שלוש המכוניות יוצעו בגרסאות האצ'בק בעלות שלוש וחמש דלתות, וגם בגרסה בעלת גג קנבס נפתח.
    ההחלטה להיצמד למכונית היוצאת נראית עוד יותר מסוכנת לנוכח דברים שאומרים אנשי טויוטה: לדבריהם, היצע הדגמים בשוק מכוניות המיני האירופי גדל פי ארבעה – מחמישה ל-20 דגמים מאז השקת הפרוייקט המשותף המקורי בשנת 2005.

    דברים טובים באים באריזה קטנה
    מעצבי הפנים שיפרו אמנם את ה"אריזה", כך שהמכוניות כנראה מרווחות יותר וגם תא המטען גדל מעט, והם גם טוענים שמרחב הראש גדל למרות הנמכה קלה של המכונית, ובכל זאת מדובר באחת העירוניות הקטנות שבנמצא.
    מבין השלוש, העיצוב של טויוטה הוא כנראה הכי "בפרצוף שלך" – עם מוטיב ברור של 'איקס' שמתוח על חזית המכונית.
    אייגו גם מציעה אפשרות להחליף עשרה חלקי קוסמטיקה שונים – חיצוניים וגם פנימיים, כדי לשנות – אפילו כעבור מספר שנים – את המראה והתחושה של המכונית. טויוטה מציעה את מערכת המולטימדיה שלה, עם מסך בגודל 7 אינטש ומצלמת רוורס אינטגרלית.

    מנוע מטויוטה מנוע מפיז'ו

    בשלב ההשקה מוצעות המכוניות של טויוטה ופיז'ו אך ורק מנוע אחד, מתוצרת טויוטה, במבנה תלת-צילינדרי ובנפח 1.0 ליטר שמספק 69 כ"ס. מנוע זה עבר סדרת שיפורים קלה לטובת ההספק, המומנט ותצרוכת הדלק, והוא מחובר לתיבה ידנית או לתיבה רובוטית בעלת מצמד בודד – שתיהן בעלות חמישה יחסי העברה.
    מעצבי פיז'ו, לעומת טויוטה, בחרו בקווים דומים לאלה של 308 הקומפקטית שלהם, ובעתיד – כך הם מבטיחים, הם יוסיפו להיצע הדגמים גם את מנוע ה-1.2 ליטר, התלת צילינדרי שמניע, למשל, את 301 ואת 2008.
    אף יצרן לא יציע מנוע דיזל, לטענת טויוטה מפני ש-85% מן הלקוחות בפלח השוק הזה בוחרים במנועי בנזין, ולטענת פיז'ו מפני שאלה מנועים יקרים מידי לפלח שוק שבו כל אירו קובע.
    אחרונה חביבה, סיטרואן C1, מעוצבת בעיצוב עגלגל-מנופח ומושך מבטים, ואצלה יוצע מנוע ה-1.2 ליטר (84 כ"ס) של קבוצת פיז'ו-סיטרואן כבר בשלב ההשקה, במקביל למנוע ה-1.0 ליטר של טויוטה.
    גם פיז'ו וסיטרואן מציעות מסך מגע בגודל 7 אינטש עם מערכת מולטימדיה וקישוריות לסמארטפונים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השלישיה חוזרת: טויוטה אייגו, פיז'ו 108 וסיטרואן C1 חדשות הושקו בז'נבה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.