• Ad
  • גם בעידן בו נראה שהגבולות בין המגדרים מטשטשים, עדיין יש מקצועות, כמו נהג משאית, הנחשבים גבריים ונדיר מאוד לפגוש נשים שעוסקות בהם. עם זאת, מסתבר שגם זה בעיקר עניין של גיאוגרפיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעידן המודרני נראה כל העת שהגבולות הולכים ומטשטשים ומקצועות שפעם היו מזוהים באופן ברור עם מגדר אחד הפכו למקובלים למדי בקרב שני המינים – מנשים טייסות קרב בחיל האוויר ועד לגברים שבחרו להיות גננים בגני ילדים. עם זאת, למרות הקדמה והשוויון לכאורה בין המינים, עדיין יש מקצועות ששמרו על זהות מאוד ברורה, כמו למשל נהגי משאיות.

    אבל בעוד שבישראל נהגת משאית מקצועית היא מראה נדיר כמו שלג במאי, בשבדיה המצב שונה בתכלית ובעקבות סקר שנערך לאחרונה במדינה הצפונית בקרב יותר מ-1,100 חברות הובלה התברר שלא פחות מ-12 אחוזים מהנהגים המועסקים על ידן הם נשים.

    הנתונים בהחלט מדהימים, אך עדיין גם בשבדיה מדובר בסביבת עבודה גברית ובמסגרת הסקר המקיף נהגות המשאיות התבקשו לתת את דעתן על הדברים שמפריעים ומקשים עליהן בעבודה.

    מקצוע לגברים בלבד? תלוי איפה
    מקצוע לגברים בלבד? תלוי איפה

    בניגוד למה שבוודאי גברים שוביניסטים חושבים, הנהגות כלל לא התלוננו על קשיים עם ציוד העבודה או על הצורך להתעסק עם מטען כבד, אלא על גורמים הקשורים לארגון ולניהול שלעיתים מקשים על מתן הזדמנות שווה לנשים במקום העבודה. עם זאת, מן המחקר עולה כי מרבית הנשים אוהבות את התפקיד וגם את סביבת העבודה המאתגרת שנשלטת על ידי גברים – דווקא משום שהן רואות בסביבה הזו הזדמנות להתבלט.

    בשבדיה מנסים להעצים את מעמדן של בנות המין היפה בענף המגורז ובין היתר יצרנית המשאיות, וולוו, פועלת כבר שנים כדי לחשוף בפני יותר ויותר נשים אופציות לקריירה מרגשת בענף התחבורה ועורכת עבור נהגות המשאיות אירועים מיוחדים לעת לעת.

    האם בקרוב גם אצלנו מישהו ירים את הכפפה?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המין היפה: 1 מתוך 10 נהגי משאית שבדיים הוא אישה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.