• Ad
  • החשמלית שרוצה לעשות צחוק מטסלה

    1050 כ"ס, תאוצה למאה בפחות מ-2.5 שניות, תא נוסעים עם פאר של מחלקה ראשונה, יכולות אוטונומיות ועוד מלוא החופן חידושים והמצאות ב-FF91, המכונית הראשונה של מיזם Faraday Future שמבטיח לעשות לטסלה את מה שהיצרנית מעמק הסיליקון עשתה ליצרניות הרכב המוכרות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרכב של Faraday Future שנחשף בסוף השבוע בתערוכת CES בלאס וגאס הוא ללא ספק אחד הדגמים המעניינים ביותר שעשויים להגיע לכבישים בעתיד הקרוב.
    ה-FF91 הוא למעשה אב טיפוס מוכן לייצור של דגם סדרתי ראשון פרי מיזם הרכב החשמלי הסיני-אמריקאי שמתיימר להתחרות בטסלה.

    המכונית, בתצורה המשלבת בין מיניוואן לרכב פנאי, עושה שימוש בארבעה מנועים חשמליים המפיקים יחד לא פחות מ-1050 כ"ס ומומנט פראי של 183 קג"מ – בערך פי 8 מנתונים של מכונית משפחתית ממוצעת.
    את האנרגיה למנועים העוצמתיים הללו מספק מערך סוללות שאוגר 130 קוט"ש (אנרגיה המקבילה לצריכה ביתית שבועית ממוצעת) שתוכנן בשיתוף LG ומסוגל להעניק למכונית טווח נסיעה של 600 קילומטרים בין טעינות ומעניין מכך – האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 2.4 שניות, מהר יותר מכל פרארי או למבורגיני ביצור סדרתי וגם מה-PD100, הגרסה החזקה ביותר של המודל S של טסלה.

    עוד ב-TheCar:
    טויוטה ומאזדה ישתפו פעולה בתכנון מתחרה למודל 3 של טסלה
    טסלה לא עוצרת: חושפת את הדור הבא של הטייס האוטומטי
    בקרוב בקו 4? טסלה תשיק מיניבוס לתחבורה ציבורית


    החברה פרסמה, עוד בטרם החשיפה המלאה של המכונית, כמה סרטונים הממחישים את יכולות ההאצה המדהימות של הרכב אל מול המתחרות ובחברה טוענים שה-FF91 תציג יכולות גבוהות לא רק בקו ישר בזכות בקרת מומנט בזמן אמת שתאפשר בכל שבריר שנייה לווסת את עוצמת המנועים בצורה אופטימלית בין הגלגלים ומערכת היגוי דינמית לארבעת הגלגלים.

    העיצוב החיצוני, שלטעמנו לפחות, על אף מאפיינים עתידניים מעניינים, נראה מעט מסורבל, מתמקד בעיקר ביעילות אווירודינמית מרבית ומעבר לקימורי המרכב ניתן לציין גם מצלמות במקום מראות אחוריות וידיות דלתות נסתרות שמאפשרות ל-FF91 לרשום מקדם גרר מצוין של CD0.25.

    תא הנוסעים שטרם נחשף באופן רשמי נראה ענק ובחברה מבטיחים שהוא יציג סטנדרטים חדשים של נוחות עם בסיס גלגלים של 3.2 מטרים, מושבים אחוריים ברמת מחלקה ראשונה עם אפשרות הטיה של 60 מעלות וכל פינוק אפשרי.
    כדי להתמודד מול הטייס האוטומטי של טסלה, ב-Faraday Future מבטיחים גם יכולות אוטונומיות מתקדמות בעזרת 13 מכ"מים, 12 חיישנים קוליים, 10 מצלמות וחיישן ליזר תלת מימדי, בדומה לזה המורכב על רכבי הניסוי של גוגל, שישלף מהמכסה הקדמי בעת מעבר למצב אוטונומי.
    עם זאת, למרות כל הארסנל המכובד הזה, בחברה לא מציינים בשלב זה באיזו דרגה של אוטונומיה מדובר והאם ה-FF91 תהיה אחת המכוניות הראשונות לנסות לעבור את דרגה 2 שעדיין מחייבת מעורבות אנושית בלא מעט מצבים.

    באופן כללי נראה שב-Faraday Future החליטו לצייד את ה-FF91 בכל גאדג'ט או אבזור מתקדם שקיים בשוק ובשלל טכנולוגית קצה עתידנית והשאלה הגדולה היא האם שילוב של כל כך הרבה רעיונות טובים וטכנולוגיה מתקדמת יכול, מעבר למופע אורקולי מרשים, להתגבש לכדי מכונית שלמה ומוצלחת ולהתכנס לכדי תג מחיר שיהיה הגיוני ללקוחות ורווחי לחברה.

    אגב מחיר, זה טרם פורסם רשמית אך ההערכות מדברות על המחוזות שמצפון ל-100 אלף דולרים, תג מחיר שממצב את ה-FF91 בנישת רכבי הסופר פרימיום שהיקפי המכירות בה מסביב לעולם נמוכים למדי.

    כאן לא נגמרות הבעיות של Faraday Future ולמרות החשיפה הנוצצת, מאחורי הקלעים כבר יותר משנה החברה סובלת ממצוקת מזומנים קשה וחובות כבדים לספקים שעלולים להפוך את המיזם בעתיד הקרוב לנחלת העבר.
    כדי לנסות להתגבר על המשבר ולאותת למשקיעים ולספקים כי החברה נמצאת רגע לפני הפריצה הגדולה לאחר השקת הרכב, על אף שטרם נחשפו פרטים משמעותיים אודותיו, מתג המחיר ועד תאריך העליה המשוערת על הכביש, החברה מיהרה להשיק באתר שלה ממשק להזמנה מוקדמת של הרכב בתמורה לפיקדון בסך 5000 דולרים (הניתן להחזרה) המעניק למי שמקדים להביע את אמונו במוצר להיות מבין הראשונים שיכלו לרכוש את הרכב ומעבר לכך עד למועד ההספקה לקחת חלק בביקורים במפעל, באירועי השקה ונבהיגות מבחן.

    על אף שבראיה מפוכחת העתיד של Faraday Future ממש לא ברור, נראה כי האמריקאים רוצים להאמין בחלום ובחזון וב-48 השעות שחלפו מאז השקת הרכב נרשמו כבר כ-65 אלף הזמנות מוקדמות.
    הנתון אמנם לא קרוב ל-250 אלף ההזמנות שטסלה קיבלה למודל 3 שלה בתוך זמן דומה, אך חשוב לזכור שהדגם העממי של טסלה צפוי לעלות שליש ממחירה המשוער של ה-FF91 ומעל לכל שטסלה השיקה אותו לאחר שהחברה צברה מוניטין מוכח בשטח.
    בכל מקרה, אם באמת כל אותם 65 אלף לקוחות פוטנציאליים הפקידו מקדמה של 5,000 דולרים, לקופת החברה נכנסו בסוף השבוע מעל ל-320 מיליון דולרים שבוודאי יאפשרו לה להרים את הראש מעל למים ובשלב זה לפחות לא לחשוש מפשיטת רגל קרובה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.