• Ad
  • הדור העשירי של אקורד חולק פלטפורמה עם סיוויק החדשה ומציע, לראשונה מעולם, תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים. למרבה המבוכה, המכונית הושקה יום לאחר קריאה לתיקון של 1.15 מיליון מכוניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שישי, מספר חודשים לפני תחילת השיווק שלה בארה"ב, נחשפה הונדה אקורד החדשה במסיבת עיתונאים שערכה הונדה בדטרויט באופן חריג לעיתוי ולעונה.

     

     

    למרות צניחה במכירות של מכוניות סדאן בעולם ובארה"ב, אקורד היא לא רק מכונית אסטרטגית עבור הונדה אלא גם אחד הסמלים החשובים מבחינתה בשוק האמריקני. זאת המכונית הראשונה של הונדה, והמכונית היפנית הראשונה בכלל, אשר יוצרה בארה"ב, וב-35 השנים שבהן היא מיוצרת שם נמכרו ממנה שם 11 מיליון מכוניות מתוצרת ארצות הברית.

    ב-41 השנים מאז שהושקה לראשונה מכרו תשעת הדורות הראשונים של אקורד כ-13 מיליון יחידות בארצות הברית לבדה, מה שעושה אותה למכונית הנמכרת ביותר של הונדה באמריקה, ובין השנים 2011-2016 הייתה אקורד המכונית הנמכרת ביותר בפלח השוק שלה בארה"ב. זאת כנראה הסיבה שאנשי הונדה לא המתינו לתערוכת רכב חשובה או לתחילת השיווק של המכונית עצמה, והציגו את הדור העשירי של אקורד במסיבת עיתונאים מיוחדת ששודרה בשידור חי ביוטיוב, ומחוץ ל"עונת המכירות" הרגילה.

    למרבה מבוכתם של אנשי הונדה, יום לפני מסיבת העיתונאים המתוכננת הם נאלצו להכריז על קריאה לתיקון של כ-1.15 מיליון מכוניות בארה"ב, וסך כולל של 2.1 מיליון מכוניות כאלה ברחבי העולם, בגלל תקלה בחיישן במערכת החשמל של חלק מדגמי אקורד שיוצרו בין השנים 2013-2016. תקלה זאת, בחיישן שממוקם על הקוטב השלילי של הסוללה ומתריע מפני בעיות טעינה, עלולה לגרום לקצר ולשריפה. חשוב להדגיש, עם זאת, שמתוך יותר משני מיליון מכוניות מדגמים אלה שנמכרו בארה"ב, להונדה ידוע רק על 4 מקרים שבהם נגרמו שריפות ולא ידוע על אף נפגע.

     

     

    אקורד מבוססת מעתה על פלטפורמה חדשה לחלוטין שעליה בנויים כבר הדורות הנוכחיים של CR-V ושל סיוויק, והיא מאופיינת במתלה קדמי משודרג בתצורת מק-פרסון שמותקן על תת שלדה נפרדת שעשויה מאלומיניום, ובמתלה אחורי חדש מסוג רב-חיבורי. כ-54.2% ממרכב המכונית בנויים כעת מפלדה בחוזק מתיחה גבוה, אשר משפרת את קשיחות המרכב ואת רמת העמידות שלו בתאונה תוך כדי הפחתת המשקל שלו.

    מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמוכר לנו מסיוויק החדשה, מניע את גרסת הבסיס של אקורד כשהוא מחובר לתיבת ההילוכים הרציפה שמוכרת גם בארץ. במקביל מוצע גם מנוע טורבו-בנזין חדש, בנפח 2.0 ליטר, אשר מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה. לטענת הונדה, אקורד היא מכונית ההנעה הקדמית הראשונה בעולם שמקבלת תיבת הילוכים כזאת.

    כמו עם סיוויק, גם אקורד עוצבה מחדש מבחוץ ומבפנים, אבל בשונה ממנה העיצוב החיצוני של אקורד הפך כעת ליותר ספורטיבי ונועז, עם חרטום מחודד שבו משובצים פנסי LED מודרניים ואחוריים בתצורת "כאילו קופה".

     

     

    בסיס הגלגלים (מרחק בין סרן קדמי לאחורי) של אקורד החדשה ארוך כעת ב-5.5 ס"מ משמעותיים והמכונית רחבה יותר בסנטימטר. היא נמוכה יותר ב-1.5 ס"מ ומפתח הגלגלים שלה (מרחק בין גלגלים על אותו ציר) רחב יותר ב-חצי ס"מ מלפנים וב-2 ס"מ מאחור. כמו בסיוויק, גם באקורד יושבים מעתה הנהג והנוסעים נמוך יותר, 1 ס"מ לנהג ו-2.5 ס"מ ליושבים מאחור, ומה שיותר חשוב – מרכז הכובד של המכונית נמוך כעת ב-1 ס"מ.

    עיצוב סביבת הנהג פשוט וקלאסי, ולא מתחכם, וגם כאן – כמו בסיוויק – נזנח הרעיון המיותר של הפיצול האופקי של לוח המכשירים. על מרכז חלקו העליון של הדאש בורד מותקן מסך מגע גדול, בגודל 8 אינטש, אשר לפחות בתמונות נראה כאילו הודבק שם כלאחר יד. משני צידי המסך, בחלקו התחתון, מותקנים כפתורים פיזיים לעוצמת השמע ובחירת תחנות רדיו (ופונקציות נוספות).

    מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר מספק 192 כ"ס, ומנוע ה-2.0 ליטר המוגדש מספר 252 כ"ס. מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר, שהיה אחד המנועים המוכרים והנמכרים באקורד לא יוצע בדור העשירי שלה, ובמקביל לו נמחקה גם גרסת הקופה של המכונית אשר בשנים האחרונות הפכה שולית ותפסה רק 4% מכלל המכירות.

    מאידך, הונדה מציעה גרסה היברידית חדשה לאקורד, אשר מבוססת על הדור השלישי של הטכנולוגיה הזאת אצלם, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בשיטת מחזור אטקינסון אשר מציג יעילות טרמית גבוהה במיוחד, של 40%. לטענת הונדה, זאת היעילות הגבוהה ביותר מבין כל דגמי המנועים שמייצרת יצרנית המנועים הגדולה בעולם.

    לאחר מספר שנים שבהן יוצרה הגרסה ההיברידית ביפן, גם עבור השוק האמריקני, מוחזר הייצור שלה אל ארה"ב. גרסאות אבזור יקרות של אקורד יוצעו עם מתלים אקטיביים ואלה מחוברים לגוף עם תושבות שמשוככות באמצעות נוזל הידראולי.

     

     

    כצפוי בכל מכונית חדשה בימינו, הדור העשירי של אקורד מקבל כסטנדרט את מערכות הבטיחות המקובלות כולל בלימה אוטונומית, התראת התנגשות, התרעת סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אקטיבית ומצלמת חניה. בגרסאות אבזור יקרות יוצעו גם התרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום, חיישני חניה מלפנים ומאחור, התרעת תנועה חוצה ועוד.

    אנשי הונדה טרם פרסמו נתונים מדויקים של תצרוכת דלק וזיהום אוויר, הם בוודאי רוצים להיות מאד מדויקים בתחומים האלה בעידן שבו כל התעשייה נמצאת תחת זכוכית מגדלת, ומכיוון שתחילת השיווק של המכנית מתוכננת לסתיו הם גם טרם פרסמו מחירים מדויקים. עם זאת, מפרסומים בארה"ב עולה שמחיריה של אקורד החדשה והמשודרגת יתחילו, בארה"ב, ב-23,000 דולר, כלומר כ-82,000 ש"ח, סכום שבו אפשר לקנות אצלנו סיאט איביזה.

    הקלחת רותחת אך מצטמצמת

    אקורד, כאמור, היא מוצר אסטרטגי עבור הונדה אולם הדור העשירי שלה יצטרך להיאבק על מיקומו הרבה יותר משני הדורות שקדמו לו. לא רק שכל פלח השוק של מכוניות משפחתיות בינוניות (במונחים אמריקניים) בתצורת סדאן הולך ומצטמצם בעקביות, בתקופה הקרובה הגיעה שעתן גם של המתחרות הקרובות ביותר לאקורד. טויוטה כבר הציגה את המתחרה הקשה ביותר – קאמרי, אשר צפויה להגיע בקרוב לאולמות בארה"ב, ובחודשים הקרובים יושקו גם ניסאן אלטימה ויונדאי סונטה חדשות.

    בסיכום השנה הקודמת צנחו בארה"ב המכירות של מכוניות משפחתיות בגודל בינוני (במונחים אמריקנים) בשיעור גבוה אף יותר מזה של כלל מכוניות הנוסעים הקונבנציונליות: צניחה של 14.2% לעומת 11.4% בכלל שוק המכוניות, ונתח השוק הכולל של קטגוריית המכוניות צנח מ-51.2% בשנת 2012 ל-38.1% בששת החודשים הראשונים של 2017.

    בכל זאת, גם כאשר מכירות הקרוסאוברים מתחזקות על חשבון מכוניות הנוסעים לכל אחת מארבע המשפחתיות החדשות יש פוטנציאל מכירות של כ-300 אלף יחידות בשנה ובסיכום 2016 רכשו האמריקנים יותר מ-7 מיליון מכוניות נוסעים. אקורד היוצאת, למשל, מכרה בסיכום השנה שעברה 345,225 יחידות.

    יתרה מכך: כמו בעבר, גם כעת נקרית על דרכן של יצרניות הרכב היפניות והקוריאניות הזדמנות שבה היצרניות האמריקניות נרדמות בשמירה. ג'נרל מוטורס, פורד ופיאט-קרייזלר מצמצמות בהדרגה את היקפי הייצור של מכוניות נוסעים לטובת הגברת הייצור של קרוסאוברים וטנדרים, ושוב מפקירות את השוק הזה בשעה שהונדה, למשל, מגדילה את היקפי הייצור של אקורד.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הונדה חשפה דור עשירי לאקורד. 82 אלף ש"ח בארה"ב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.