• Ad
  • אחרי שמכרז רכבי השרים הקודם עורר סערה ובחלוף 4 שנים ללא רכב שרד רשמי לשרינו, לאחרונה פרסם מנהל הרכש הממשלתי מכרז רכבי שרים חדש ושפוי בהרבה מהממשלה הנוכחית. הפגשנו את המתמודדות הבולטות לקרב על שולחן הממשלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_004ארבע שנים אחרי שתוצאות מכרז רכבי השרד של שרינו עוררו סערה ציבורית רחבה שהובילה לכישלונו ולסאגה שכללה בשנים שחלפו מאז עוד מספר ניסיונות שלא צלחו לבחור רכבי שרד לנבחרי העם, ואחרי שהשלטון התחלף פעמיים אך בנימין נתניהו עדיין נשאר ראש הממשלה, לאחרונה יצא לדרך מכרז רכבי שרים נוסף בתקווה שהפעם הכל יעבור בשלום וסוף סוף ימצא המוביל הנכון כדי לשנע ברחבי הארץ המובטחת את האנשים שקובעים את גורלנו.

    כזכור, במכרז הקודם שהפגין ניתוק מבהיל מהעם, פחות משנה אחרי שיאה של המחאה החברתית שכבשה את הרחובות, תנאי הסף היו תג מחיר של מעל ל-200 אלף שקלים ובסופו נבחרו שתי מכוניות שונות מאוד אחת מהשניה: ב.מ.וו 528 עם תג מחיר של 398 אלף שקלים וסיטרואן C5 בגרסה מפוארת עם תג מחיר של 208 אלף שקלים.

    סביר להניח שמרבית השרים היו בוחרים בבימר בלי למצמץ פעמיים, אבל ההד התקשורתי הנרחב גרם לנבחרי העם לחשוש מתדמית חזירית ולמעט יעקב ליצמן שמגיע ממפלגה שממילא לא חסה על הקופה הציבורית אף שר לא העז לבחור במכונית הסאלון היוקרתית מגרמניה.

    מאידך, על אף שהשרים בחרו למראית עין להצטנע, הם גם לא ממש התלהבו מהסיטרואן שהייתה כנראה עממית מדי לטעמם ורק שניים מהם בחרו בה.
    אתם תוהים מה עשו היתר? חושבים שהם חסכו כסף למדינה והסתפקו ברכבי השרד הישנים בני קרוב לעשור? מה פתאום! מרביתם שכרו רכבים חדשים ומפוארים על בסיס חודשי ובמחיר מלא, על חשבונכם, כמובן.
    אמנם באופן יחסי לתקציב המדינה מדובר בסכומים זניחים, אך הרשו לנו להבטיח לכם שגם בתחומים רבים אחרים ובוודאי כאלה שרחוקים מהעין הציבורית ניתן לפגוש מכרזים הזויים, התנהלות בלתי ברורה וזלזול משווע בקופה הציבורית.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: שברולט מאליבו החדשה
    ניסאן משווקת את מקסימה החדשה בישראל

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_020

    לאחר שבמנהל הרכש הבינו שסאגת רכבי השרים קשה ורחוקה מפתרון, לפני כשנה וחצי החליטו לפצל את המכרז ולקיים במקביל "מכרז רכבי בכירים" (שבעבר היה חלק ממכרז רכבי השרים) לבחירת רכבי מנכ"לים.
    מכרז זה יועד לרכבים היברידיים בלבד ולפני מספר חודשים זכו בו יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי. כמו כן הוחלט כי הזוכות במכרז יוכלו לשמש גם שרים אם אלה יבחרו בהן.

    לאחרונה, לאחר שבמנהל הרכש הסיקו מסקנות ועשו שיעורי בית, סוף סוף פורסם גם מכרז רכבי שרים חדש והגיוני יותר.
    על פי תנאי המכרז המועמדות חייבות להיות מצוידות במנוע המפיק 175 כ"ס לפחות, בבסיס גלגלים מעל ל-2.7 מטרים ובמחיר מחירון רשמי של לא יותר מ-250 אלף שקלים.
    תנאי המכרז השאירו למעשה את מותגי הפרימיום מחוץ למשחק, אך בהחלט קולעים למספר גדול יחסית של דגמים המשווקים היום בארץ.

    בניגוד לעבר ולאחר הפיאסקו של המכרז הקודם, מרבית יבואניות הרכב מעדיפות לשמור על פרופיל נמוך בכל הקשור לעניין זה שלכל ברור שיצא מזמן מעבר לגבולות דיון ענייני על טיבה והתאמתה של מכונית זו או אחרת לתפקיד.
    עם זאת, די ברור מהן המתמודדות על המשרה:
    טויוטה קאמרי היברידית ויונדאי סונטה היברידית שנכנסו באופן אוטומטי לרשימה משום שזכו במכרז רכבי המנכ"לים, סקודה סופרב שבדורה הקודם זכתה לפופולרית במכרז השרים מ-2007 ונבחרה בדורה הנוכחי על ידי לא פחות מ- 54 ח"כים כרכב ליסינג צמוד, האימפלה של שברולט – עוד מועמדת טבעית למשרה ובניגוד לשאר המתמודדות ניתנת לרכישה מכספי הסיוע האמריקאי ולאחרונה נודע כי גם ניסאן החליטה להתחרות על ליבם של שרי ישראל עם המקסימה.

    כמו תמיד, אנו כאן ב-TheCar שמחים לעזור בכל התחבטות וסוגיה מוטורית ועל אף שהביצועים של נבחרינו בקדנציה הנוכחית עד כה לא באמת מצדיקים שום כלי מוטורי מעבר לאופניים חשמליים לא היה מנוס אלא לכנס את המועמדות לישיבת קבינט דחופה.
    משום מה יבואניות שברולט וניסאן העדיפו לקחת צעד אחורה ולא להתמודד ראש בראש מול המתחרות, מה שהשאיר אותנו עם הסופרב, הקאמרי והסונטה.

    מתרשמים
    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_034לאף אחת מהמתמודדות על המשרה אין את האפיל היוקרתי של הב.מ.וו מהמכרז הכושל, של אודי A6 ששירתה חלק מהשרים בעבר או של דגמי הוולוו המיתולוגיים מהעבר והאמת – טוב שכך, אבל אין ספק ששלוש המתמודדות מציגות נוכחות מכובדת ונעימה לעין.

    הקאמרי נחשבת למכונית משפחתית בארץ מוצאה, ארה"ב, ובהתאם לכך לא מתהדרת בעיטורי פרימיום מיוחדים.
    עם זאת, המימדים המגודלים מעניקים לה פרופורציות מרשימות.
    כמו כן, בשוק הישראלי הקאמרי (במיוחד לנוכח המחיר הגבוה בו היא שווקה כאן בעבר) נתפסת כמכונית מקטגוריה בכירה יותר משתי המתמודדות האחרות כאן.

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_013

    הסונטה, בניגוד ל-i40 אותה החליפה, מציגה מראה מבודל מספיק משאר ליין הדגמים של יונדאי ויחד עם צללית ארוכה ומראה סדאן קופה בהחלט מתקבל אפקט של מכונית מקטגוריה בכירה יחסית.

    הסופרב בדורה הנוכחי מציגה קפיצת מדרגה של ממש לעומת עיצובו של הדור הקודם שסבל מבעיה מסוימת בפרופורציות בצדודית וממראה גמלוני באופן כללי.
    הקווים המחודדים והפרופורציות הנכונות ללא ספק יוצרים את המראה השלם ביותר מבין המתמודדות כאן.
    עם זאת, במבט חטוף הסופרב עשויה להראות דומה מדי לאוקטביה המשפחתית והזולה ממנה.

    אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהתמודדות זו הוא תא הנוסעים שאמור לספק תנאי מחיה טובים ונוחות נסיעה למרחקים ארוכים, במיוחד במושב האחורי ולמי שהתפריט שלו כולל הרבה בורקס בישיבות ממשלה, וכמובן אין סוף ביקורים בחגיגות בר מצווה וחתונות של משפחות פעילי מרכז המפלגה.

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_031

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_033הקאמרי ברמת הגימור הגבוהה, XLE, עם תג מחיר של 195 אלף שקלים, מגיעה עם 10 כריות אוויר, ריפודי עור בגוון בהיר, חשמול למושבים הקדמיים, פנסי לד מלאים, חלון שמש, חישוקים קלים, בקרת אקלים דו-אזורית עם יציאה בשורת המושבים האחורית ומערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד, בהתקנה מקומית, עם מסך מרשים בגודלו, ווייז ומצלמת רוורס.

    המושבים הקדמיים רכים ונוחים למדי וגם המושב החשוב מאחור רך ונעים.
    עם זאת, מסעד המושב האחורי מעט קצר מדי ומרווח הרגליים אמנם יספק כמעט כל אחד אבל פחות נדיב מאשר זה שבשתי המתמודדות האחרות.
    בנוסף, ניתן לציין שהקאמרי מגיעה ללא וילונות צד בחלונות האחוריים להצללה ופרטיות.

     

     

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_032

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_029

     

    המפרט המלא של טויוטה קאמרי בקטלוג הרכב של TheCar

    הסונטה, ברמת גימור "לימיטד" ועם תג מחיר של 180 אלף שקלים, מציגה אבזור נדיב מאוד כולל ריפודי עור בהירים, דיפונים עם עיטורים דמויי עץ משכנעים למדי, גג שמש פנורמי המכסה גם את חלקו האחורי של הרכב, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם ווייז ומצלמת רוורס, מערכת בקרת אקלים דו-אזורית עם יציאה גם בשורת המושבים השניה, חימום לגלגל ההגה, מושבים קדמיים עם קירור וחימום, מושבים אחוריים עם חימום בלבד ומערך בטיחות מרשים הכולל 7 כריות אוויר, התראת סטיה מנתיב, חיישני שטחים מתים ובקרת שיוט אקטיבית.

    בסך הכל הקבינה של הסונטה מעניקה תחושת פרימיום מפתיעה באיכותה.
    מרחב הרגליים בחלק האחורי מצוין והמושב האחורי נוח למדי אך המסעד מעט נמוך.
    בדלתות האחוריות יש וילונות צד ובתחושת האיכות הכללית פוגמת רק הקונסולה המרכזית שכוללת שעון דיגיטלי מיושן ופקדי בקרת אקלים שנראים פשוטים יחסית למכלול.

     

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_022

    הסופרב הגיעה אלינו בגרסת ההנעה הקדמית הבכירה, ברמת גימור "לורן אנד קלמנט" ועם תג מחיר של 230 אלף שקלים.
    ניתן לקבל את הסופרב עם אותה יחידת הנעה ברמת גימור "סטייל" במחיר של 217 אלף שקלים ועם מנוע 1.8 שמתאים אף הוא לתנאי המכרז, ב-197 אלף שקלים.

    בכל מקרה, גרסת "לורן אנד קלמנט", על שמם של מי שהקימו את החברה הצ'כית לפני 120 שנה, היא ללא כל ספק מרשימה ביותר ולמעט דיפוני הדלתות שנראים קצת פשוטים, האיכות ניכרת כאן מכל עבר.

    המושבים הקדמיים תומכים ובה בעת נוחים, מערכת המולטימדיה המקורית אמנם לא כוללת ווייז כמו בקאמרי ובסונטה אך איכותית בכמה דרגות, ומערכת בקרת האקלים בסופרב היא תלת אזורית וכוללת שליטה על הטמפרטורה ועל עוצמת המאוורר גם בחלק האחורי, דבר משמעותי בהחלט בהתמודדות זו.
    מרחב הרגליים, כמו בכל סופרב, מצוין, אם כי קצת פחות יוצא דופן לטובה מבעבר.
    המושב האחורי נוח מאוד, אם כי לטענת חלק מהבוחנים הוא מעט נוקשה. בצידי הדלתות האחוריות יש וילונות נשלפים אינטגרליים ומערך הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, התראה מפני רכבים בשטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית ובקרת שיוט אקטיבית.

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_027

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_030עם זאת, על אף פס הלד מחליף הצבעים לרוחב הדשבורד ודיפוני הדלתות ולמרות איכות החומרים והבניה המצוינת, גם בקבינה העיצוב מזכיר קצת מדי את זה של האוקטביה ואנו לא בטוחים שאנו אוהבים את הגוונים החומים הכהים שהגיעו ברכב המבחן ומעניקים תחושה קודרת במקצת.

    תאי המטען של שלוש המתמודדות מציעים נפח מספק של
    370 ליטר בקאמרי, 440 ליטרים בסונטה ו-625 בסופרב.

    תא המטען של הקאמרי מציג גישה נוחה עם מפתח קונבנציונלי של מכונית סדאן, אך נפחו קטן מהמצופה לרכב בגודל כזה.
    תא המטען של הסונטה כמעט לא נפגע מהסוללה הממוקמת ברצפתו, אך דלת התא מעט קצרה וחלק גדול מן התא מרוחק מפתח ההטענה.
    הסופרב, עם מבנה הנוצ'בק ונפח עצום, מציגה גישה נוחה ושימושית מאין כמוה שבמקרה של הקדמת הבחירות תאפשר לשר להעמיס בחופזה ובקלות רבה את כל חפציו מהלשכה לתוך תא המטען של הצ'כית.

     

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_028


    יונדאי סונטה הייבריד מבחן דרכים
    המפרט המלא של יונדאי סונטה בקטלוג הרכב של TheCar

    נוהגים
    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_025הסקודה מצוידת במנוע הטורבו בנזין המוכר של קונצרן פולקסווגן בנפח 2 ליטרים שמפיק בגרסה זו 220 כ"ס (ממש כמו ההספק של הגולף GTI או האוקטביה RS) ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 יחסי העברה שמזניקים את הסופרב ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות ומציגים נתון צריכת דלק ממוצע של 16.1 קמ"ל.

    הקאמרי והסונטה מציעות מערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי.

    בקאמרי המנוע הוא בנפח 2.5 ליטרים ויחד עם מנוע חשמלי הניזון מסוללת ניקל מטאל מתקבל הספק של 200 כ"ס המועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה.
    התאוצה למהירות תלת ספרתית נרשמת ב-8.5 שניות ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 16.5 קמ"ל.

    בסונטה מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים פועל יחדיו עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום מתקדמת יותר כדי להפיק 192 כ"ס.
    תיבת ההילוכים היא אוטומטית קונבנציונלית, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 17.5 קמ"ל.

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_021

    בעולם האמיתי שלוש המכוניות מציגות זינוק משכנע למדי וצמד ההיברידיות אף מצליח להפתיע במטרים הראשונים. עם זאת, ככל שמתקדמים הסופרב פותחת פער משמעותי.

    בתנועה עירונית שלוש המכוניות נעימות למדי, שקטות ומבודדות היטב מן שאון האזרחים הזועמים על המצב במדינה, אך בתנועה פקוקה ללא ספק צמד ההיברידיות נעים יותר הודות לכיבוי המנוע במצב עמידה ותיבות הילוכים שמציגות פעולה חלקה יותר בזינוק הראשוני.
    הסונטה המצוידת בסוללה עדיפה מסוגלת לנוע זמן רב יותר ובמהירות גבוהה יותר במצב חשמלי, ואילו בקאמרי כמעט כל לחיצה על הדוושה מובילה לשילוב מנוע הבנזין וצריך להתאמץ ממש כדי להישאר במצב חשמלי יותר מכמה שניות בעת תנועה.

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_023

    שיוט בכבישים מהירים הוא משמעותי וחשוב ביותר לשרי הממשלה המחזיקים בממוצע נסועה שנתי של מעל ל-40 אלף קילומטרים, יותר מפי 2 מהממוצע של האזרח הקטן.
    בתחום זה שלוש המתמודדות מציגות תנאי מחיה ראויים ורמת ביצועים טובה. עם זאת, אופיין השונה ניכר בבירור.
    בעוד שהקאמרי והסונטה מעודדות שיוט רגוע יחסית ומרגישות נינוחות ונעימות ב-100-140 קמ"ש, הסופרב מעודדת נהיגה נמרצת יותר ומתאימה ומשרה ביטחון בשיוט גם במהירות גבוהות בהרבה מהסוג שהיו מעניקות לכל אזרח פשוט כותרת בעיתון.

    בכביש המפותל שלוש המתמודדות מאפשרות לנוע בבטחה בקצב שעלול לגרום לכבוד השר להמחיש את מה שהוא חושב על התקשורת השמאלנית בצורה ויזואלית במיוחד, אך אם האוחז בהגה יתעלם מרגשות נבחר העם מאחור הוא יגלה שהסונטה מעט מבולבלת לקראת המגבלות ובשילוב צמיגי חסכון בדלק מעניקה את רמת האחיזה הנמוכה בכיסא, סליחה בכביש, וקוצר נשימה.
    הקאמרי מרבה לצרוח בכל פניה מכיוון הגלגלים הקדמיים אך מעבר לנטיה ברורה ומוחשית להרחבת הממשלה, זאת אומרת – הפניה, היא מפגינה רמת אחיזה טובה למדי. הסופרב היא בקלאס משל עצמה, כמו ממשלה ביקום מקביל בלי פופולזים והתלהמות, ומציגה התנהגות כמעט ניטרלית לחלוטין, רמות אחיזה סופר גבוהות, היגוי מדויק, מנוע שמאיץ היטב בין העיקולים ומשוטי העברת הילוכים מצדי ההגה.

    אמנם בימים אלה מחיר הדלק נמוך יחסית, אך עם מיסוי שכבר עומד על מעל ל-3 שקלים על כל ליטר דלק ושלל צריכים קואליציוניים שיכולים לצוץ בכל רגע ולהוביל להיטלים נוספים ידרשו רק תנודות קלות בשוק העולמי כדי להגיע שוב לסביבות מחיר של 7 ואפילו 8 שקלים לליטר ואין ספק שמידת החיבה של המתמודדות לנוזל היקר הזה היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מועמדת זו או אחרת במכרז.

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_024

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_026ממש כמו הפער הקבוע בין הבטחות של הפוליטיקאים לציבור רגע לפני הבחירות לבין מימושן במציאות, גם הקשר בין נתוני צריכת הדלק שמפרסמות יצרניות הרכב לצריכה בפועל רופף למדי ובשנים האחרונות פערים של בין 20-50 אחוזים כבר הפכו לסטנדרט.

    ואכן, גם במקרה זה בתנאי אמת המתמודדות לא הצליחו לשחזר את הנתונים מקטלוגי הכרומו.
    הסופרב עם מנוע טורבו מעודדת נהיגה נמרצת יותר ואת המחיר על כך משלמים ליד המשאבה עם 8 קמ"ל לליטר בקטעים דינמיים, 14 קמ"ל בשיוט נינוח בכביש המהיר ונתון משוקלל בסיום המבחן של כ-11.5 קמ"ל.

    הקאמרי תדרוש ליטר לכל 9 קילומטרים של נהיגה נמרצת אך תשייט לא פחות מ-16 קילומטרים על כל ליטר בכביש המהיר ובסך הכל בסיום המבחן רושמת נתון ממוצע של כ-13 קמ"ל.

    הסונטה היא החסכונית בהשוואה זו עם כ-10 קמ"ל בקטעים עם רגל כבדה על הדוושה אך לא פחות מ-17 ק"מ לכל ליטר בשיוט בכביש המהיר ובסך הכל הקוריאנית מציגה ממוצע של קרוב ל-14 קמ"ל.

    סקודה סופרב החדשה במבחן

    המפרט המלא של סקודה סופרב בקטלוג הרכב של TheCar

    שורה תחתונה 

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_004בניגוד להתנהלות של כמה משרינו, מכרז רכבי השרד הנוכחי הוא הרבה יותר שפוי, הגיוני ואפילו לא מתריס ואין ספק שכל אחת משלוש המתמודדות כאן יותר מראויה להבחר למשימה ובהחלט יתכן שלצרכים של שרינו ושל צי הרכב הממשלתי לאו דווקא המכונית הטובה ביותר בהשוואה זו תהיה גם המתאימה ביותר.

    הקאמרי מציגה מראה נאה, מציעה תנאי מחיה טובים, מושב אחורי נוח, מוניטין אמינות חסר תחרות וערך גרט גבוה במיוחד. עם זאת, היא מרגישה יותר פשוטה משתי המתמודדות האחרות כאן, כוללת מרווח רגלים פחות נדיב מאחור, מוצעת ברמת גימור נמוכה יותר ולא מגיעה עם מערכות בטיחות מתקדמות.

    הסונטה היא המכונית הטובה ביותר של יונדאי הנמכרת כיום בארץ ולזכותה מראה ייחודי, מרווח מצוין במושב האחורי, אבזור רב, מערכות בטיחות מתקדמות, צריכת דלק מצוינת ותג המחיר הנמוך ביותר כאן. עם זאת, היא קצת פחות מרשימה בכביש המפותל, מעט חלשה יותר בביצועיה והתדמית העממית של יונדאי המזוהה במחוזותינו כ"מותג ציים" עלולה להרתיע את מי שחושק להרגיש מורם מעם.

    לסופרב יש יכולות דינמיות טובות בהרבה משל המתחרות, היא נעימה לשיוט במהירויות גבוהות, איכותית יותר, עוצמתית יותר, מצוידת במערכות בטיחותיות מתקדמות ומציעה תנאי מחיה מצוינים ליושבים במושב האחורי. עם זאת, היא מגיעה עם אחריות קצרה של שנתיים בלבד, יש לה מוניטין אמינות פחות מוצק, היא צמאה יותר לדלק, עולה יותר מהמתחרות (גם בגרסאות אבזור נמוכות יותר) וזהה במראה לסופרב ליסינג (המצוידת במנוע קטן יותר) שכמעט מחצית מחברי הכנסת בקדנציה הנוכחית בחרו כרכב צמוד ממקום העבודה.
    בכל מקרה בשקלול הכללי, הסופרב היא המכונית הטובה בהשוואה זו ואחת ממשפחתיות המנהלים הטובות ביותר שנמכרות בימים אלה בארץ.

    צילומים: נעם וינד
    בחנו: אופיר דואק, גיל מלמד ונעם וינד 

    SMALL_סופרב, סונטה, קאמרי- צילום_ נעם וינד_009

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הקרב על הכסא: המועמדות למכוניות השרים במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.