• Ad
  • מכון JD פאוור האמריקאי בחן גם השנה את שביעות רצונם ואת התקלות שחוו רוכשי מכוניות חדשות. קיה וג'נסיס הפגינו שליטה קוריאנית בצמרת, האמריקאים הציגו קפיצת מדרגה משמעותית, הכוכבות הקבועות לקסוס וטויוטה זכו לציונים ממוצעים בלבד ויגואר, וולוו ופיאט התקשו להרשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכירים את תחושת התרגשות הזו שממלאת כל מי שיצא לו להסיר את הניילונים מהמושבים של מכונית דנדשה ולהסניף את הריח ה"חדש" שממלא את חלל תא הנוסעים?
    הבעיה היא שהתחושה הזו לא פעם מתחלפת מהר מאוד ברגשות אחרים ובאכזבה בשל בעיות אמינות ותפעול המתגלות במכונית שרכשתם במיטב כספכם.

    אמנם בשניים וחצי העשורים האחרונים המכוניות עשו קפיצה נחשונית בכל הקשור לאמינות ולאיכות הבנייה ובעוד שפעם תקלות ותקיעות בצד הדרך היו חלק מהחיים של כל בעל מכונית, אפילו חדשה, היום הסטנדרט שהתרגלנו אליו הוא של "התנע, תדלק וסע".

    עם זאת, דווקא בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה והוספת עוד ועוד מערכות לכל רכב – מאין סוף חיישני בקרה, דרך שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ועד למערכות בידור מתוחכמות, חלה נסיגה מסוימת ברמת המוצקות הבלתי שבירה של כל החבילה.

    עוד ב-TheCar:
    שמן סינטטי או מינרלי? כמה זה באמת חשוב?
    בגלל הגאדג'טים: ירידה נוספת באמינות כלי הרכב
    הטוב, הרע והמכוער: המכונית הכי אמינות והכי גרועות של אמריקה

    מעבר לקלקולים במערכות השונות המתרחשים כתוצאה מבלאי לאחר שנים של שימוש, לעיתים כבר בתחילת הדרך מתגלות תקלות, במיוחד בחיבור בין מערכות, שאנשי בקרת האיכות במפעלי ההרכבה לא עלו עליהן.
    יתרה מזאת, לא פעם דברים שהרשימו את הרוכשים באולם התצוגה כמו מערכות בקרה מרכזיות ואבזור מסוים מתגלים כלא ממש יעילים, בלתי ידידותיים למשתמש בעת נסיעה וכאלה שלא עומדים בציפיות שהם יצרו בעת רכישת הרכב.

    מכון הסקרים האמריקאי הנחשב JD פאוור פרסם אתמול, בפעם ה-31 ברציפות, את הדוח השנתי שלו בדיוק בנושא זה, בו נבחנו משובים מ-80 אלף רוכשי המכוניות וחוכריהן בנוגע לאיכותן ולאמינותן של מכוניות חדשות ורמת הידידותיות של מערכותיהן השונות בשלושת החודשים הראשונים לאחר קנייתן.

    קיה הקוריאנית מבססת את מעמדה בצמרת עם המקום הראשון בשנה השנייה ברציפות וממוצע ציונים מרשים המאפשר לה לקבוע שיא חדש של השנים האחרונות.

    ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, מצליחה בשנתה הראשונה כמותג עצמאי להתמקם במקום השני.

    פורשה ממוקמת במקום השלישי ומוכיחה שגם מכוניות קצה מתוחכמות יכולות להפגין אמינות גבוהה וידידותיות למשתמש.

    פורד, שבשנים קודמות זכתה לציונים לא מחמיאים במיוחד בעיקר בשל מערכת My Ford Touch שסבלה מהרבה מחלות ילדות ומממשק משתמש לא ידידותי, רשמה השנה, עם המעבר לממשק ההפעלה SYNC 3 החדש, שיפור חד וקפצה למקום הרביעי המכובד.

    את החמישיה הפותחת סוגר מותג המסחריות ראם מבית קונצרן פיאט-קרייזלר שככל הנראה היטיב לשלב בין אופי קשוח לממשקי תפעול פשוטים ואמינות טובה.

    בהמשך ניתן למצוא את ב.מ.וו במקום השישי, שברולט בשביעי, יונדאי בשמיני, לינקולן בתשיעי וניסאן הסוגרת את העשיריה הראשונה הדי מפתיעה שמצביעה על שינוי מגמה עם מותגים קוריאנים ואמריקאים שהתמקמו במקומות הראשונים בהם בעבר בדרך כלל ניתן היה למצוא מותגים יפנים וגרמנים.

    כך למשל, טויוטה ולקסוס שכיכבו באופן מסורתי בדירוגים השנתיים של JD פאוור, מתמקמים הפעם במקומות ה-14 וה-16 בהתאמה וסביב ממוצע כלל היצרנים.

    בתחתית הדירוג השנה התמקמו מאזדה, לנד רובר, מיצובישי, וולוו, יגואר ופיאט ש"זכו" כולם לציונים לא מחמיאים אשר בחלק מהמקרים לפחות נובעים בעיקר מהחדרת ממשקי הפעלה חדשים ושילובן של מערכות בטיחות מתקדמות שמצריכים הסתגלות של הלקוחות.

    באופן רוחבי נשמעו לא מעט תלונות באשר לתפעולן ואמינותן של מערכות בטיחות מתקדמות ברכבים של כלל היצרנים כשמירב הבעיות נתגלו במערכות בקרת שיוט אדפטיביות והתראה מפני סטייה מנתיב.
    עם זאת, השנה נרשם שיפור ממוצע מרשים עם ירידה של כ-8 אחוזים במספר התקלות ברכבים חדשים לעומת השנה הקודמת.

    "הדו"ח השנה מצביע על שיפור משמעותי וירידה במספר התקלות והתלונות של הלקוחות לעומת השנים האחרונות. זה ללא ספק הסקר הטוב ביותר בעולם שראיתי בשנים האחרונות", אמר דייב סרג'נט, סגן נשיא תחום הרכב במכון JD פאוור. "נראה כי היצרנים עושים מאמץ של ממש כדי לשפר את איכות הרכב שלהם, ובהקשר זה נראה כי ליצרנים מדטרויט יש יתרון משמעותי על פני מותגים מעבר לים, לפחות בכל הנוגע להתאמה של ממשקי ההפעלה במערכות הבידור והשליטה שהופכות כל העת למתוחכמות ומשוכללות יותר".

    מערכת מולטימדיה משוכללת אבל לא ידידותית למשתמש

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הקוריאנים עקפו את היפנים: קיה מככבת בסקר שביעות הרצון של JD פאוור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.