• Ad
  • BorgWarner אחת מספקיות המשנה הוותיקות בעולם רוכשת את חברת דלפי כדי להיערך לעידן ההנעה החשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת בורג וורנר האמריקנית (BorgWarner) – אשר הייתה הראשונה בעולם לייצר תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול (DSG) בהיקפים גדולים, הכריזה אתמול על השתלטות, באמצעות עסקת החלפת מניות, על חברת דלפי, שהייתה בשעתו הלקוח המשמעותי הראשון של חברת מובילאיי הישראלית.

     

     

    את עסקת המיזוג/השתלטות הזאת יש לייחס לתהליך מואץ של מיזוגים והשתלטויות בתעשיית הרכב שהם פועל יוצא בלתי נמנע של מהפכת התחבורה החכמה ובעיקר של המעבר המהיר להנעה חשמלית שצפוי בשנים הקרובות. בורג וורנר נחשבת לאחת מספקיות המשנה הגדולות ביותר בעולם בתחום תיבות הילוכים ומערכות הגדשה למנועי בעירה פנימית – בנזין ודיזל – וכדי לשרוד היא חייבת לשנות את המיקוד הזה באופן מיידי.
    במקרה זה הצליחה החברה לשים יד על חברה חלשה כלכלית שמחזיקה בדיוק בטכנולוגיות שנחוצות לה – בתחום מערכות החשמל בכלל והנעה חשמלית בפרט. יחד עם זאת, המיזוג של דלפי לתוך בורג וורנר הוא ככל הנראה חבל ההצלה הטוב ביותר שדלפי יכולה הייתה לקוות לו.

    שורשיה של בורג וורנר, כאמור אחת מספקיות החלקים הוותיקות ביותר בתעשיית הרכב, נעוצים בשנת 1880 עם הקמת חברת Morse Equalizing Spring. לימים נרכשה חברה זאת על-ידי תאגיד בורג-וורנר אשר הוקם בשנת 1928 כמיזוג של חברה לייצור תמסורות (תיבות הילוכים) שהקים תומאס וורנר בשנת 1901 עם חברה שהוקמה שנתיים מאוחר יותר על-ידי צ'ארלס בורג ומרשל בק. שתי החברות רכשו מספר חברות קטנות אחרות לפני שהתאחדו, כאמור, בשנת 1928, ובמהלך השנים רשמו פרקים חשובים בהיסטוריה האוטומוטיבית כמו פיתוח של תיבת הילוכים אוטומטית ייחודית ל'סטודבייקר' בשנת 1950.

     

     

    בתקופתנו אנו הייתה בורג וורנר החברה שלקחה את רעיון תיבת ההילוכים כפולת המצמדים, שהחל להתהוות כבר בשנות ה-50 וה-60 ויושם בהצלחה לראשונה על-ידי פורשה בשנות ה-90 המאוחרות, והכניסה אותו לייצור סדרתי משמעותי עם פולקסווגן. אחד הפיתוחים החשובים האחרים של בורג וורנר הוא מגדש טורבו רב שלבי עם גיאומטריה משתנה, שפותח גם הוא, במקור, עבור פורשה.

    ההיסטוריה של דלפי – אחת מספקיות המשנה החשובות לתעשיית הרכב האמריקנית בעיקר, קצרה יותר אך הרבה יותר דרמטית. דלפי מתמחה בעיקר במערכות חשמל לרכב (אך גם בחלקי פנים שונים), והלקוחה הגדולה ביותר שלה במהלך השנים הייתה ג'נרל מוטורס. דלפי אף "נבלעה" בתוך GM בשנת 1999, פשטה את הרגל פעם ראשונה בשנת 2005 – עוד לפני המשבר הכלכלי העולמי – נמכרה ונרכשה פעם נוספת על-ידי ג'נרל מוטורס במחיר ריצפה, ו"שוחררה לחופשי" אל הנפקה בבורסה בשנת 2011. במהלך התלאות האלה פוצלה החברה, שמה של החברה העיקרית הוחלף ל-Aptiv , ומשנת 2017 היא מנסה להתמקד בנהיגה אוטונומית ובמערכות אקטיביות לסיוע לנהג.
    גם בתוך כל הצרות האלה, דלפי הביטה קדימה וראתה את הנולד, ומעבר לכך שהייתה בין הראשונות להטמיע מערכות של מובילאיי במכוניות מתוצרת פורד וג'נרל מוטורס, היא פיתחה מערכות הנעה היברידיות קלות במתח של 48 וולט, רכיבים למערכות הנעה של כלי רכב חשמליים טהורים (בהם ממירי מתח גבוה וממירי מתח נמוך, מטענים ומערכות לניהול אנרגיה בסוללות), וגם מערכות הזרקה בלחץ גבוה למנועי בעירה פנימית.

     

     

    עסקת הרכישה היא לכאורה מיזוג, שכן בעלי המניות משני הצדדים מקבלים מניות בחברה המאוחדת ולא מוחלפים כספים (אך דלפי מגיעה לחתונה עם חוב היסטורי גדול) אבל למעשה זאת עסקת השתלטות שמוערכת בכ-3.3 מיליארד דולר: בעלי המניות של בורג וורנר יקבלו 84% מן המניות של החברה המאוחדת ואלה של דלפי יקבלו 16%. החברה הממוזגת עומדת להיות אחת החברות הגדולות בתחום ההנעה החשמלית הטהורה, מה שיסייע לה להיגמל בהדרגה מן הדומיננטיות שלה בעולם הנוכחי של מנועי בעירה פנימית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החברה שהמציאה את ה DSG קונה את הלקוח הראשון של מובילאיי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.