• Ad
  • פורד אקספלורר שובר שיאים (של תקלות סדרתיות)
    פורד מזמנת לתיקון את 'אקספלורר' ואת לינקולן 'אויאטור' בגלל פשלה שעלולה להצביע על בעיה רצינית בתהליכי התכנון ובקרת האיכות של החברה, וגם של הרגולטור האמריקני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד הכריזה אמש על אחת מן הקריאות לתיקון המביכות ביותר של הזמן האחרון: "טעות של טירונים" בתכנון סביבת בורר ההילוכים אילצה אותה לקרוא לתיקון ליותר מעשרת אלפים מכוניות שיוצרו השנה בין סוף חודש מרץ ועד לחודש יולי. ולא מדובר בסתם מכוניות אלא בשתיים מספינות הדגל של החברה: פורד 'אקספלורר' ומקבילו היוקרתי והמוארך לינקולן 'אויאטור', אשר אחראים ללא מעט מרווחי החברה.

     

     

    הטעות של אנשי פורד היא חסרונו של חלק קטן, מכסה שאמור היה להימצא ליד בורר ההילוכים ותפקידו למנוע העברה בשגגה של הבורר ממצב "חניה" למצב "נסיעה". אנשי פורד טוענים שלא ידוע להם על נפגעים, אבל כן דווח להם על תאונה אחת שקשורה לחסרונו של החלק הזה – אשר התרחשה "במהלך העברת רכב בתהליך הייצור, ולא היו בה נפגעים אלא רק נזק לרכב".

    בנוסף, חלק מכלי הרכב שנקראים לתיקון עזבו את המפעל כאשר לוח המכשירים שלהם נמצא במצב "הגדרות בית החרושת", שבו מבוטלות התראות אור קוליות שונות לנהגים ומצב בורר ההילוכים לא מוצג בו. לדברי פורד, מצב זה נועד למנוע את ריקון המצבר, אבל גם בעניין זה עברה החברה, לכאורה, על התקנות הפדרליות האמריקניות שדורשות שמצב בורר ההילוכים יוצג באופן ברור על לוח המכשירים.

    את התדהמה מן הקריאה לתיקון הזאת יש לחלק לשלושה חלקים שונים. ראשית לכל – מדובר בדרישת חובה ידועה ליצרניות הרכב, כלומר רכיב שאף מכונית לא אמורה לעבור תקינה בלעדיו. לכן לא ברור כיצד עבר הרכב הזה את תהליך בקרת האיכות של פורד, ומי חתם לרשויות הפדרליות האמריקניות שכל דרישות התקינה הקיימות מולאו ב-100%.

    שנית, היעדרו של רכיב כזה מעלה את השאלה היכן היה הרגולטור האמריקני, וזה מצביע על האפשרות שגורמי הממשל סומכים על פורד ועל יצרניות רכב אחרות בלי באמת לבדוק אותן. שלישית – בקרת האיכות של פורד לא פעלה מהר מספיק גם לאורך כל שלב הטיפול והמסירה של המכוניות, כלומר מן הרגע שבו הן יצאו מקו הייצור ועד שסופקו ללקוחות. לא מיותר להזכיר שלינקולן 'אויאיטור' הוא כלי רכב יוקרתי שמחירו בארה"ב מתחיל סביב ה-50,000 דולר, ולגביו בוודאי שנדרשת בקרת איכות קפדנית.

    רכיב הפלסטיק החסר הוא חלק קטן בסך הכל – כיסוי של כפתור שחרור נעילת מצב החניה. אלא שהיעדר הרכיב הזה עלול "להגביר את הסיכוי לתאונה" – כפי שמודים אנשי פורד בעצמם בהודעתם. "תקנות הבטיחות הפדרליות לרכב מנועי דורשות שהסרת כיסוי מתג השחרור של מצב נעילת החניה תוכל להתבצע רק באמצעות כלי. אם המכסה אינו מותקן עלול בורר ההילוכים להיות מוזז בשוגג, וזה עלול לגרום לנסיעה לא מכוונת של הרכב אם בלם היד החשמלי לא מופעל", נאמר בהודעה של פורד.

    הקריאה לתיקון היא ל-13,896 כלי רכב שיועדו למכירה בארצות הברית ו-239 בקנדה. לדברי פורד, רוב כלי הרכב האלה עדיין נמצאים בסוכנויות ולא נמסרו ללקוחות, והם כמובן יתוקנו לפני שיימסרו.

    הקריאה לתיקון של פורד גרמה להרמת גבות של מומחים ואנליסטים בתעשיית הרכב, בעיקר מכיוון שמדובר במוצרים חדשים וכל כך חשובים מבחינת פורד. ג'ייסון לוין, מנכ"ל 'המרכז לבטיחות רכב' אמר ל'דטרויט פרי פרס' ש"אנחנו שמחים לשמוע שאף אחד לא נהרג או נפצע קשה אבל זה בהחלט מעלה שאלות לגבי תהליך בקרת האיכות, כאשר כלי רכב שוחררו מן המפעל במצב שבו 'פארק' לא עובד או שהנהג לא יכול אפילו לראות באיזה הילוך הרכב שלו נמצא. "אלה הפרות ברורות של תקנות הבטיחות הפדראליות".

    למרות ש'אקספלורר' הוא הקרוסאובר הנמכר ביותר בקטגוריה שלו בתולדות ארה"ב זאת לא הפעם הראשונה שפורד נאלצת לבצע בו קריאות לתיקון. אך לפני כחודשיים החברה הכריזה על קריאה ליותר מ-1.2 מיליון אקספלוררים שנבנו בין השנים 2010-2017 וזאת כדי לתקן כשל במתלה האחורי שלהם. כמה עשרות אלפי אקספלוררים אחרים, אשר יוצרו בין 2012 ל-2017 ונמכרו בסין, הוחזרו לתיקון בגלל תקלה בהנדסת המתלה האחורי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הפדיחה של פורד: קוראת לתיקון לספינות הדגל החדשות שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.