• Ad
  • צילום: Jim.henderson
    מפתחי האפליקציה מדווחים על מהפכה בתחום הזמנת המוניות, מציעים לנוסע לבחור את הנהג הרצוי ופותרים את הנהגים מ"עמלות סדרנות". כעת נותר לראות האם נהגי המוניות יהפכו באמת לבוסים של עצמם והאם הנוסעים יקבלו מענה שיגרום להם לעזוב את תחנות המוניות ואת Gett
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הקדמה הופכת לרובנו את החיים לנוחים יותר, אבל היא גם הופכת מקצועות ועיסוקים מסוימים ללא רלוונטיים וממש כמו שמחלקי הקרח נאלצו למצוא ג'וב אחר עם הפיכת המקרר החשמלי למוצר הקיים בכל בית, חניות הצילום השכונתיות הפכו לשוממות עם התפשטות המצלמות הדיגיטליות וספרי הטלפונים הפכו במקרה הטוב למעצור דלת בעידן של גוגל, עושה רושם שבימים אלה וביתר שאת בשנים הבאות נהגי המוניות ידרשו להמציא את עצמם מחדש על מנת לשרוד.

    בשלב זה אמנם בישראל הרגולטור עדיין אוסר על חברות כמו אובר וליפט להפעיל שירותי תחבורה שיתופיים על ידי נהגים לא מקצועיים, לכאורה מסיבות טכניות בשל בעיות ביטוחיות, אך לכולם ברור שבשלב מסוים המחסום הזה ייפרץ וזה עוד לפני שדיברנו על העתיד הלא מאות רחוק בו המוניות יהפכו לאוטונומיות לחלוטין ולא יהיה יותר צורך בנהגים שיתפעלו אותן, אבל גם אם מסתכלים על המציאות העכשווית בשוק המוניות בישראל אין ספק שהתחום עבר מהפך של ממש מאז כניסתה של אפליקציית Gett לתמונה ב-2011 במקביל להפיכתו של הסמארטפון לחבר הכי טוב של הישראלי הממוצע אשר הפכה בתוך שנה את Gett לגורם המוביל בשוק המקומי.

    צילום: ערן לם

    מאז תחנות מוניות ותיקות, איגוד נהגי המוניות ואפילו חברות סלולר שונות ניסו לנגוס בדומיננטיות של Gett בשוק המקומי על ידי השקת מיזמים מתחרים שונים, בינתיים ללא הצלחה מרובה, זאת על אף שנהגי מוניות רבים מתלוננים על עמלת הסדרנות הגבוהה שהחברה גובה מהם.
    כעת מגיע תורה של raxi, אפליקציה חדשה שמתיימרת להיות למעשה רשת חברתית למוניות ולחולל מהפכה בתחום שרותי ההסעה בישראל.

    מאחורי המיזם עומד יזם ההייטק אבי בר יהודה שחתום על כמה אקזיטים מוצלחים ולקראת ההשקה בארץ הוא חבר לארגון נהגי המוניות בישראל בו חברים כיום קרוב ל-7,000 נהגי מוניות.

    לטענת היזמים raxi תציג תנאי שימוש הוגנים יותר לשני הצדדים, הנוסע מזמין השירות מחד והנהג מאידך.
    כך למשל הנוסע יוכל לבחור ספציפית את נהג מונית זמין וקרוב זה או אחר לפי כמה פרמטרים שקופים שיוצגו לו וללא התערבות מערכתית ואילו הנהגים מצידם לא יהיו מחויבים רק לraxi, יוכלו לעבוד במקביל בפלטפורמות או בתחנות מוניות אחרות ולא יאלצו לשלם דמי סדרנות חודשיים שלטענתם מקשים עליהם לגמור את החודש.

    כמו כן, כיאה לרשת חברתית שוויונית, בסיום הנסיעה שני הצדדים, הנוסע וגם נהג המונית, יוכלו להעניק דירוג אנונימי אחד לשני כך שגם לנהגי המוניות יהיה מושג מי הנוסע שהם אוספים ויוכלו להעדיף נוסע נחמד על פני כזה שזכה לדירוג בעייתי.
    בניגוד ל-Gett, אפליקציית raxi לא תהיה מעורבת במעבר הכספים בין נהגי המוניות לנוסעים אך תציע לנהגים שלא מצויידים ביכולת סליקת אשראי פרטית לבצע את הגבייה הכספית דרך האפליקציה בתמורה לעמלה לא גבוהה.
    "בשונה מאפליקציות אחרות בשוק, raxi היא למעשה מנוע חיפוש מתקדם המחבר בין נהגי המוניות ללקוחותיהם", מסביר גיא הדרי, מנכ"ל raxi בישראל.
    "זהו יום חג עבורנו אחרי שנהגי מוניות חוו ניצול וקיפוח מצד גורמים רבים בענף. אנחנו מאמינים שעם השקת raxi הכבוד יחזור למקצוע ויאפשר לנהגים להתפרנס ולנוסעים לקבל שירות טוב, כל זאת נבלי שיגזרו על נהגי המוניות עמלות תיווך באופן שרירותי ומקומם ולמעשה לראשונה מאז היווסדות ענף המוניות בישראל הנהגים באמת יהיו אדונים לעצמם", מתרגש מצי שבתאי, ראש ארגון נהגי המוניות בישראל.

    בשלב זה ב-raxi מדווחים על 1,800 נהגי מוניות שכבר הצטרפו לשירות והם מקווים שעד סוף השנה יהיו רשומים במאגר הנתונים של האפליקציה כבר עשרת אלפים נהגי מוניות ישראלים פעילים.
    בשלב הבא בחברה מתכוונים להשיק את אפליקציית raxi בניו יורק בה פועלות בקנה מידה נרחב חברות כמו אובר וליפט אך מאידך בכל הנוגע למוניות צהובות מרבית הנסיעות הן עדיין של לקוחות מזדמנים המניפים ידיים ברחוב, ממש כמו פעם.

    בכל מקרה, אם נחזור רגע לשוק המקומי, בעוד שהיתרונות בעבור נהגי המוניות ברורים למדי, לא בטוח שבעבור הלקוח raxi מציגה יתרונות מהותיים מול שחקן חזק ומוכר בשוק כמו Gett ולטעמנו לפחות כדי לגרום לאנשים להתקין את האפליקציה החדשה תידרש בשורה גם בכל הנוגע למחירי הנסיעות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הכירו את raxi – מנוע חיפוש חברתי למוניות שיתחרה ב-Gett ובסדרנות המוניות המסורתית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.