• Ad
  • הקרב על האוויר צלול: המתחרה של טסלה מציגה אב טיפוס משכנע

    עם 1,000 כ"ס, אפס פליטות מזהמים והרבה יוקרה ויכולות, ב-Lucid Motors מבטיחים כי ה-AIR תסתכל למודל S של טסלה בגובה העיניים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טסלה לא לבד. ההצלחה המסחררת של יצרנית הרכבים החשמליים הצעירה מעמק הסיליקון והפיכתה לשחקן דומיננטי בשוק הרכב אל מול יצרניות רכב עם ותק של עשרות שנים העניקו רוח גבית ליזמים ומשקיעים ועודדו אותם להקים מיזמי רכבים חשמליים נוספים.

    לא מזמן דיווחנו לכם כאן על הרכב של Faraday Future, אך נראה שהמתחרה הראשונה שתשיק דגם בייצור סדרתי שיוכל באמת להתחרות בטסלה היא Lucid Motors (שנקראה בעבר Atieva), שחשפה לאחרונה תמונות רשמיות של ה-AIR – מכונית סדאן מפוארת וחזקה מאוד שלטענת החברה עשויה להגיע לשווקים כבר בשנה הבאה.

    עוד ב-TheCar: 
    האם 'זואי' תקדם בישראל את עידן המכונית החשמלית?
    החשמלית של ניסאן לא עמדה בהבטחה  

    משאית חשמלית ראשונה למרצדס

    המפתחים מבטיחים שה-Lucid Air (ובתרגום אוויר צלול) תציג איכויות קצה ולמעשה תשלב בין שלוש מכוניות באחת עם ביצועים שלא מביישים מכוניות על, נוחות ומרווח של מכוניות פאר וידידותיות לסביבה בשילוב יכולות תקשור ונהיגה אוטונומית שיהפכו את ה-AIR לרכב המושלם להתניידות בכרך הסואן.

    כדי ליצוק תוכן ליומרות הגרנדיוזיות הללו, Lucid צירפה לשרותיה כמה תותחים מעולם הרכב בהם המעצב לשעבר של מאזדה, מומחה האווירדינמיקה של קבוצת המרוצים של רד בול בפורמולה 1 ואת פיטר רולינסון, המהנדס הראשי של טסלה בעבר שהיה אחראי על פיתוח המודל S, המתחרה הגדולה של ה-AIR החדשה.

    החשמלית החדשה תעשה שימוש בצמד מנועים חשמליים שיניעו את כל ארבעת הגלגלים ויציגו ביחד הספק של לא פחות מ-1,000 כ"ס שיאפשרו למכונית הסדאן הגדולה להגיע למהירות תלת ספרתית בתוך כ-2.5 שניות – יותר מהיר ממרבית מכוניות העל הנמכרות היום ומקביל לזמן הנדרש לגרסה החזקה ביותר של המודל S להגיע לאותה מהירות.

    כדי לספק מספיק אנרגיה לצמד המנועים העוצמתיים ה-AIR תצויד במארז סוללות בקיבולת של 100 קילוואט/שעה כסטנדרט שיעניקו למכונית טווח נסיעה של כ-480 קילומטרים בין טעינות.
    בהמשך צפויה גם גרסה חזקה יותר עם מארז של 130 קוט"ש שיעניק טווח של כ-650 קילומטרים ואולי גם ביצועים משופרים.
    לטענת החברה מערכת ההנעה שתותקן ב-AIR נוסתה (כנראה במעבדה ולא על הכביש) והפגינה אמינות ושרידות לאורך 20 מיליון קילומטרים.

    בכל מקרה, ב-Lucid מבטיחים שלא מדובר במכונית שרירים אמריקאית בגרסה חשמלית ול-AIR (שוב בדומה למודל S של טסלה) יהיו גם יכולות ניהוג גבוהות בכביש המפותל.
    בשלב זה אמנם מוקדם לדעת אם כך יהיה הדבר, אך סרטון שהגיע לרשת בסוף השבוע המתעד סשן דריפטים מרהיב במהלך מבחנים שהחברה עשתה לאב הטיפוס על אגם קפוא בהחלט מעיד על שלדה מאוזנת מאוד.


    מאחר שאין צורך בחלל גדול למנוע בעירה פנימית ותמסורת, העיצוב מציג פרופורציות לא שגרתיות עם מכסה מנוע קצר ותא נוסעים ענק. פנסי החזית הצרים כוללים 4,870 עדשות קטנות בהשראת עיני זבוב ולטענת החברה בעזרת טכנולוגית לד מעניקים שדה ראיה חסר תקדים במכוניות.
    ה-AIR כוללת עוד לא מעט אלמנטים לא שגרתיים אך בסך הכל בסך ניתן לסכם כי המראה של ה-AIR מודרני אך לא עתידני ושומט לסטות.
    תא הנוסעים יציג עיצוב בהשראת מטוסי מנהלים ויכלול שימוש בחומרים יוקרתיים ושפע מסכים גדולים.

    מערך הבטיחות, שיכלול כאמור יכולות אוטונומיות מסוימות, יעשה שימוש ב-6 רדארים, חיישן לייזר קדמי ו-9 מצלמות היקפיות.

    על אף שעושה רושם שה-AIR נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים מאוד וכי מבחינה טכנית הדרך לייצור סדרתי לא ארוכה, בשלב זה החברה לא מציגה לוחות זמנים ברורים וגם לא את תג המחיר הצפוי שבכל מקרה בוודאי לא יהיה שווה לכל נפש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.