• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מנהל בכיר ברכבת ישראל מגלה: במשך שנים הופעלו ברכבות בין תל-אביב וירושלים שני מנועים במקום שלושה. אחרי ניסוי קצר, התברר שהפעלת מנוע שלישי מאפשר לקצר את זמן הנסיעה בכ-20 דקות. אפילו בחלם זה לא היה קורה

    בקיץ האחרון הודיע משרד התחבורה על הצגת לוח זמנים חדש של רכבת ישראל, שבו נכלל קיצור של זמן הנסיעה בקו שבין תל-אביב וירושלים. במשרד התגאו בשיפור, והסבירו כי "(ה)קו (בין) תל-אביב וירושלים, העובר דרך בית שמש, שודרג ונוספו לו ארבע רכבות ביום… זמן הנסיעה יעמוד על שעה ו-7 דקות בלבד. זמן הנסיעה בקו קוצר בעקבות תשומת לב ניהולית".

    ומה היה טיבה של אותה תשומת לב ניהולית, שהצליחה לקצר באבחה אחת את זמן הנסיעה לבירה בכ-20 דקות? לדברי מנהל בכיר ברכבת ישראל, בהנהלת החברה גילו שהרכבות שנוסעות לירושלים משתמשות בשני מנועים בלבד – במקום בשלושה. "פעם הייתה איזו תקלה והחליטו לכבות את המנוע השלישי", סיפר המנהל הבכיר, "(במשך) שנים נסעו עם שני מנועים במקום עם שלושה מנועים".

    ודאי יש הסבר לכך שברכבת ישראל הוחלט להפעיל את הרכבת לירושלים עם שני מנועים במקום שלושה. אחרי הכל מדובר בחברה ממשלתית רצינית ומקצועית, עם תקציב שנתי של מיליארדי שקלים ויותר מ-2,000 עובדים – מהם 50 מנהלים בכירים וכ-300 מנהלים בדרגות ניהול אחרות. אלא שלדברי המנהל הבכיר, אין להחלטה הזו הסבר מקצועי ראוי: "למה (הרכבות נסעו עם שני מנועים, ש.ה)? ככה. זה ההסבר, ככה. ככה – זו הסיבה".

    קשה להאמין שכך קורה ברכבת ישראל לקראת אמצע העשור השני של המאה ה-21, אך זה בדיוק מה שקרה: במשך שנים ארוכות, הרכבת בין תל-אביב וירושלים הזדחלה באיטיות מרגיזה, ומתברר כי כל מה שנדרש היה להפעיל מנוע נוסף כדי לקצר את זמן הנסיעה לירושלים, שהיה בלתי סביר (ועודנו רחוק מלהיות ראוי לתואר "מהיר"). אלא שאף אחד לא העלה על דעתו לעשות זאת. למה? "ככה".

    וזה טיבה של אותה "תשומת לב ניהולית" שעוררה את גאוות משרד התחבורה: מישהו בהנהלת רכבת ישראל הבין שאפשר לקצר את זמן הנסיעה, בלי מאמץ ובלי תקציבי עתק. כל מה שנדרש הוא להורות לנהגי הרכבת להפעיל מנוע נוסף. לדברי המנהל הבכיר, "החלטנו לעשות ניסוי, (ו)לחבר את המנוע השלישי. הנהגים צריכים לנסוע בסיבובים 60 קמ"ש, לא 70 ולא 50, כל הסיבובים נבדקו, תיסעו 60 קמ"ש, תגיעו בשעה ו-10 דקות מתל אביב לירושלים".

    כמובן שגם אחרי קיצור זמן הנסיעה, קו הרכבת בין ירושלים ותל-אביב אינו מהווה חלופה ראויה לשימוש בכלי רכב פרטי או אף נסיעה באוטובוס: זמן נסיעה של שעה ו-7 דקות רחוק מלהיות "קצר", ויש לזכור שהוא כולל רק את זמן הנסיעה בין תחנת הרכבת בתל-אביב והתחנה בירושלים – לכך יש להוסיף את זמני הנסיעה בין התחנות ונקודת המוצא והיעד של הנוסעים.

    גם ברכבת לא משלים את עצמם באשר לשיפור בזמן הנסיעה, אך מרוצים מעלייה שנרשמת בשנים האחרונות במספר הנוסעים בקו. "(ה)קו (בין) ירושלים ותל-אביב, שכולם צוחקים עלינו, אנחנו גדלנו (בין 2012 ו-2014) ביותר מ-100% בקו הזה המצחיק, שנוסע דרך נחל שורק לירושלים", סיכם המנהל הבכיר, "פשוט קיצרנו את הזמנים, חיברנו מנוע נוסף לרכבות".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הסיפור הלא יאמן של הרכבת שמזדחלת לירושלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.