• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפליקציית התחבורה UBER לא תגבה עמלות מנהגי המוניות עם חדירתה לישראל. משך העבודה בחינם לא ידוע, תחילת הפעילות צפויה כבר בשבועות הקרובים

    אפליקציית התחבורה 'אובר', אשר משמשת בעולם כתחליף לשירותי מוניות אבל תחל את פעילותה בישראל רק בשוק המוניות, חושפת היום (ד') את אסטרטגיית החדירה: הענקת השירותים שלה בחינם.

    UBER היא אפליקציה סלולרית אשר מאפשרת למשתמשים רשומים להזמין לעצמם הסעה, ומצד שני מאפשרת לנהגים להשיג לעצמם לקוחות. האפליקציה גם מבצעת את שירותי הסליקה עבור שני הצדדים – הנוסעים והנהגים, תוך שהיא גוזרת לעצמה את העמלה שמהווה בסיס כלכלי לפעילותה.

    אובר כבר פועלת ב-160 ערים ברחבי העולם, כשעיקר פעילותה הוא בתחום ההסעה במכוניות רגילות, כלומר לא כאלה שמוגדרות כמוניות.
    לקראת כניסתה לישראל נתקלה אובר לפחות בשתי בעיות: ראשית, שירותי הסעה בשכר שלא באמצעות כלי רכב שקיבלו רישיון מטעם משרד התחבורה (מוניות למיניהן) אסורים אצלנו עפ"י החוק הנוכחי. שנית, בארץ פועלות לפחות שתי אפליקציות מתחרות, הידועה והנפוצה מבניהן היא "גט טקסי" הישראלית.

    כדי להתגבר על המכשול הראשון, עד שמחאה חברתית תשנה את החוקים, בחרה אובר להתרכז בשלב הראשון בשוק המוניות – גם כדי לשים רגל בשוק וגם כדי ליצור לעצמה בסיס משתמשים ולהרגיל אותם לצרוך את השירות. כדי להתגבר על הבעיה האחרת היא החליטה לחדור לשוק תוך כדי הענקת השירותים שלה בחינם, לתקופה לא ידועה מראש.

    כמה כסף זה "חינם"?

    לכאורה יש שיראו במודל של אובר מעין היצף, עניין בעייתי או אסור לפי חוקי ההגבלים העסקיים. אלא שאובר עשויה לטעון, ויהיה קשה להתווכח עם טענה כזו, שהמודל העסקי שלה לקוח מעולם האפליקציות הסלולריות והאינטרנט שבו רבים מן השירותים ניתנים בחינם – לכל הפחות עד אשר הם צוברים מספיק משתמשים.

    כך או אחרת, בפני נהגי המוניות – אשר משלמים כיום לא מעט כסף כדי להיות חברים בתחנות מוניות, או לא מעט כסף כעמלות ו/או תשלומים חודשיים לאפליקציות המתחרות, יעמוד פיתוי.
    זאת בעיקר לנוכח העובדה שאובר לא דורשת מהם בלעדיות: מבחינת אובר יכולים נהגי מוניות להיות רשומים גם אצלם וגם בגט טקסי ו/או בתחנת מוניות.

    בשונה מחלק מן המתחרים אובר גם לא תחייב את נהגי המוניות לשכור או לרכוש מהם ציוד כמו טאבלט או טלפון, והיא גם לא דורשת מהם כל התחייבות. נהפוך הוא: לאחר תהליך רישום אינטרנטי יפנה נציג של החברה אל נהג המונית ויפקיד בידו אייפון אשר באמצעותו יבוצעו ויירשמו הנסיעות.

    לאחר גיוסם של מספיק נהגים מתכוונת אובר להשיק את הפעילות שלה בישראל, ובחברה מאמינים שזה יקרה בתוך פחות מחודש מהיום.
    אנשי אובר לא מוכנים לומר בשלב זה לאיזו תקופה מוגבלת מדיניות החינם שלהם ומה יהיו התעריפים שייגבו על ידה בתום ימי החסד הללו.

    download

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המודל של אובר: חדירה בחינם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.