• Ad
  • החיפושית חוזרת, הפעם בגרסה חשמלית

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן "חיפושית" התקיימה הרבה לפני שהחברה עצמה הוקמה ולפני שהודבק לה הכינוי המפורסם שהפך ברבות הימים לשם שלה, ועד להולדת 'גולף', בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת, זה היה המוצר העיקרי והבסיס לקיום ולהתפתחות של החברה כולה.

     

     

    עובדה זאת, כמו גם העיצוב האייקוני של הסמל הגרמני אשר נהגה על-ידי פרדיננד פורשה (או נגנב מרעיונות של ממציאים אחרים), עמדה מאחורי ההחלטה של פולקסווגן לברוא מחדש את ה"חיפושית החדשה" בשנת 1997 על בסיס הדור הרביעי של 'גולף', ואת המחליפה שלה, שנקראת פשוט 'חיפושית', בשנת 2011 על בסיס הדור השישי של 'גולף'. אנשי השבועון הבריטי הנחשב 'אוטוקאר' העלו השבוע את ההשערה לפיה קיימים סיכויים רבים מאד לגרסה רביעית של האייקון שהמציא את פולקסווגן, הפעם כמכונית חשמלית טהורה על בסיס הפלטפורמה החשמלית של חטיבת .I.D, וזאת, לדעתם, היות שקיימים הרבה מאד "סימנים מעידים" לכוונה שכזאת.

    ייצור הגרסה הנוכחית של 'חיפושית', אשר הושקה, כאמור, בשנת 2011, יסתיים בסוף השנה הנוכחית ולפולקסווגן יש לא מעט סיבות להתאכזב מביצועי המכירות שלה, או מן התועלת התדמיתית עבורם, ודאי כאשר הם משווים את עצמם למה שעשתה חטיבת 'מיני' לקבוצת ב.מ.וו, או אפילו לאופן שבו הצילה '500 החדשה' את חברת פיאט. בין הסיבות לכך שהעיצוב האלמותי של חיפושית לא הועיל יותר מידי במהדורות 2 ו-3 שלו בולטת במיוחד העובדה שאין הרבה ביקוש ל"גולף 3 דלתות בעיצוב צפוף", כלומר שמכונית 'קופה 2+2' היא בהכרח מכונית נישה.

    סיבה נוספת, מעט פחות דרמטית, היא שחיפושית המקורית הייתה בעלת הנעה אחורית בעוד שפלטפורמת הגולף היא להנעה קדמית. אלא שפלטפורמת MEB החדשה, שעליה ייבנו לא מעט דגמים של כלי רכב חשמליים טהורים, למשל 'מיקרובוס', מאפשרת למעצבים ולמהנדסים מידה רבה יותר של חופש בעיצוב המרכב עצמו, כמו גם את האפשרות לבחור אם הם מעדיפים להניע את הגלגלים הקדמיים, האחוריים, או את כל הארבעה. חיפושית חשמלית חדשה, אם וכאשר תעוצב ותהונדס, תהיה בעלת הנעה אחורית, ועם ארבע דלתות ולא שתיים.

     

     

    ברגע זה עדיין לא ברור אם הרעיון שנזרק לחלל האוויר על-ידי 'אוטוקאר' נסמך על מידע פנימי מבוסס, או שזהו "בלון ניסוי" של חברי המערכת או של גורם כלשהו בתוך קבוצת פולקסווגן, אבל קשה מאד להתווכח עם ההיגיון שמאחוריו.
    הטענה היא שקברניטי פולקסווגן, ובראשם הרברט דיאס אשר מונה מוקדם יותר השנה להנהיג את החברה, בוחנים ברצינות את התוכנית ואם היא תקבל אור ירוק נוכל לראות מכונית כזאת באולמות התצוגה בתוך פחות משלוש שנים.

    הסימנים מעידים

    אנשי השבועון מבססים את הרעיון שלהם ראשית לכל על העובדה שהרברט דיאס התבטא במספר הזדמנויות ואמר שהחברה חייבת להציג מספר גדול יותר של מכוניות "אמוציונליות" כדי לחזק את הקשר והאהבה למותג ולסמל, ויש מעט מאד דגמים אייקוניים בכל תעשיית הרכב כמו 'חיפושית' של פולקסווגן.

    במקור, 'מיקרובוס' של פולקסווגן, זה שהפך לימים לאחד הוואנים המסחריים הנמכרים ביותר באירופה, נבנה על בסיס השלדה הנפרדת של 'חיפושית' ועם אותה ארכיטקטורה בסיסית של הנעה ומנוע אחוריים. בעידן שלנו כבר די ברור שמיקרובוס החדש, והחשמלי, ייבנה החל בשנת 2022 – בין השאר כדי לעורר תחושות רגשיות כלפי פולקסווגן, ובחירה בכלי כזה, אשר ישמש בעיקר כמיניוואן – נושא אנשים – מודרני, ברורה מאליה בזכות הפונקציונליות של כלי רכב כזה.

     

     

    סימן מעיד נוסף הוא שמנהל מחלקת העיצוב של פולקסווגן, קלאוס בישוף, אמר אמנם בעבר שהחברה לא תוכל "להתפרע" עם מספר רב של דגמי על גבי הפלטפורמה החשמלית שלה, לפחות לא בשלב הראשון שבו עליה להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים לא פשוטים, אבל בהזדמנויות אחרות הוא הדגיש ש"כאשר מביטים בפלטפורמת MEB ברור שבגרסת בסיס הגלגלים הקצרה שלה (אשר עליה תושק בעוד כשנה המכונית החשמלית הראשונה של החברה, מקבילה ל'גולף' ובמבנה האצ'בק – ג.מ.) יש לך הרבה מקום, אין יותר כל בפונקציונליות, ולכן ('חיפושית') יכולה להיות מכונית מאד אטרקטיבית".

    בישוף אפילו אישר בהזדמנות אחרת שהוא שרטט כבר סקיצה של חיפושית בעלת ארבע דלתות על גבי פלטפורמת MEB אך סייג שהחלטה אודות ייצור מכונית כזאת עשויה להתקבל רק בעוד שנתיים או שלוש.

    גם הרברט דיאס פיזר כבר לא מעט רמזים אודות היתכנות של דגם כזה כאשר אמר, למשל, ש:"אם היינו רוצים לעשות חיפושית חשמלית היא הייתה יכולה להיות הרבה יותר טובה מאשר הדגם הנוכחי, הרבה יותר קרובה לדגם ההיסטורי, וזה מכיוון שהיא יכולה להיות בעלת הנעה אחורית".
    בהתייחסות לערכים הרגשיים שפולקסווגן צריכה להביא עם דגמיה החשמליים הוא אמר: "יש לנו סיכוי טוב בגזרה החשמלית, היות ש(יש לך את הגמישות) לייצר גרסאות רבות באופן מאד יעיל. יש לנו פלטפורמה מאוד גמישה ואנחנו יכולים לעשות דברים יפים: הנעה אחורית, הנעה קדמית או הנעה כפולה".

    לא מן הנמנע שהחלטה חיובית אודות ייצור דור רביעי, חשמלי, של חיפושית כבר התקבלה, אבל ייתכן גם שאנחנו, בעקבות הידיעה של 'אוטוקאר', מהווים כרגע חלק מ"בלון ניסוי" של פולקסווגן לבחינת ההיתכנות של תוכנית כזאת. גם כאשר החברה החליטה להחזיר לחיים את החיפושית, בשנת 1997, היא בנתה ראשית לכל דגם תצוגה שאותו השיקה בתערוכת דטרויט בארה"ב, והחלטה סופית לגבי ייצור המכונית התקבלה לאחר שהחברה קיבלה הרבה מאד תגובות מתלהבות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.