• Ad
  • המדריך לקניית מכונית יד שניה: מה לקנות? – התאמה לתקציב

    ראשית יש לקבוע מסגרת תקציב ולהשאיר בצד סכום שיספיק להוצאות לא צפויות. קנייה דרך חברות סחר או ליסינג מאפשרת קבלת מימון. זה מפתה וטוב לתזרים השוטף, אבל צריך גם להחזיר את זה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ההגדרה הראשונה שחשוב לקבוע היא מה התקציב שעומד לרשותך בעת רכישת המכונית, ומתוך תקציב זה צריך לשים בצד סדר גודל של כ-2,000 ש"ח שנחוצים לכל העיסוקים סביב חיפוש, בדיקת ורכישת המכונית, ולטובת טיפולים מיידיים שאולי יידרשו בה מיד לאחר קבלתה.

     

     

    בעת רכישת מכונית מאחת מחברות הסחר הגדולות, או מחברת ליסינג, אפשר להגדיל את מסגרת התקציב באמצעות מימון בנקאי או חוץ בנקאי – בהתאם לתנאי האשראי של כל אחד, אבל לעולם לא לשכוח שגם כסף עולה כסף. את ההלוואה שתיקחו תצטרכו להחזיר – ובנוסף לה גם את עלות ההלוואה הזאת.

    עם זאת, יבואני רכב, חברות טרייד-אין וחברות ליסינג יוצאים מידי פעם במבצעים שכוללים מימון בתנאים מאד נוחים (לעיתים אפילו מימון מסובסד על-ידם), ולפעמים מאד משתלם להיעזר בכלי הזה גם כאשר לא מרחיבים את מסגרת התקציב, אבל לפני שחותמים על הלוואה צריך להבין "על השקל" בכמה היא מייקרת את העסקה כולה.

    אצל רובנו יוצאים תקציב הרכישה ותקציב האחזקה מאותו כיס, לכן "התאמה לתקציב" משמעותה שהמכונית תתאים ליכולות הכלכליות לא רק במעמד הקניה אלא גם במהלך השימוש בה. למשל, מכונית גדולה וישנה יחסית, שתצרוכת הדלק שלה גבוהה, יכולה להתאים למשפחה גדולה שטווח הנסיעה שלה לא גדול במיוחד – וזאת מפני שמחיר הרכישה של מכונית כזאת בדרך-כלל יהיה נמוך יחסית. במילים אחרות, סך העלות של מחיר רכישה נמוך ומחיר אחזקה גבוה יכול להתאים לדפוס שימוש מאד מסוים.

    מאידך, אדם בודד שחי בעיר ונוסע קילומטראז' רב לצורך עבודתו עשוי להעדיף לשלם סכום כסף גדול יותר בעת הרכישה ולקנות מכונית קטנה ומודרנית, משנתון מתקדם יותר, מכיוון שתצרוכת הדלק שלה תהיה נמוכה יותר. כדי להעריך את עלויות האחזקה הצפויות אפשר לבצע מחקר מעמיק, לברר מחירי חלפים וטיפולים, ולבדוק עם מוסכניק שמכיר את הדגם אודות תקלות נפוצות. אפשר גם להמר על כך שמחירי השוק האמיתיים של מכוניות בישראל משקפים את הביקוש לדגמים השונים, ודגמים שנחשבים פחות אמינים (או כאלה שגורמים להוצאות כבדות יותר) נסחרים במחירים נמוכים יותר.

    בכל מקרה קיים אלמנט כלשהו של הימור: כל מכונית דורשת תחזוקה, גם מכוניות אמינות מתקלקלות לפעמים, ומכוניות שנחשבות לבלתי אמינות עשויות במקרים רבים להפתיע לטובה. מה שחשוב הוא "לא להישאר עם הלשון בחוץ": כאשר מקצים תקציב לרכישת מכונית משומשת חייבים לקחת בחשבון תקציב ייעודי נוסף לתיקון תקלות ולתחזוקה, או לבחור במכונית פחות יקרה.

    הפרק הבא: מה לקנות – התאמה לצרכים
    הפרק הקודם: מכירה לפני קניה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.