• Ad
  • סרג'יו מרקיונה רומז: "אם יש למיטו עתיד אני לא חושב שזה יהיה בצורתה הנוכחית"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עבר עשור מאז שאלפא רומיאו השיקה את המיטו ולמרות, כמו מרבית דגמי המותג מאז ומעולם, שהיא עדיין נראית מצוין גם היום, אין ספק שסימני הגיל בהחלט ניכרים באלפא הקטנה ולא חייבים לצלול לנתוני המכירות המדשדשים כדי להבין שהיא כבר גמרה את הסוס ונואשת למחליפה.

    עם זאת, כלל לא ברור אם מחליפה בכלל נמצאת בתכנון לאור ירידה רוחבית בכל העולם בביקושים למכוניות קטנות עם 3 דלתות אשר בעבר היו אופנתיות מאוד בקרב צעירים.

    "אם יש למיטו עתיד אני לא חושב שזה יהיה בצורתה הנוכחית", רמז סרג'יו מרקיונה בראיון למגזין "אוטו אקספרס" הבריטי בתערוכת ז'נבה. "השוק הצטמק, מדובר ברכבים פחות פרקטיים ולמותג עם היצע דגמים מצומצם יחסית אין סיבה להשקיע בדור המשך לרכב שכזה. עם זאת אנחנו בהחלט סבורים שיש מקום לרכב מסגמנט B בפורטפוליו של אלפא אך חושבים שאם הוא יהיה בתצורת קרוסאובר קטן יהיה לו סיכוי גבוה בהרבה להצליח", הסביר הבוס הגדול של תעשיית הרכב האיטלקית תוך שהוא מבסס את דבריו על נתוני המכירות הנאים והביקורות הנלהבות להם זוכה הסטלביו, הקרוסאובר הראשון בתולדות אלפא שהושק לפני קצת יותר משנה לאחר יותר מעשור של שמועות, הבטחות ודחיות.

    לא רק אלפא סירבה להכיר במגמות השוק ובמשך שנים חלק גדול מיצרני הרכב ביבשת הישנה (ובעיקר באיטליה ובצרפת) הסתכלו על סגמנט רכבי הפנאי כמוקצה מחמת מיאוס אך בשלב מסוים אפילו הלקוחות האירופאים השמרנים החלו להצביע ברגליים ולאחר כמה ניסיונות מביכים בתחילת הדרך, כיום נראה שהסכר נפרץ והיצרנים האירופאים מבינים את פוטנציאל השוק וגם יודעים איך לייצר רכב פנאי מודרני ראוי.

    אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק בנסיעה

    "המיטו היא מכונית טובה מאוד", מסביר ריד ביגלאנד, מנהל אלפא רומיאו, "אבל המותג רשם בשנים האחרונות קפיצת מדרגה של ממש וזהות חדשה עם דגמים כמו הג'וליה, הסטלביו וה-4C. המיטו ואפילו גם הג'ולייטה הן פשוט לא כבר באותה רמה ועל כן, למרות שהן עדיין ננמכרות לא רע בשווקים מסוימים, אני לא בטוח שיש להן מקום בהיצע הדגמים שלנו".

    ביגלאנד המשיך: "מעבר לכך צריך להבין שבניגוד לעשורים האחרונים בהם אלפא התמקדה רק בשוק האירופאי, כעת היא פונה לשווקים גדולים יותר בצפון אמריקה ובאסיה בהם הביקושים לסגמנטים שמהם באות המיטו והג'ולייטה הם נמוכים ואילו הדרישה לרכבי פנאי גבוהה מאוד.

    עם זאת סביר להניח שאלפא לא תוותר על מכונית האצ'בק קומפקטית כמו שהאירופאים אוהבים אשר תמוצב מתחת לג'וליה וכפי שפורסם בעבר כנראה תתבסס על גרסה מקוצרת של פלטפורמת הג'וליה, משמע תגיע עם הנעה אחורית או כפולה.

    אם יוחלט להפוך את הדור הבא של המיטו לרכב פנאי, זה יוכל לעשות שימוש בפלטפורמה המשמשת את ג'יפ רנגייד ואת פיאט 500X.

    בכל מקרה, בשלב זה התמונה והכיוון של אלפא בשנים הבאות עדיין לא לגמרי ברורים ונראה כי יהיה צורך להמתין למצגת שהחברה מתכננת ל-1 ביוני אשר בה אלפא אמורה לחשוף את האסטרטגיה ואת ליין הדגמים הצפוי לשנים הבאות.

    אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק מאחור

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המיטו של אלפא תבוטל או תהפוך לרכב פנאי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.