• Ad
  • עלות אחזקת מכונית משפחתית בת 3 שנים הנוסעת כ-15,000 ק"מ בשנה עומדת על 2,774 שקלים לחודש - עליה ביחס לנתוני אפריל אשתקד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחזקת רכב התייקרה במעט בשנה החולפת – כך עולה מנתוני חברת התחשיבים 'חשב' שפורסמו היום. כתוצאה מכך ההחזר עבור הוצאות רכב עלה גם כן.

    סכום החזר הוצאות רכב שעל מעביד לשלם לעובד שכיר עומד עתה על 3.88 שקלים לק"מ. מדובר בחישוב שנעשה עבור עובד המשתמש במכוניתו הפרטית בנפח 1.6 ליטר לצרכי העבודה והמס השולי שלו עומד על 50%. לבעלי מכוניות בנפח של עד 1.1 ליטר החזר ההוצאות יעמוד על 2.91 שקלים לק"מ ולנפח של 1.3 ליטר על 3.49 שקלים. עבור מכוניות בעלות נפח מנוע גדול יותר החזר ההוצאות יהיה כך: 4.35 שקל לק"מ לעובדים הנוסעים במכונית בעלת מנוע 1.8 ליטר ו-4.85  שקלים לק"מ למכוניות בעלות מנוע בנפח 2.0 ליטר.

    יש לציין כי סכומי החזר אלה חייבים במס על-ידי העובד ונקבעים לפי גובה המס השולי בו חייב העובד. עובד שהמס השולי עומד על פחות מ-50% יקבל לפי המלצת חשב החזר חודשי נמוך יותר לכל ק"מ נסיעה.

    בחשב גם מציינים את סכום הקנס שעל עובד לשלם, במידה ורכב הליסינג שאותו חכר ממקום העבודה חרג ממכסת הקילומטרז' בחברה. לדוגמא: עובד עם מכונית משווי שימוש 2 שנסע מעל מכסת הקילומטרז' ישלם 75 אגורות לכל ק"מ שמעבר למיכסה. בעליה של מכוניות מקבוצת שווי שימוש 1 יקנס ב-60 אגורות לכל ק"מ חורג, בעלי מכוניות מקבוצה 3 ב-88 אגורות לק"מ, קבוצה 4 ב-1.06 שקלים וקבוצה 5 ב-1.11 שקלים לק"מ חריגה.

    כמה עולה לנו משפחתית ממוצעת משומשת?

    באופן כללי אחזקת רכב התייקרה במעט בשנה שחלפה ועומדת על 2,774 שקלים לחודש – 31 שקלים יותר ביחס לסכום האחזקה באפריל אשתקד. הסכום מתייחס למכונית פרטית משפחתית משומשת בת 3 שנים שנוסעת 15 אלף ק"מ בשנה.

    את עיקר הסכום גוזלים הוצאות הקבועות (אובדן ערך, רבית, רישיון, וביטוחים) עם כ-50% מההוצאות החודשיות וסעיף הדלק עם 32% מההוצאות. בנוגע למרכיב הדלק מדובר באחוז גבוה מאוד כאשר כל עלייה חדה במחירי הדלק יכולה לייקר מאוד את אחזקת המכונית.

    במונחים שנתיים עלות אחזקת מכונית משפחתית משומשת בת 3 שנים שנוסעת 15 אלף ק"מ בשנה עומדת על 33,292 שקלים בשנה. מתוכם ההוצאה הקבועה (החזר הון על ההשקעה ברכישתה, רישיון, וביטוחים) עומדת על 16,726 שקלים בשנה ועלות הדלק על 10,593 שקלים בשנה. השאר הן עלויות משתנות בהתאם לכמות הקילומטרז' שהרכב נוסע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החזר הוצאות רכב לחודש אפריל 2014

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.