• Ad
  • הכינו את הארנקים: בוגאטי חדשה בדרך

    יורשת הויירון תחשף בפני קהל לקוחות פוטנציאלים בתערוכת פבל ביץ'. בתפריט יחידת הנעה עם כ-1500 כ"ס שיאפשרו לבוגאטי החדשה לשמור על התואר "המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תמונה בה נראית מכונית מכוסה באופן חלקי שצילם בחור בשם ראמין ארמי בשדה התעופה של לוס אנג'לס בסוף השבוע והופצה באתרי מדיה חברתיים מעוררת עניין רב בקרב חובבי רכב מסביב לעולם. הפרונט של המכונית שצולמה לא מכוסה וחושף סבכה קדמית המזוהה מאוד עם בוגאטי ומעורר ציפיות לחשיפה קרובה של יורשת לויירון, המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי.

    עד לפני מספר חודשים כלל לא היה ברור אם צפוי דור המשך למכונית ההיפר-ספורט האקזוטית של המותג הצרפתי, אבל ביוני מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן, הבעלים של בוגאטי, הצהיר באופן רשמי שמהנדסים כבר עמלים על יורשת למכונית העל המפורסמת ושזו תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית מתוחכמת שתשלב בין מנוע בנזין ליחידת הנעה חשמלית.

    התמונה וסרטון טיזר שפורסם לפני מספר ימים תחת הכותרת "מעבר למציאות – פרק חדש מתחיל" הכולל צילום של כביש וסאונד של מנוע אימתני בסופו מעלים את הסברה כי יורשת הויירון, שעל פי השמעות תקרא Chiron, תיחשף בפני קהל של כמה לקוחות פוטנציאלים באירוע סגור במסגרת פסטיבל האספנות והמכוניות הקלאסיות "פבל ביץ'" המפורסם הנערך במונטריי שבקליפורניה.

    על פי מקורות המקרובים לפרויקט, יורשת מכונית העל הקיצונית תשמור על חלק ממאפייני העיצוב של הויירון, שנגזרו במידה רבה בשל הצורך לשייט במהירות של מעל ל-400 קמ"ש, אך תציג מראה "מרושע" וספורטיבי יותר.

    מכונית העל החדשה של בוגאטי מתוכנת כדי לשמר ולבסס את מעמדה של החברה כיצרנית המכוניות המהירות ביותר בעולם בייצור סדרתי.

    צילום: ראמין ארמי
    האם זו מחליפת הויירון? צילום: ראמין ארמי

    הויירון, ללא ספק, זכתה לפרסום רב והייתה פסגה טכנולוגית, בוודאי כשהוצגה ב-2005, אבל למרות תג מחיר של מעל למיליון יורו לגרסה הבסיסית ביותר, מסתבר שהיצרנית הפסידה – אתם יושבים? – כ-4.5 מיליון יורו על כל מכונית שיוצרה ובסך הכל קונצרן פולקסווגן זרק כ-1.65 מיליארד יורו על הפרויקט.

    יש להניח שגם יורשת הויירון לא תתרום לתזרים המזומנים החיובי של מי שעקפה את טויוטה וג'נרל מוטורס וסיימה את המחצית הראשונה של 2015 כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, אך על פי הערכות עלויות הפיתוח כעת נמוכות יותר באופן משמעותי מבעבר.

    היורשת, ככל הנראה, תעשה שימוש במנוע W16 בנפח 8 ליטר המוכר של הויירון אך מעבר להזרקת דלק ישירה, שימוש אפשרי במגדש טורבו חשמלי וכאמור מנוע חשמלי אמורים להעביר לארבעת הגלגלים לא פחות מ-1,500 כוחות סוס – 317 סוסים יותר מבגרסת ההיפר-ספורט החזקה ביותר של הויירון.

    על אף שבפולקסווגן הורו לשמור על עמימות בכל הנוגע להתקדמות הפיתוח, מקורות בצוות הפיתוח דיווחו שעד כה נבנו חמישה אבות טיפוס בדרך לגרסה הסופית.
    על פי אותם מקורות, מאמצים רבים הושקעו במטרה לשמור על משקלה של המכונית החדשה באזור ה-1,800 ק"ג כמו משקלה של הויירון – משימה לא פשוטה כלל לנוכח הוספת מנוע חשמלי וסוללות כבדות.
    על פי ההערכות, מעבר לביצועים הבוגאטי החדשה תציג גם קבינה מפוארת מאוד שתכלול חידושים רבים בכל הנוגע לקישוריות.

    בניגוד ל-2005 בה הויירון הייתה בקלאסה משל עצמה, בעשור שחלף דגמי הקצה של פורשה, פרארי ומקלארן עשו קפיצה גדולה שקירבה אותם מאוד לאזורי הביצועים של הויירון.
    עם זאת, בבוגאטי נחושים לשמור על הבכורה ולפי ההערכות מכונית העל החדשה צפויה להאיץ למאה קמ"ש בתוך 2.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 460 קילומטרים בשעה.

    עוד ב-TheCar
    כסף מהיר: המכונית המהירה בעולם למכירה
    צפו: מה קורה כש-1,300 כ"ס ובלונדינית נפגשים על כבישי מע"צ

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.