• Ad
  • המשרד להגנת הסביבה ליבואני הרכב: פרסמו נתוני צריכת דלק ישנים

    אירופה אמנם עברה לשיטת מבחן חדשה ומחמירה יותר של צריכת דלק וזיהום אוויר, אבל במשרד להגנת הסביבה מתעקשים שיבואני הרכב יפרסמו נתונים לפי השיטה הקודמת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אנשי אגף התחבורה במשרד להגנת הסביבה הודיעו אתמול (א') ליבואני הרכב בישראל שעליהם להמשיך לפרסם את נתוני תצרוכת הדלק לפי שיטת המבחן הישנה שהייתה נהוגה עד לחודש ספטמבר שעבר, במקום לפי השיטה החדשה, המחמירה והמדויקת יותר. התוצאה: הצרכנים בישראל מקבלים מידע פחות מהימן.

     

     

    במכתב שנשלח אתמול ליבואני הרכב נכתב שעליהם להמשיך ולפרסם בכל פרסומיהם הפומביים את נתוני תצרוכת הדלק ה"אופטימיים" יותר אשר חושבו עד לחודש ספטמבר שעבר בשיטת NEDC. במכתב נכתב שלמרות המעבר לשיטת המבחן החדשה, WLTP, "לא יחול שינוי באופן פרסום נתוני צריכת דלק בפרסומות, ויש להמשיך להשתמש בנתוני צריכת דלק לפי שיטת ה-NEDC, גם בכלי רכב שאושרו לפי תקן WLTP".

    מבחינת הלקוחות שמתעניינים בתצרוכת הדלק של כלי רכב מדובר בהחלטה אומללה, היות שהמבחנים הישנים הציגו מצג לא ריאלי ואילו המבחן החדש מציג תוצאה יותר קרובה למציאות.

     

     

    במשרד להגנת הסביבה מסבירים את ההחלטה בכך ש"הרוב המכריע של כלי הרכב במשקל כולל עד 3.5 טון הנמכרים בישראל כיום, נבדקו ואושרו לפי השיטה החדשה (WLTP). עם זאת, קיימים עדיין דגמי רכב המאושרים להימכר בישראל ובאירופה תחת שיטת הבדיקה הישנה (NEDC). בתקופת ביניים זו, האיחוד האירופי קבע, כי שני סוגי הנתונים ידווחו בתעודות הבדיקה הרשמיות של דגמי הרכב. כדי לייצר פשטות ואחידות המשרד הנחה את משווקי הרכב בישראל להמשיך ולפרסם בשלב זה את הנתונים לפי השיטה הישנה, אשר קיימים נתונים לפיה לכל דגמי הרכב.
    יודגש, כי עבור מרבית דגמי הרכב, הבדיקה מתבצעת בשיטה החדשה והמחמירה, ולאחר מכן הנתונים מחושבים לצורך הצגתם בהתאם לקריטריונים של השיטה הישנה. בעתיד, ובדומה לתהליך במדינות אירופה, המשרד ינחה את היבואנים לפרסם את הנתונים בהתאם לשיטה החדשה".

    לא מיותר להעיר שאנשי המשרד מודים בתגובתם שרוב כלי הרכב שחייבים בהצגת נתוני זיהום האוויר נבדקו לפי השיטה החדשה (ולמעט מקרים מאד חריגים אי אפשר לייבא לישראל כלי רכב שלא עומדים בתקן החדש), והתוצאה היא שהמיעוט – במקרה הזה – מחבל ברוב. אנשי המשרד יכלו להתאמץ טיפ טיפה יותר ולהחריג מן התקנה את המיעוט במקום לעשות את ההיפך הגמור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.