• Ad
  • החשמלית הראשונה של וולוו תהיה XC40

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדגם החשמלי הסדרתי הראשון של וולוו יהיה XC40, והוא יוצג באופן רשמי כבר במהלך השנה הבאה. כך אמר תומס אינגנלאת', מנהל מחלקת העיצוב של וולוו, בראיון לשבועון הבריטי הנחשב 'אוטוקאר'.

     

     

    מדבריו עולה גם שוולוו תפעל בדרך שונה מזו שבה בחרו ב.מ.וו, מרצדס ופולקסווגן, והיא לא תמצב את הדגמים החשמליים וההיברידים-נטענים שלה בנפרד מן הדגמים הקונבנציונליים, אלא תציע אותם פשוט כגרסאות מנוע נוספות של מבחר הדגמים הרגיל.
    במילים אחרות, במקום לפתח ולמצב מחלקה מקבילה לחטיבת i של ב.מ.וו. או IQ של מרצדס או I.D. של פולקסווגן – וולוו פשוט תציע את הגרסה החשמלית של XC40 לצד גרסאות הטורבו-בנזין ולגרסה ההיברידית-נטענת שכבר מוצעת כעת למכירה, ממש כפי שבעבר הוצעו במקביל גרסאות בנזין ודיזל.

    וולוו היא יצרנית הרכב הראשונה שהכריזה על כוונתה להציע גרסה חשמלית או היברידית-נטענת לכל אחד מן הדגמים הסדרתיים שלה, כבר החל בשנה הבאה, ובמקביל הכריזה גם שהיא לא תציע בעתיד אופציה למנועי דיזל. הדגם הראשון שהושק ללא אופציה לדיזל הוא מכונית הסדאן S60.

     

     

    עם זאת, לצד הגרסאות הסדרתיות ה"רגילות" (כולל היברידיות-נטענות וחשמליות), וולוו רוצה לחזק את התדמית שלה כמי שמייצרת מכוניות דינמיות ומהנות לנהיגה, ולכן היא מפתחת את המותג 'פולסטאר'. תחת מותג זה מוצעות כבר כעת גרסאות "חמות" של חלק מן הדגמים הסדרתיים, וגם למכוניות החשמליות תהיינה גרסאות ביצועים עם סמל 'פולסטאר'.

    לאחר השקת XC40 חשמלית מתכוונת וולוו להציג בהדרגה גרסאות חשמליות לכל אחד ואחד מדגמיה השונים, והבא בתור צפוי להיות הקרוסאובר הגדול שלה, XC90 – מה שצפוי לקרות במהלך השקת מתיחת הפנים שלו. אנשי וולוו כבר מכינים את הקרקע ובונים ציפיות גבוהות כאשר הם מכריזים שהדור הבא של XC90, אשר צפוי להגיע לאולמות התצוגה במהלך שנת 2021, "יהיה דוגמא ומופת לדרך שבה צריך להיראות ולפעול רכב חשמלי".
    "הנעה חשמלית היא העתיד של תעשיית הרכב", אומר אינגנלאת', ואם מכירים בכך אזי השאלה הבאה היא איך מתמודדים עם העובדה הזאת גם ביחס לתחרות וגם ביחס לשאר צי הרכב שאתה מציע. הרבה יותר טבעי מבחינתנו להציג את הגרסאות החשמליות וההיברידיות-נטענות כגרסאות נוספות בקו האבזור של כל דגם".

     

     

    לא מיותר לציין, אגב, שב.מ.וו. אמנם החלה את דרכה החשמלית עם יצירת חטיבת i ובידולה, אבל כעת דווקא משנה כיוון ומציעה גרסאות היברידיות של רוב הדגמים שלה תוך טשטוש מסוים של הזהות של החטיבה הנפרדת הזאת.
    בוולוו מצפים שעד לשנת 2025 יהיו כמחצית מכלי הרכב שהיא מוכרת בעלי מערכת הנעה חשמלית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.