• Ad
  • הנישה החדשה של פולקסווגן T-ROC: מקסי-מיני-קרוסאובר

    קטן מן הטיגואן אבל גדול מן הקרוסאובר שיושק בעקבותיו, T-ROC מצופף עוד יותר את שוק הקרוסאוברים הצפוף והלוהט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי הרבה מאד הכנות, קדימונים והצצות מוקדמות חשפה הלילה (ד') פולקסווגן את המיני-מקסי קרוסאובר החדש שלה, T-ROC, במסיבת עיתונאים שערכה ליד אגם קומו שבצפון איטליה.

     

     

    פולקסווגן הבטיחה לנו כלי כזה כבר לפני שלוש שנים וחצי, כאשר הציגה את דגם הקונספט שלו בתערוכת ז'נבה בשנת 2014, ומאז כבר קיבלנו דור חדש של אחיו הגדול – טיגואן, אשר חולק איתו את אותה פלטפורמה. T-ROC פותח נישה חדשה בתווך שבין ניסאן ג'וק לקשקאי או בין רנו קפצ'ור וקאדג'אר: בסיס הגלגלים שלו, 260.3 ס"מ, והאורך הכללי, 423.4 ס"מ, מציבים אותו מתחת לטיגואן (עם בסיס גלגלים קצר ב-7.4 ס"מ ואורך קצר ב-25 ס"מ מהגרסה הקצרה של טיגואן), אבל מעל למיני-קרוסאוברים שמבוססים על מכוניות סופר-מיני כמו 'ארונה' החדש לבית סיאט.

    T-ROC הוא דוגמא נוספת ליכולת המודולרית ולגמישות של פלטפורמת ה-MQB של קבוצת פולקסווגן, שעליה מבוססת גם הגרסה הקצרה יותר – MQB-A0, פלטפורמה שתהווה בתחילת 2019 בסיס לקרוסאובר נוסף של פולקסווגן, שיהיה עוד יותר קטן מ-T-ROC.

    בשלב זה מוקדם להבין את האסטרטגיה המלאה של פולקסווגן, גם כמותג וגם כקבוצה, אבל הרושם הוא ש-T-ROC ינסה להתמודד מול הקרוסאוברים הקומפקטים הפחות יקרים כמו קיה ספורטאז' וניסאן קשקאי מחד, ומאידך במיני-קרוסאוברים שמבוססים על פלטפורמות סופר-מיני כמו יונדאי קונה החדש. נישה זאת "תאוגף", החל בעוד כשנה ורבע, גם על-ידי אחיו הקטן יותר של T-ROC.

    הממדים שלו – בסיס גלגלים קצר רק ב-1.7 ס"מ מזה של גולף ואורך כללי קצר ממנה בכ-2.4 ס"מ, מאפשרים לו להתמודד גם מול מכוניות האצ'בק קומפקטיות בקטגוריית הגולף, בעיקר בזכות העיצוב המיוחד והמודרני שלו, ורוחב רחב במיוחד של 181.9 ס"מ (רחב ב-3 ס"מ מגולף וב-2 ס"מ מסיאט ארונה). מבחינה זאת קולע T-ROC למגמה החמה ביותר בתעשיית הרכב העולמית כיום ומציב אתגר אמיתי למכוניות ההאצ'בק הקומפקטיות, עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר ונפח תא מטען שימושי של 445 ליטרים.

     

     

    T-ROC יוצג רשמית בפני קהל בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא ומכירתו באירופה תחל בנובמבר, ואלינו הוא צפוי להגיע ברבעון הראשון של השנה הבאה.

    באירופה יוצעו שלוש גרסאות של מנועי טורבו-בנזין (1.0 ליטר עם 115 כ"ס, 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, ו-2.0 ליטר עם 190 כ"ס), ושלוש גרסאות של מנועי טורבו-דיזל (1.6 שמספק 115 כ"ס ושתי גרסאות של 2.0 ליטר שמספקות 150 ו-190 כ"ס), ואלה יחוברו לתיבות הילוכים ידניות, רובוטיות ו/או להנעה כפולה. כמו דגמים אחרים שמבוססים על אותה פלטפורמה גם T-ROC מתגלגל על מתלים קדמיים מסוג מק-פרסון ומתלים אחוריים שמותאמים לרמת האבזור וההנעה – האופציה הבסיסית היא קורת מתח נגררת והמתוחכמת יותר היא מתלה רב חיבורי.

    הרברט דיאס, מנכ"ל מותג פולקסווגן, מצא לנכון להדגיש ש-T-ROC מציג "רמה חדשה של גמישות" בפלח השוק שלו, ויהיה מעניין לגלות אם הוא מתכוון גם למחירים.

     

     

    אנשי פולקסווגן מוכיחים שהם מפוקחים לגמרי בנוגע לדרישות השוק בימינו ולכן לא בזבזו דיו בתיאורים שקשורים ליכולות השטח של הכלי הזה אלא התמקדו במה שבאמת מניע את הלקוחות: העיצוב החיצוני הנעים אך המוחצן ורמת האבזור הגבוהה מאד שכוללת ציוד סטנדרטי רב בתחום מערכות הבטיחות והסיוע לנהג. העיצוב החיצוני מציג פרשנות חדשה ומעט שונה למראה המשפחתי הנוכחי של דגמי פולקסווגן, עם שבכה קדמית קלאסית אבל מאד מודגשת, ופנסים צרים ומתוחים יותר שעוטפים את הפגוש הקדמי.

    גרסאות האבזור היקרות מקבלות גג בצבע כהה ושונה מצבע הכלי כולו, וכאשר המראה הזה מתמזג עם הקורה האחורית (קורה "C") הרחבה הוא מזכיר מאד את Q2 של אאודי. עם קצת מאמץ אפשר גם לומר שיש בפרופיל הזה רמז לתצורת 'קופה', ובמבט צד ניכרים קו מותניים מובלט ובתי גלגלים מנופחים מאד, "חצאית" מודגשת וקו חלונות גבוה שמותיר מעליו שטח חלון קטן יחסית.

     

     

    כאמור, אנשי פולקסווגן מגדישים את העובדה ש-T-ROC מציב רמה חדשה וגבוהה במיוחד של מערכות סיוע לנהג, והרשימה הארוכה כוללת התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית לאחר תאונה וזיהוי הולכי רגל עם בלימה עצמונית. גם רשימת הציוד האופציונלי ארוכה וכוללת עשר מערכות נוספות של סיוע לנהג ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת חניה, התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, התרעה מפני תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור, סייען פקקי תנועה ועוד.

    סביבת הנהג מעוצבת בסגנון המוכר מבית פולקסווגן אבל עם הרבה פלסטיק צבעוני מבריק שיוצר תחושה צעירה ואופנתית, מסך מגע בגודל 8 אינטש מותקן כסטנדרט במיקום טוב בראש חלקו האמצעי של הדאש בכורד עם אופציה למסך גדול במיוחד בגודל 11.3 אינטש. מערכת המולטימדיה מתחברת לכל מה שמקובל להתחבר אליו בימינו, ויש גם אופציה לכניסה והתנעה ללא מפתח, לפתיחה חשמלית של דלת תא המטען ולמתלים אדפטיביים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.