• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרוגים, פצועים, כאב וסבל, אובדן שעות עבודה בפקקי תנועה, אובדן פוטנציאל יצרני, עלויות שיקום, נזק לרכוש ועוד – בכל שנה ניזוקים האמריקנים בשיעור של 2% מהתוצר הלאומי. שר התחבורה האמריקני: ההשקעה בבטיחות בדרכים שווה כל אגורה

    העלות הכוללת של תאונות הדרכים למשק האמריקני עומדת על קרוב ל-100 מיליארד דולר בכל שנה. כך עולה ממחקר שפרסם מינהל הבטיחות בדרכים הלאומי בארה"ב (NHTSA). המחקר, שבחן לעומק את כל המידע והנתונים לשנת 2010 – שבה, אגב, הורגשה האטה כלכלית ניכרת בעקבות המשבר הכלכלי של 2008-2009, סיכם את כלל העלויות של תאונות שבהן קיפחו את חייהם 32,999 בני אדם ונפצעו בהן 3.9 מיליון בני אדם נוספים.

    סיכום נזקי התאונות לכלכלה האמריקנית כולל את הנזק למשק שנאמד בכ-277 מיליארד דולר בשנה. בסעיף זה מוערכים אובדן הכושר היצרני של המשק ב-93 מיליארד דולר, נזקים לרכוש ב-76 מיליארד דולר, 35 מיליארד בהוצאות רפואיות, ועוד 28 מיליארד כתוצאה מעיכובים בתנועה. במהלך אותה שנה ניזוקו בתאונות בארה"ב 24 מיליון כלי רכב.

    עלויות נוספות, שמסתכמות בכ-600 מיליארד דולר, כלולות בסעיף-על שהוגדר במחקר כ"נזקים כתוצאה מאובדן חיים, כאב, וירידה באיכות החיים כתוצאה מפציעות", ואלה הנזקים הישירים שנגרמו למעורבים בתאונות ולבני משפחותיהם. הדוח של מינהל הבטיחות מעריך את כלל עלויות תאונות הדרכים למשק האמריקני בכמעט 2% מן התוצר הלאומי הגולמי.

    השקעה בבטיחות משתלמת כלכלית

    "אף סכום של כסף לא יכול להחליף את החיים של אהובינו", אמר בהודעה לעיתונות שר התחבורה האמריקני, אנתוני פוקס, "או לצמצם את הסבל שנגרם כתוצאה מתאונות הדרכים. על אף שהנתונים הכלכליים והחברתיים מדהימים, הדוח (של המינהל) מדגים באופן ברור שההשקעה בבטיחות בדרכים שווה כל אגורה שבה נעשה שימוש לצורך צמצום התכיפות והחומרה של אירועים טראגיים אלה".

     

    Anthony_Foxx_official_portrait אנתוני פוקס, שר התחבורה האמריקני

     

    החדשות הטובות, שנכונות לגבי ארה"ב כמו לגבי רוב מדינות המערב ובכללן גם ישראל, הן שנהיגה מעולם לא הייתה בטוחה יותר במונחים של נפגעים והרוגים לכל קילומטר נסיעה. נתון זה עומד כיום, בארה"ב, על כשביעית מן הנתון המקביל לשנת 1949.

    הסיבה לשיפור בבטיחות, שרובו הושג בשנים האחרונות, היא שיפור עצום בטכנולוגיה אשר מצד אחד מונע תאונות (בעיקר מערכות אלקטרוניות דוגמת בקרת יציבות) ומאידך שיפור במבנה הפיזי של המכוניות כתוצאה מתכנון הנדסי מתקדם יותר והוספת אמצעי בטיחות כמו כריות-אוויר בטיחותיות. תאונות שבעבר הסתיימו בפציעות קשות ומוות מסתיימות כיום בפציעות קלות בלבד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    העלות של תאונות בארצות הברית: 100 מיליארד דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.