• Ad
  • אודי תהיה יצרנית הרכב הראשונה בעולם שתתקין ברכביה מערכת מתקדמת שתאפשר להם "לדבר" עם הסביבה. בשלב ראשון המערכת תספור לאחור את הזמן שיש עוד להמתין עד שהרמזור יתחלף לירוק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    newspress_volvo_trafficבקרוב בעליהם של רכבי אודי חדשים שיעמדו ברמזור ידעו לפני כולם מתי בדיוק האור ברמזור צפוי להתחלף לירוק.
    החל משנת המודל הבאה רכבי אודי מהדגמים אודי A4, Q7 ו-AllRoad יהיו הרכבים הראשונים בעולם בייצור סדרתי שיהיו מצוידים במערכת V2X עם יכולת תקשור עם הסביבה – תקשור עם מערכת בקרת הרמזורים הממוחשבת בכמה מהמטרופולינים הגדולים בארצות הברית, בשלב ראשון.
    המערכת תדע למעשה "לדבר עם הרמזור" ולקבל ממנו בזמן אמת, כאמור, מידע מדויק שיוצג על המסך במרכז הדשבורד וימנה לאחור את השניות שיש להמתין לאור הירוק.

    על אף שלרבים מכם זה בוודאי נשמע לא יותר מגימיק חביב, לא מזיק אבל גם לא מאוד חשוב, למעשה מדובר במהפכה של ממש המבשרת את תחילת עידן המכוניות המתקשרות – שלב הכרחי בדרך למעבר אמיתי לכלי רכב ללא נהג, אבל עוד הרבה לפני המעבר לנהיגה אוטונומית, דור מתקדם יותר של מערכת ה-V2X (vehicle-to-object) יוכל גם להתריע מראש על אור שצפוי להתחלף לאדום בצומת הבא בהתאם לנתיב הנסיעה שהוזן למערכת הניווט ברכב ומלבד התראה ויזואלית או קולית גם לתקשר באופן אוטומטי עם מערכות שונות של הרכב כמו בקרת שיוט אקטיבית ומערכת עצור וסע המדוממת את המנוע בעת עמידה ברמזור אדום.

    עוד ב-TheCar:
    אודי נפרדת מבולמי הזעזועים המוכרים לנו
    יצאנו לחפש את העתיד והתאהבנו בדלוריאן מהאייטיז
    העתיד החשמלי של מרצדס: כל המכוניות יהיו היברידיות

    השאיפה היא כמובן להגיע כמה שיותר מהר לסטנדרט עולמי אחיד לכל יצרני הרכב למערכות ׁׁׁׁׂ(V2V (vehicle-to-vehicle שיאפשרו לכלי הרכב לתקשר ביניהם ולהודיע לרכבים מסביב על שינוי נתיב פתאומי, על בלימות וגם על מפגעים בדרך ולמעשה לפעול בהרמוניה שבסופו של דבר תייתר את הרמזורים ואת מרבית תמרורי הדרך.
    בשילוב מערכות "נהג אוטונומי" מבוססות רדאר ומצלמה, מערכות אלו יוכלו לצמצם בצורה דרסטית את תאונות הדרכים.

    q7_offroad

    על אף הייפ השלילי לו זכו לאחרונה מערכות נהיגה אוטונומיות חלקיות דוגמת "הטייס האוטומטי" ברכבי טסלה שכבר הובילו לכמה תאונות קשות, לכולם ברור שבסופו של יום המחשב יהיה נהג טוב, זהיר ואחראי בהרבה מבן האנוש ובארגון הבטיחות האמריקאיNHTSA  לוחצים מזה זמן על הרגולטורים כדי שאלה יאפשרו למערכות תקשור בין כלי רכב לעבור לשלבי ניסוי מתקדמים בקנה מידה גדול על כבישים ציבוריים, זאת על מנת לאסוף הרבה נתוני אמת שיעזרו לפיתוח הבינה המלאכותית שלהן.

    451621_news-2016-audi-news-tlio-3

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החל מהשנה הבאה: רכבי אודי יתקשרו עם רמזורים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.