• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תצוגת המכוניות והסלבריטאים של גודווד תסתיים בסוף היום לאחר סוף שבוע ארוך של שכרון חושים מוטורי, והרבה דלק שנשרף והפך לרעש מענג

    "פסטיבל המהירות של גודווד", ככל הנראה תצוגת המכוניות השנתית המהנה ביותר בעולם, נפתח באנגליה ביום חמישי שעבר ומגיע היום לשיאו, ולסיומו.
    במסגרת השילוב הלא קונבנציונלי של תצוגות בנושאים שונים, תהלוכות ראווה, קטעי "מירוץ" על גבי אספלט וגם על שבילי עפר והרבה מאד אטרקציות לקהל חושפים רבים מיצרני הרכב גרסאות שונות שמעניינות במיוחד את הציבור הבריטי חובב המוטוריקה אבל לא רק אותו.

    על חלק מן האטרקציות של גודווד סיפרנו כבר בשבוע שעבר, אבל במהלך סוף השבוע פורסמו קטעי וידאו מרהיבים ומגרים של ההתרחשויות המוטוריות, ובהם מככבות גם יצירות מוטוריות מרתקות וגם לא מעט סלבריטאים – בעיקר עשרות נהגי מירוצים מפורסמים אשר כיכבו בשעתו (וחלקם עדיין מככבים) בכל סוגי הספורט המוטורי על ארבעה ושני גלגלים.

    נוסף לתצוגות הסטטיות בנושאים השונים נערכות בגודווד גם כמה תצוגות דינמיות, אחת מהן היא "מירוץ" טיפוס הגבעה שבמהלכו יכול הקהל לחזות בעשרות סוגים שונים של כלי רכב – ממכוניות-על עוצרות נשימה ועד אופנועים היסטוריים ומכוניות שיוצרו בתחילת המאה שעברה.
    דוגמא אחת, לאו דווקא החשובה או המיוחדת ביותר, לזירה שמספק פסטיבל המהירות לכל סוגי המתעניינים בכלי רכב (וגם, אגב, בכלי טיס) היא מרצדס E300 Bluetec אשר השלימה מסע באורך 1,968 ק"מ מטנג'יר שבצפון מרוקו, דרך שלושה איזורי זמן, ארבע מדינות ושתי יבשות עד לגודווד שבאנגליה. המיוחד במסע (המיוחצ"ן) הזה הוא שמכונית הדיזל-ההיברידי החדשה נסעה ברציפות, במשך 27 שעות, על מיכל סולר אחד (אם כי בגרסה המוגדלת שלו, בנפח 80 ליטרים, שמוצעת כאופציה שעולה 585 ש"ח בבריטניה), ועדיין נותר בה מספיק דלק לכ-160 ק"מ נוספים.

    כבוד בריטי

    יגואר חשפה בגודווד את מכונית ה'סופר-רודסטר' שלה, שנקראת "פרויקט 7", ואין מקום מתאים יותר לחשיפה כזאת גם בזכות המורשת המוטורית הבריטית שיגואר מייצגת, וגם מפני שמכונית הקונספט שעליה מבוססת המכונית הסדרתית נולדה במקור כדי להרשים את באי הפסטיבל של גודווד בשנה שעברה.

    "פרויקט 7", למעשה גרסה חמה ומאד מיוחדת של F-Type רודסטר, נהגתה לפני כשנה וחצי על-ידי מעצב צעיר במחלקת העיצוב של יגואר, והפכה לפרויקט הראשון שבו מטפלת מחלקה חדשה שזה מקרוב הוקמה ביגואר – מחלקת "המבצעים המיוחדים" (שנקראת, כמובן, SO). מחלקה זו היא שילוב חדש של מחלקת "ביצועים" או "שדרוגים ספורטיביים" כמו חטיבת "M" של ב.מ.וו. או AMG של מרצדס, עם מחלקת שירות לקוחות ייחודית, והמטלה המוגדרת שלה היא "לייצר מהדורות מיוחדות של מכוניות ושל שירותים עבור לקוחות נאמנים של יגואר".

    "פרויקט 7", אשר תיוצר בייצור ידני-סדרתי החל מתחילת 2015 במהדורה של 250 יחידות בלבד, מבוססת, כאמור, על F-Type אבל עברה שדרוג משמעותי של רבים מן המכלולים העיקריים שלה – למשל מערכת מתלים מחוזקת, חישוקי גלגלים בקוטר 20 אינטש, הוספת מערכת בלמים קרמיים, והתקנת מערכת פליטה ניתנת להחלפה קלה לצורך שימוש במירוצים.

    מנוע ה-V8 מוגדש במגדש על, בנפח 5.0 ליטר, של יגואר שודרג ומספק 570 כ"ס, ומן המכונית הוסרו מכלולים שונים והוחלפו בכאלה קלים יותר (למשל מנגנון פתיחת הגג והמושבים המפוארים אך הכבדים) וכל אלה מאפשרים כעת לפרויקט 7" להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות. עיצוב המכונית וקווי המתאר שלה קיבלו השראה מאחת מאגדות המירוצים של יגואר משנות החמישים – יגואר D-Type.
    כאשר תוצע למכירה, בתחילת השנה הבאה כאמור, היא תעלה בבריטניה קצת פחות מ-800 אלף שח (135 אלף ליש"ט).

    תאריכים עגולים

    מי שלא יכול להרשות לעצמו סכומים כאלה ובכל זאת מחפש מהדורה מיוחדת של רודסטר יוכל אולי להסתפק במהדורה לציון 25 שנים למאזדה מיאטה (MX-5), אשר כוללת בעיקר גרסת צביעה מיוחדת (צבע אחד, אדום מטאלי, עם קורות A ומראות-צד בצבע שחור), חישוקי 17 אינטש, דוושות מאלומיניום ושילוב ייחודי של צבעי הדיפונים וריפוד המושבים.
    ברמה הטכנית לא בוצעו שינויים דרמטיים, למעט החלפת בולמי הזעזועים הרגילים בבולמי בילשטיין משופרים.

    גם פיז'ו מציינת תאריך "עגול" – 30 שנים להופעת ה-GTi הראשונה שלה, והיא עושה את זה עם מהדורה מיוחדת של 208 GTi שקיבלה מערכת מתלים מונמכת ב-1 ס"מ עם מפתח גלגלים מעט יותר רחב, דיפרנציאל טורסן (שמגיע מגרסת ה-R של RCZ) ועם מנוע משודרג שמתאים לתקן אירו 6 ומספק 208 כ"ס (ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות).

    מציאות וירטואלית

    הפעילות הכלל עולמית באינטרנט ובעולמות משחקי הוידאו משנה במהירות גם את המציאות האמיתית, ומשפיעה גם על תעשיית הרכב. זה ניכר השנה בגודווד בשתי מכוניות קונספט מרשימות אשר נולדו כיוזמה של מפתחי משחק הוידאו 'גראנד טוריזמו'. מפתחי המשחק פנו למספר יצרני רכב וביקשו מהם ליצור דמויות וירטואליות של מכוניות GT למשחק שלהם. כמה מן היצרנים, מצידם, יצרו תחרויות עיצוב אינטרנטיות פתוחות לקבל שבהן התקבלו רעיונות נחמדים מאד.
    על תחרות עיצוב כזאת מבית פולקסוואגן כבר סיפרנו כאן, ושתי המכוניות (המרשימות) שמוצגות כעת בגודווד מרשימות שבעתיים בהיותן מכוניות GT.

    ניסאן מציגה בגודווד את מכונית הקונספט 2020 גראנד טוריזמו, ושלא לייחוס מבטיחה שקווי העיצוב שלה ישפיעו מאד על ניסאן GT-R העתידה לבוא.
    מנהל מחלקת העיצוב של ניסאן, דריל סקריבן, אמר בסוף השבוע לעיתון 'אוטוקאר' ש"הוא לא יכול לומר שום דבר על GT-R אבל את קווי העיצוב, וחלק מן הצורות שמודגמות ב-2020 נראה כולנו בעתיד במכוניות מתוצרת ניסאן".

    מכונית הקונספט הזו עוצבה במהלך 9 החודשים האחרונים בראש ובראשונה עבור "תפקידה" כדמות וירטואלית במשחק גראנד טוריזמו 6, אשר יושק בחודש הבא, ועיצובה הושפע, כאמור, מרעיונות שהתקבלו בתחרות וירטואלית פתוחה לקהל שניסאן קיימה. עם זאת, הדגם עצמו נבנה בהתאם להנחיות טכניות מדויקות של מחלקת ההנדסה של ניסאן ביפן.

    מכונית וירטואלית אחרת, לא פחות מרשימה, שנבנתה במקור לאותה מטרה היא קונספט DP-100 של אסטון מרטין, אשר "מונעת" באמצעות מנוע V12 מרכזי שמספק (באופן וירטואלי) 800 כ"ס.
    קווי העיצוב של המכונית אופייניים לאסטון מרטין ולקוחים ממכוניות עכשוויות והיסטוריות שלה, והתצורה הכללית היא של מכונית-על לקטגוריית GT אך בממדים קומפקטיים מאלה של, למשל, למבורגיני.

    100 שנים של אקזוטיקה

    בעולם האמיתי חוגגת מזראטי 100 שנים להיווסדה, והיא עושה את זה עם מכונית הקונספט המרשימה 'אלפיירי' אשר הוצגה לראשונה בתצוגה סטאטית בתערוכת ז'נבה השנה.
    אלפיירי תהפוך למכונית אמיתית רק במהלך 2016 והיא אמורה להיות התשובה של מזראטי ליגואר F-Type. גרסת הבסיס שלה תונע באמצעות מנוע V6 מוגדש טורבו בנפח 3.0 ליטר, שמספק כ-406 כ"ס, ותהיה לה גם גרסה חזקה יותר בעלת הנעה לכל הגלגלים.
    מזראטי ניצלה את גודווד לתצוגת האוסף הגדול ביותר של דגמיה שאי פעם נאספו לתערוכה אחת, ובהם גם דגמים היסטוריים וגם כל דגמיה הנוכחיים.

    היום (א') ינסה סבסטיאן לואב, תשע פעמים אלוף סדרות אליפות הראלי הבינלאומי, לקבוע שיא חדש בתחרות טיפוס הגבעה.
    השיא שעליו לשבור נקבע בשנת 1999 במכונית פורמולה 1, אולם לואב ינסה לשבור אותו כשהוא נוהג במכונית ה(כאילו) פיז'ו 208 (למעשה מכונית מירוץ בנויה במיוחד) שאיתה קבע את השיא במירוץ טיפוס הגבעה בפייקס פיק.

    בין עשרות הדגמים המיוחדים הנוספים שנחשפו בגודווד, ויוצגו שם גם במהלך היום בולטות גרסה חדשה וחמה של אבארת' Biposto 695 , מכוניות קונספט של סקודה, פורד מוסטאנג החדשה בבכורה אירופית, מכונית הראלי החדשה של יונדאי, WRC i20, מכונית קונספט של הונדה אשר מציגה כיצד, בגדול, תיראה סיוויק Type R החדשה אשר תושק בתערוכת פריז באוקטובר הקרוב, ועוד ועוד. את רובן, כאמור, אפשר היה לראות בתנועה על הכביש המתפתל במעלה גבעת גודווד.

    הרבה וידאו

    וגם קצת פדיחות…

    קשה לצפות לתצוגה מוטורית נעה בלי שיהיו בה תקלות, זה הרי חלק לא נפרד מן האקשן, אז גם גודווד 2014 מספקת את חלקה בתחום הזה…

    https://youtu.be/DzvzZyq9zoE

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הפסטיבל המהיר בעולם, מהדורת 2014

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.