• Ad
  • איך קונים מכונית משומשת? היכן מוצאים? ממי קונים? כיצד בוחרים? איך בודקים? כל התשובות במדריך המשומשות הגדול של The car, המדריך המלא והמפורט ביותר בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מבוא: מדריך למדריך

    עד ששר אוצר כלשהו יתקן את הכלכלה הישראלית, יצמצם את הפערים בחברה ויוריד את מחירי הדיור, נחלק שוק הרכב הישראלי לשלושה חלקים:  הנתח הקטן ביותר הוא של רוכשי מכוניות חדשות, החלק השני כולל כ-300 אלף מקבלי "רכב צמוד" ממקום העבודה, והחלק השלישי – נתח הארי של בעלי רכב בישראל – הוא של מי שרוכשים מכוניות משומשות – החל מן ה'יד השניה' ועד למכוניות מאד ותיקות שכבר עברו הרבה ידיים, קילומטראז' ואירועים שונים ומשונים.

    רוכש מכונית משומשת צריך, לכן, לדעת שהוא ממש לא לבד: רוב רוכשי המכוניות מקרב עם ישראל נמצאים בדיוק במצב זה, וגם עבורם מהווה רכישה ותחזוקה של מכונית יד שניה (או יותר) את ההוצאה השניה בגודלה במשק הבית, מיד אחרי עלות הדיור.

    מדריך TheCar לקניית מכונית משומשת לוקח אתכם יד ביד לאורך התהליך כולו – החל ממכירת המכונית הנוכחית, דרך בחירת המכונית שמתאימה לכם ביותר, ועד לטיפול במוסך לאחר סיום הליכי העברת הבעלות.

     

    צלם: נעם וינד

    בחירה מרובה

    לפני שמתניעים ויוצאים לדרך צריך לזכור שרכישת מכונית משומשת היא פעולה מורכבת יותר מאשר רכישת מכונית חדשה. בשני המקרים צריך אמנם לקחת בחשבון גורמים כמו תקציב, התאמה לצרכים, זהות המותג, היבואן שלו, אפשרויות קניה במחיר מיוחד וכן הלאה, וחשוב גם לשים לב גם למפרט המכונית – צבע, רמת איבזור וכיוצא באלה.

    אבל כאשר בוחרים מכונית משומשת גדל מספר המשתנים וכולל גם כאלה שנובעים ממצבה הספציפי, בעיקר מבחינת מה שכבר עבר עליה (קילומטראז', מספר וסוגי הבעלויות הקודמות, תאונות ותקלות) ומה שצפוי לקרות איתה בקרוב (עלויות טיפולים, ערך מכירה ועוד). לכן, כחלק מתהליך הבחירה צריך רוכש של מכונית משומשת לקחת בחשבון גם את ההוצאות העתידיות שצפויות לו, ובמקרים שונים לבדוק גם שמא עדיף לו לקנות דווקא מכונית חדשה או אחרת.

    המדריך לרכישת מכונית משומשת של The Car מלווה אותך לאורך כל שלבי ההתלבטות, ההחלטה והביצוע של קניית ומכירת מכונית, והוא מחולק לפרקים לטובת נוחות השימוש בו. פרקי המדריך מסודרים לפי סדר הפעולות שמומלצות על ידינו, ובמטרה שהשימוש בו יתאים לנקודת הזמן וקבלת ההחלטה שבה נמצא כל אחד בכל רגע נתון.

    במילים אחרות, אפשר לקפוץ כבר מכאן אל הפרק שרלבנטי עבורך: מי שעבר שלב כזה או אחר בתהליך יכול לדלג הלאה אל השלב המתאים בתהליך הרכישה, ולהלן רשימת פרקי המדריך שלנו:

    פרק ראשון: מכירה לפני קניה

    פרק שני: מה לקנות – התאמה לתקציב

    פרק שלישי: מה לקנות – התאמה לצרכים

    פרק רביעי: ממי לקנות?

    פרק חמישי: יד ראשונה (ושניה ושלישית) מליסינג

    פרק שישי: מתחילים לחפש

    פרק שביעי: כמה ידיים? כמה זה משנה?

    פרק שמיני: איך קונים? איך בודקים?

    פרק תשיעי: הפרוצדורות

    פרק עשירי: היום שאחרי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המדריך המלא לקניית מכונית יד שניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.