• Ad
  • המכונית האוטונומית של טויוטה תלווה את הלפיד באולימפיאדת טוקיו

    המשחקים האולימפיים בטוקיו, בשנה הבאה, עלולים להיראות כמו סרט מדע בדיוני. מכוניות אוטונומיות מתוצרת טויוטה יהוו חלק מצי של 3,700 מכוניות וכלי רכב לניידות אישית שהחברה בונה במיוחד לאירוע
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המשחקים האולימפיים, ודאי ב-70 השנים האחרונות, נחשבים לגורם בעל חשיבות אדירה להאצת הכלכלות של מדינות, ולהעצמת התדמית שלהן בעיניי כל העולם. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שלצורך המשחקים נדרשת ההקמה של תשתיות עצומות של מתקני ספורט לענפים השונים, וכן תשתיות לקליטת ואחסון מיליוני המבקרים והאורחים מכל רחבי העולם.

     

    ההשקעה הציבורית האדירה בהקמת תשתיות, ואירוח המשחקים האולימפיים, הזניקו מדינות אירופאיות מפותחות יותר או פחות – למשל את ספרד, בשנת 1992, ואת יוון בשנת 2004, כמו גם את מקסיקו (1960) ואת סין (2008). אבל הדוגמא הבולטת ביותר לשיגעון האולימפי, תרתי משמע, היא אולימפיאדת סיאול שנערכה ב-1988 בדרום קוריאה. שליט צפון קוריאה באותה תקופה, קים איל סונג, ובנו קים ג'ונג איל, שכבר היה מעורב עד צוואר בענייני המדינה, רצו שהאולימפיאדה תיערך בשתי הקוריאות במקביל. הם יצאו למפעל בנייה חסר תקדים, שבמסגרתו נבנו במדינה הטוטליטרית, המסוגרת ומוכת הרעב היכלי ספורט ואצטדיונים מן הגדולים מסוגם בעולם. בסופו של דבר הצפון קוריאנים לא זכו לארח את האולימפיאדה וגם לא הצליחו להרוס את החגיגה בדרום קוריאה – אבל היקף המאמצים שלהם מעידים כאלף עדים על עוצמת האירוע.

    יפן, אחת הכלכלות החזקות בעולם, לא זקוקה לאולימפיאדה כדי להשיג הכרה בינלאומית (מה גם שהיא ארחה כבר את המשחקים, בשנת 1964). אבל כדרכם של יפנים הם לוקחים את הפרויקט הזה בשיא הרצינות ומגייסים לצורך הצלחתו את כל העם היפני.
    ככל שהדברים נוגעים לתעשיית הרכב, הממשלה היפנית הגדירה רעיון מסדר סביב הנעה אלטרנטיבית, והכוונה המקורית – בעיקר לאחר אסון הכור הגרעיני בפוקושימה – הייתה להציג פיתוחים רבים בתחום ההנעה באמצעות מימן. בינתיים הואצו טכנולוגיות בתחומי ההנעה החשמלית והתחבורה החכמה, ומי שנרתמה במלוא כוחה לפרויקט היא טויוטה – יצרנית הרכב הגדולה ביותר ביפן שהיא גם נותנת החסות הראשית לאירוע כולו.

     

    אנשי טויוטה פרסמו כבר לא מעט ידיעות אודות כלי רכב שונים ומשונים שהם מתכננים להציג במשחקים האולימפיים והפרה אולימפיים, והם מבטיחים לבנות ולהעמיד לא פחות מ-3,700 כלי רכב ו"מוצרי ניידות" מתוצרתם לשימוש המפיקים, הספורטאים והקהל. כ-90% מן הכלים האלה יהיו חשמליים טהורים או לכל הפחות היברידיים, חלקם הם כלי רכב לניידות אישית, ובקצה הפירמידה יתגלגלו מספר כלי רכב שכאילו נלקחו מן הסרט המהמם "האלמנט החמישי".

     

     

    כבר לפני כשנתיים חשפו אנשי טויוטה אב טיפוס של מכונית אוטונומית שנקרא "קונספט i", וכעת הם מבטיחים שהחזון הפך למציאות. לדבריהם, לתרמיל הסעת האנשים הזה תהיה יכולת אוטונומית ב"רמה 4" (כלומר אוטונומיה כמעט מלאה) וזאת בזכות מערך חיישנים מרשים ומערכות בינה מלאכותית אשר "יבינו" את התנהגות האנשים שמסביב וינהלו איתם "אינטראקציה".

    אנשי טויוטה מספרים שהמכונית האוטונומית בעלת העיצוב העתידני תלווה, בין השאר, את הרצים שיישאו את הלפיד האולימפי, וגם את רצי המרתון ברחובות טוקיו הבירה.

    בנוסף, טויוטה תפעיל מערך היסעים בתוך הכפר האולימפי, על בסיס לפחות 12 שאטלים רובוטיים עם 20 מקומות ישיבה שנקראים e-Palette, וצי של לא פחות מ-500 (!) מכוניות מימניות סדרתית מדגם מיראי. בזכות אלה מתחזקת טענתה של היצרנית לפיה "צי הרכב האולימפי יהיה צי הרכב עם הייצור הנמוך ביותר בעולם של פליטות מזהמי אוויר".

    לקריאה נוספת: מכונית מעופפת תדליק את הלפיד האולימפי בטוקיו 2020

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.