• Ad
  • יונדאי i10 בנסיעה
    יבואנית יונדאי מתכננת להכניס את ממשק המכונית המקושרת גם ל-i10. בניגוד לשאר הדגמים בהם תוצע המערכת בחינם, כאן כנראה יגבה תשלום נוסף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי שנודע שכולמוביל מתכננת להחדיר את ממשק המכונית המקושרת ל-i20 בעקבות הביקורת על רמת האבזור במכונית, מתברר שיונדאי גם מתכננת להכניס את הממשק גם ל-i10 המכונית הקטנה והזולה ביותר בהיצע היצרנית.

    המערכת המקושרת של יונדאי נחשפה במסגרת השקת יונדאי i20 החדשה בתחילת מרץ השנה. מדובר במערכת שמחברת את מערכת המולטימדיה של המכונית לרשת האינטרנט כך שמצד אחד יוכל בעל המכונית ליהנות מקישוריות לאינטרנט (כמו 'וויז', רדיו אינטרנטי, ענן אחסון תמונות, וידאו ועוד) ומצד שני המכונית תקושר למרכזי השירות של היבואנית וגם למוקדי חילוץ.

    יונדאי i20 מול סקודה פאביה: מבחן דרכים השוואתי
    בואו לפתח אפליקציה עבור יונדאי

    כבר אז הודיעה היבואנית שהמערכת תוצע בכל דגמי i35 ו-ix35 בחינם (כולל בדגמי ציי רכב) ושהיא מתכננת להכניס את המערכת בהדרגה לכל ליין דגמיה. אבל התחרות העזה גם בסגמנט של ה-i10, כנראה שמאלץ את יבואנית יונדאי לזרז תהליכים ולהכניסה במהירות גם למכונית הקטנה והזולה ביותר ביצע היבואנית. להבדיל משאר דגמי החברה בה תוצע המערכת בחינם, כאן ברור שהממשק יוצע בתשלום נוסף. אגב יוצאת מהכלל היא i20 שבינתיים עדיין לא ידוע אם הממשק ייקר את מחירה של המכונית.יונדאי מכונית מקושרת

    כמה עולה?
    בעבר טענה היבואנית שעלות המערכת בדגמי i35 ו-ix35 עומדת על 4,500-5,000 שקלים ומצריכה גם כרטיס SIM שמוצע חינם לשנה הראשונה. לאחר 12 חודשים על בעל המכונית להסדיר חבילת תקשורת באופן עצמאי שבמחיר הנוכחי עבור נפח גלישה דומה (3 ג’יגה) עומד על 150-200 שקלים לשנה. עדין לא ידוע אם זו תהיה תוספת המחיר למי שירצה את הממשק גם ביונדאי i10 או שהיבואנית תסבסד חלק מהעלות.

    כיצד עובדת המכונית מקושרת?
    המערכת של יונדאי מבוססת אנדרואיד ומספקת Wi-Fi מובנה וקבוע במכונית באמצעות SIM סלולרי בנפח גלישה של 3 ג'יגה. הרשת האל-חוטית מהווה 'נקודה חמה' (Hot Spot) ומאפשרת לכל נוסעי המכונית להתחבר לרשת האינטרנט באופן קבוע.

    היא פותחה בשיתוף פעולה עם חברת 'מובייל גרופ' – חברת סטארט-אפ ישראלית – וממשק הניהול שלה מוצג ומופעל דרך מערכת המולטימדיה של המכונית. באמצעות אייקונים ותפריטים שונים הנתינים להצגה בארבע שפות (עברית, רוסית, אנגלית וערבית) ניתן לנווט בין רדיו 'Nobex' אינטרנטי, וויז, שידורי וידאו וכו'. במכוניות בהן ימצאו מסכים מאחור, ניתן יהיה לחברם ולהקרין עליהן שידורי וידאו. כנהוג במערכות שכאלה, בעת נסיעה לא ניתן יהיה להקרין שידורי וידאו על גבי המסך בקונסולה המרכזית.

    בנוסף תציע יונדאי תפריטי ומסכי עזרה אינטרנטיים של החברה אשר יציגו את רשימת אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין, כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה להתקשר וגם לנווט אליהן. כמו כן ספר הרכב יופיע בצורה דיגיטלית על גבי מסך המכונית.

    במקרה של תאונה המערכת גם תוכל ליצור קשר (בינתיים עקיף) עם כוחות החילוץ והביטחון. כמו מערכות דומות אחרות, פתיחה של כריות האוויר יוצרת שיחה יזומה עם כוחות חילוץ. בארה”ב ובאירופה מדובר במוקדי חילוץ, בארץ עדיין אין מוקד שכזה כך שבינתיים יופנו השיחות למוקד שירות של יונדאי אשר יזמינו את העזרה הנחוצה ליעד הנכון.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכונית המקושרת גם בדרך ליונדאי i10

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.