• Ad
  • בית משפט הולנדי פסק שלקוח של ניסאן ליף הוטעה לגבי טווח הנסיעה של המכונית ולכן יקבל בחזרה את כספו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בית משפט בהולנד הורה לבטל עסקת מכירה של מכונית חשמלית מדגם ניסאן ליף לאחר שקיבל את טענת הלקוח לפיה הוא הוטעה בעת רכישתה לגבי טווח הנסיעה הריאלי שלה.

     

    ניסאן ליף 2010-2014 - 002

     

    אפקו הורסטמן (Epko Horstman) רכש את הניסאן ליף שלו מסוכנות של ניסאן בשנת 2013 לאחר שלקח ברצינות את הבטחת החברה, כפי שמופיעה גם באתר האינטרנט הארצי שלה, לפיה טווח הנסיעה של המכונית בין טעינות הוא 130 ק"מ.

    בתביעה כנגד אותה סוכנות, שאותה הגיש לבית משפט בהולנד, טען הורסטמן שלפני רכישת המכונית הוא וידא עם אנשי המכירות שהמכונית תוכל להסיע אותו מידי יום מביתו למקום עבודתו.
    אלא שבמציאות, שאותה מכיר כל מי שנוהג על מכונית חשמלית, הטווח המעשי שונה מזה התיאורטי ותלוי מאד בתנאי השימוש ובאופי הנהיגה.

    בפרשת התביעה, אשר עשתה לא מעט כותרות בהולנד בשבועות האחרונים לאחר שנחשפה בין השאר בתוכנית צרכנות טלוויזיונית מפורסמת – גולל הורסטמן בין השאר את 34 הפעמים שבהן הוא נאלץ להזמין גרר לאחר שנתקע בדרך בלי חשמל (מה שמחזק את הטענה לפיה הולנדים הם עקשנים, אבל אולי גם מעלה תהיות לגבי עקומת הלימוד של הורסטמן…).

    לאחר שניסיונותיו להחזיר את המכונית לחברה ולקבל את כספו בחזרה לא צלחו הוא פנה לבית המשפט ותבע מן הסוכנות כ-42 אלף אירו וכן את מכוניתו הישנה בחזרה.

    למרות שבמקומות אחרים באתר האינטרנט ניסאן מפרסמת ככל הנראה נוסח מרוכך יותר של הבטחת טווח הנסיעה, או נוסך שבאמצעותו היא מנסה לחמוק מאחריות, בית המשפט קיבל את טענת הלקוח לפיה המסר הברור יותר שעולה מן הפרסום באתר הוא ההבטחה לטווח נסיעה של 130 ק"מ.
    ניסאן ליף 2010-2014 - 001
    עם זאת, בית המשפט דחה את דרישת הפיצוי בחלקה והטיל על הסוכנות לשלם לו את מחיר המכונית – כ-29,500 אירו, הוצאות משפט בסך 2,400 אירו וכן להשיב לו את מכוניתו הישנה.

    דובר של ניסן הולנד אמר בתגובה ש"אנשי המכירות בסוכנות היו צריכים להיות יותר ברורים כאשר דנו עם הלקוח באפשרויות השימוש במכונית, והיו צריכים להדגיש בפניו שטווח הנסיעה תלוי גם בדפוסי הנהיגה".

     

     

    אחת השאלות שמעסיקה כעת את התקשורת ההולנדית היא האם פסק הדין הזה יאפשר לבעלי מכוניות חשמליות אחרים, שלא שבעי רצון מביצועי הסוללה שלהם, לתבוע את היצרניות באותו אופן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החשמלית של ניסאן לא עמדה בהבטחה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.