• Ad
  • שבע מכוניות הגיעו השנה לשלב הגמר של תחרות "מכונית השנה באירופה". השנה מתמודדות על התואר בתחרות, הנחשבת לחשובה בעולם הרכב, מכונית ספורט פתוחה, משפחתית קומפקטיות עממית, רכב פנאי יוקרתי, מכונית פאר ו-3 רכבי מנהלים-פרימיום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    2010-european-car-of-the-year-final-seven-13828_1מאזדה MX5 מיאטה, סקודה סופרב, יגואר XE, אופל אסטרה, אודי A4, ב.מ.וו סדרה 7 ו-וולוו XC 90 הן שבע המועמדות הסופיות בתחרות הרכב "מכונית השנה באירופה" .
    התחרות, המציינת השנה 52 שנים להיווסדה, נחשבת לתחרות הרכב המפורסמת בעולם ולתואר היוקרתי ביותר בו מכונית יכולה לזכות.

    למעשה, מדובר בתחרות אירופאית ובחירת הזוכות נעשית על ידי חבר שופטים המורכב מ-61 עיתונאים העוסקים בתחום המוטורי מ-22 מדינות ביבשת.

    במהלך השנים התחרות הכתירה כמה מועמדות שהפכו בהמשך למכוניות אייקוניות שזכו להצלחה גדולה, אך עם זאת אין מנוס מלציין שלמרות ההרכב המקצועי המרשים של חבר השופטים לא פעם נשמעה ביקורת על הבחירות של השופטים שבמקרים רבים העניקו את הפרס למכוניות לא משמעותית באמת בעבור עולם הרכב או מיצובו של היצרן שלהן ופספסו כמה מכוניות סופר חשובות שבראיה לאחור הייתה להן השפעה עצומה על עולם הרכב כמו למשל הדורות הראשונים של מאזדה MX5, פורד מוסטנג, פורד פיאסטה, ב.מ.וו סדרה 3, פולקסווגן גולף ואחרות.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: מאזדה MX-5 מיאטה החדשה פוגשת את הדור המייסד
    עוברת לנוח: מבחן ישראלי לסקודה סופרב 1.8

    גם השנה קצת תמוה לא לפגוש בין המועמדות הסופיות מכוניות סופר מעוניינות שהגיעו לרשימה הראשונית כמו הטויוטה מיראי, מכונית המימן הראשונה בעולם בייצור סדרתי, אלפא ג'וליה שמסמנת רוח חדשה אצל היצרנית האיטלקית הנחשקת וטסלה מודל X שמאיימת לעשות לשוק רכבי הפנאי היקרים את מה שחוללה למכוניות הסאלון.

    עם זאת, מרבית המכוניות שכן הגיעו לגמר בהחלט מרשימות וניתן להבין מדוע מגיע להן לזכות בכתר.
    בין המועמדות הסופיות השנה אין מכוניות שפורצות דרך חדשה בעולם הרכב וברשימה מכונית ספורט פתוחה, משפחתית קומפקטיות עממית, רכב פנאי יוקרתי, מכונית פאר ו-3 רכבי מנהלים-פרימיום.

    אודי A4 – מבחינת עיצוב, הדור החמישי של ה-A4 לא מחדש הרבה ולמעשה נדרש יותר ממבט אחד כדי להבין שמדובר במכונית חדשה, אבל מתחת למעטפת יש הרבה חידושים, טכנולוגיה מתקדמת ושיפור יכולות שהופכים את ה-A4 החדשה ליוקרתית ולאיכותית מתמיד.

    אודי A4 החדשה 2015

    ב.מ.וו סדרה 7 – גם הסדרה 7 החדשה די דומה לספינת הדגל הקודמת מבוואריה, אך מתחת למעטפת מסתתרת פלטפורמה חדשה לחלוטין שמציגה דיאטה של עד 200 קילוגרמים לעומת הדור הקודם.
    המכונית כוללת גם תא נוסעים שמרגיש יוקרתי ואיכותי מתמיד ומציגה שלל מערכות סופר מתקדמות המאפשרות לב.מ.וו הבכירה להסתכל בגובה העיניים על המרצדס S קלאס שבמשך כמה דורות נחשבת לאמת המידה של הסגמנט.The new BMW 7 - 2015 - 003

    אופל אסטרה – אחרי שנים בהן האסטרה השתרכה אחרי הפוקוס והגולף שהובילו את הסגמנט, הדור החדש של הקומפקטית המשפחתית של אופל מציג שיפור אדיר בכל תחום, עושה שימוש בפלטפורמה מתקדמת שמאפשרת לקצץ 200 קילוגרמים מהמשקל הכולל, מציג מראה ספורטיבי ונאה משל מתחריו וכולל תא נוסעים איכותי סוף סוף עם דשבורד לא מסורבל.אופל אסטרה החדשה 2016

    יגואר – XE – מאז ביטולה של ה-X טייפ הכושלת ב-2009, ליגואר היה חסר דגם כניסה חשוב כל כך לשוק הפרימיום. השנה החלל הזה התמלא על ידי ה-XE – התשובה הבריטית לסדרה 3 של ב.מ.וו.
    בניגוד לכישלונות העבר, הפעם נראה שהחבר'ה ביגואר הצליחו לרקוח מתכון שכולל את כל המרכיבים הנכונים – מעיצוב מרשים, דרך תא נוסעים מזמין, ניחוחות פרימיום, מנועים ראויים ומעל לכל יכולות ניהוג שמאתגרות את המתחרה הגדולה מגרמניה.

     

    יגואר XE

    סקודה סופרב – קשה להאמין שחלפו פחות משני עשורים מאז שסקודה הפכה מיצרנית בסיסית עם תדמית קומוניסטית לחברה מתקדמת עם ליין דגמים שלא נופל מזה של מותגים מובילים.
    הדור השלישי של הסופרב מציג עוד התקדמות של היצרנית מצ'כיה ומקרב אותה לשוק הפרימיום. הסופרב החדשה שומרת על כל היתרונות של קודמתה ולצד מרווח חסר תקדים בתא הנוסעים והמטען מציעה גם סוף סוף עיצוב מרשים, נוחות נסיעה מצוינת וטכנולוגיה סופר מתקדמת שמאפשרים לה לעקוף מתחרות עם מוניטין כמו פורד מונדאו וקרובת משפחתה, הפולקסווגן פאסאט.סקודה סופרב 2015 - 002

    וולוו XC90 – אחרי שנים בהן וולוו לא הצליחה לאתגר את יצרניות הפרימיום מגרמניה ואחרי שהדור הקודם של רכב הפנאי הגדול משוודיה נמכר במשך 13 שנים, וולוו (תחת בעלות ג'ילי הסינית) מציגה קפיצת מדרגה נחשונית קדימה עם רכב פנאי מרשים מאוד העושה שימוש בפלטפורמה מודולרית חדשה ומציג תא נוסעים מרהיב ומערכות בטיחות חדשניות שמראות שהשוודים נחושים לתפוס מחדש את המעמד בשוק היוקרה שאיבדו בשנות השמונים.Volvo_XC90

    מאזדה MX-5 – אחרי שהדור הראשון לא זכה בתואר שהגיע לו בשנת 1990, האם בדורה הרביעי המיאטה של מאזדה תקבל סוף סוף את הכבוד המגיע לה? מצד אחד, בחירות העבר מראות כי בדרך כלל חבר השופטים לא בוחר במכוניות ספורט ייעודיות, אבל מאידך אין ספק שקשה לא להתרשם מהדור הרביעי של הרודסטר הנמכרת בעולם המשלב מתכון ישן עם עיצוב מודרני, מציג ירידה משמעותית במשקל, לא מתפתה להסחף למרוץ החימוש וממשיך להתמקד בעיקר במה שחשוב באמת – החיוך של האוחז בהגה.מאזדה MX5 מיאטה. צלם נעם וינד

    אז מי תהיה הזוכה הגדולה? לנו יש הערכות והעדפות, אך מכיוון שהנבואה ניתנה לשוטים נמתין בסבלנות להכרזה הרשמית בפתיחה של תערוכת הרכב בז'נבה ב- 29 בפברואר 2016.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הוכרזו המועמדות הסופיות לתואר "מכונית השנה"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.