• Ad
  • הונדה מציגה: תואם ג'וק ומיני-רודסטר

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במרכז תערוכת המכוניות של טוקיו, שתיפתח לקהל בשבוע הבא, תציג הונדה את אחד הדגמים החשובים ביותר עבורה גם בישראל: קרוס-אובר קטן שיתחרה בקטגוריית ה'ג'וק'.

    הונדה 'אורבאן' (שם זמני, לא סופי), אשר הוצג בתערוכת דטרוייט בינואר השנה כמכונית תצוגה, יוצג בתערוכת טוקיו בגרסת הייצור שלו לקראת השקתו לשוק היפני. 'אורבאן' מבוסס על הפלטפורמה של ג'אז העתידית, והוא ייוצר בין השאר גם במכסיקו לטובת השוק האמריקני ואולי גם הישראלי.
    מכלולי ההנעה, ובהם גם מנוע בנפח 1.5 ליטר, יהיו דומים לאלה של ג'אז החדשה, אבל רמת האיבזור שלו צפויה להיות גבוהה במיוחד. השיווק בארה"ב ובאירופה מתוכנן למהלך השנה הבאה.
    מכונית פחות רלבנטית אבל לא פחות מדליקה תוצג אצל הונדה בתערוכת טוקיו בשם S660 CONCEPT וזו אמורה להיות "יורשת רוחנית" ל-S600 של הונדה שיוצרה בשנות השישים.
    S660 היא רודסטר דו-מושבית קטנטנה ומדליקה שתונע על-ידי מנוע תלת-צילינדרי מרכזי בנפח 660 סמ"ק. זה מחובר לתיבה רציפה עם אפשרות להעברת "הילוכים" באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה.
    לפי תמונות שהונדה שחררה מבעוד מועד מדובר במכונית שמיועדת (כך גם על פי שמה) לקטגוריית "מכוניות קיי" היפנית, כלומר מכוניות מיקרו שמונעות במנועים בעלי נפח מרבי של 660 סמ"ק ואורכן המרבי 3.4 מטרים.
    דייהטסו, אחד משני השחקנים הבולטים בקטגוריה זו, תציג בטוקיו את הדור הבא של 'קופן' – מכונית מתחרה אשר הדורות הקודמים שלה שווקו גם בבריטניה, ולמרות זאת לא סביר שהונדה תיקח ממנה דוגמא… הסיכוי ש'S660' תיוצא לאירופה אינו גדול במיוחד.
    עם זאת, היות ש-S660 מבוססת על הפלטפורמה המודולרית שעליה ייבנו גם ג'אז ו'אורבאן' החדשים, לא מן הנמנע שבעתיד תיוצר גם גרסה מוארכת (או לכל הפחות מותאמת לדרישות התקינה הבטיחותיות בארה"ב ובאירופה) שתיועד לייצוא.
    מכונית קונספט נוספת של הונדה בטוקיו היא 'NSX קונספט' שמייצגת את הדור הבא של מכונית-העל של הונדה, ומכיוון שקונספט כזה הוצג כבר בדטרוייט בינואר יש שמנחשים שבטוקיו תוצג כבר גרסת הייצור של המכונית.
    כמו אאודי, גם בהונדה בחרו לצייד את מכונית-העל שלהם במעררכת הנעה היברידית: מנוע V6 שמותקן במרכז מחובר אל מנוע חשמלי ושניהם משדרים את כוחם לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה. צמד מנועים חשמליים מחוברים אל הגלגלים הקדמיים, כך שלמכונית יש הנעה כפולה, והמערכת כולה מספקת יחד כ-400 כ"ס.
    מכיוון שמדובר בתערוכה שמיועדת בראש ובראשונה לקהל יפני חובב גימיקים הונדה תציג גם "כלי לניידות אישית" שנקרא UNI-CAB, כמו גם מכונית קופסתית קטנה מייצור סדרתי שמיועדת ליפן בלבד ונקראת N-WGN.
    גם  N-WGN שייך לקטגוריית המיקרו ומונע באמצעות מנוע בנפח 660 סמ"ק.
    דגם מעניין אחר של הונדה בטוקיו הוא גרסת פלאג-אין ל'אקורד' ההיברידית, שעשוי להוכיח שהונדה עדיין נמצאת בזירה הזאת ועדיין לא נכנעה לטויוטה. למרבה הצער, בהונדה טוענים שגרסה זו לא מיועדת ליצוא, לפחות לפי שעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.