• Ad
  • פורד מתאמצת למקד את הגרסה החדשה של 'קונקט' לקהל ה'בייבי בומרס'. האם גם הגרסה התורכית תהיה סטייליסטית באותה מידה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד חשפה הלילה את מתיחת הפנים של הטנדרון שלה, 'קונקט', ערב תערוכת שיקאגו, ויחד עם עיצוב חדש ומעניין היא משיקה גם אסטרטגיית שיווק חדשה: התמקדות בדור ה'בייבי בומרס' אשר נולדו בין השנים 1946 ל-1964.

     

     

    'קונקט' החדש, או כפי שהוא מכונה על-ידי פורד כמעט מאז השקתו – 'טרנזיט קונקט', מוצע כרגיל בשתי גרסאות מרכב – קצרה ל-5 נוסעים וארוכה ל-7 נוסעים, ובארה"ב הוא ישווק עם מנוע טורבו-דיזל חדש, בנפח 1.5 ליטר, ועם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם הזרקה ישירה. שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 יחסי העברה.

    באופן חריג, ומאד מעניין, מקדישים אנשי פורד את עיקר ההודעה לעיתונות שהם פרסמו לרגל חשיפת הרכב להדגשת אסטרטגיית השיווק, וזאת אולי מפני שהיא מיוחדת ואולי כדי להבהיר שעם הכלי הזה הם הולכים "נגד הזרם". במקום להתמקד בקהל הטבעי של ואן מסוג זה, שהוא קהל של לקוחות מסחריים, ובשעה שכל שווקי הרכב בעולם נכבשו על-ידי אופנת ה'קרוסאוברים', אנשי פורד מספרים לנו שאוכלוסיית ה"בייבי בומרס" האמריקנית, דור האנשים שנולדו לאחר מלחמת העולם השנייה, מונה כיום כ-111 מיליון בני אדם ומחזיקה בכ-63% מהנכסים הפיננסיים האמריקנים.

    מחקר שאנשי פורד מצטטים מצא שאחד מכל שלושה 'בומרס' מתכנן לרכוש כלי רכב בשלוש השנים הקרובות, ומה שאנשי השיווק מנסים להדגיש הוא שמדובר באנשים בני 55-75 אשר "גדלו" על מכוניות אמריקניות בכלל, ובפרט על "ואנים" אשר שימשו אותם גם לצרכי עבודה וגם לבילוי. מכאן הם גולשים לתיאור יכולות הנשיאה ובעיקר הגרירה של 'קונקט', אבל גם מדגישים את המערכות המודרניות שלו, בעיקר בתחום הבטיחות, בהן התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל 6.5 אינטש ועוד.

     

     

    תכונות שימושיות נוספות של "המסחרית שהותאמה לשימושים אזרחיים" הן  דלתות הזזה משני הצדדים אשר מאפשרות גמישות בחניה ובגישה של נוסעים ומטענים, ומסילות גג שמאפשרות הטענת ציוד ספורט כמו אופניים, קיאקים, מטען מחנאות ועוד.

    פורד נטשה את שוק הוואנים האמריקני לפני כ-15 שנים בעיקר לנוכח דעיכתו שם, אבל ייתכן שההצלחה של קרייזלר פאסיפיקה פתחה את התיאבון גם של אנשי דירבורן. מה שמיוחד באסטרטגיה שלהם, אגב, היא התמקדות בחלק הנמוך של השוק עם מחירים שמתחילים סביב ה-26,000 דולר, ללמדנו שהכלי הזה עשוי להיות גם רכב שני או שלישי במשפחה.

     

     

    הדור הראשון של 'קונקט', אשר התבסס על הפלטפורמה של פורד פוקוס הקודמת, יוצר בין השנים 2002-2013 ובחלק מן התקופה יוצר בתורכיה ויובא ושווק גם בישראל תוך התמקדות בשוק ההובלה וההסעה ובשוק המסחרי. דור שני, אשר הושק באירופה ב-2013, מיוצר בספרד והגרסאות האירופאיות שלו אופיינו עד כה במפרט צנוע יותר. פורד ויתרה כמעט באופן מוחלט על פלח השוק של טנדרונים בישראל, אבל לא מן הנמנע שעיצוב חיצוני מתוח ומודרני, ומדיניות שיווק חדשה, יכולים לייצר פלח שוק חדש גם בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הטנדרון של פורד חוזר לסיבוב נוסף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.