• Ad
  • חברת APWorks משיקה את 'רוכב האור': האופנוע המודפס הראשון בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת APWorks, אשר שייכת במלואה ליצרנית המטוסים וענקית התעשייה איירבוס, השיקה בסוף השבוע את האופנוע המודפס הראשון בעולם.

     

    Airbus APWorks; Jungfernfahrt Light Rider; 20.05.2016; Ottobrunn

     

    מדובר אמנם באופנוע חשמלי, אבל בין הדברים שמייחדים אותו בולטת שילדה בעיצוב מרהיב שנראה כמו שלד של יצור חי.
    חברת APWorks הוקמה בשנת 2013 ומתמחה בפיתוח רעיונות חדשניים בכלל, ובפרט בהדפסות תלת מימד של רכיבים במגוון רחב של תחומים – חלקם לצרכים פנימיים של קבוצת איירבס ואחרים לפי הזמנות של גופים חיצוניים, החל מתחום הרפואה דרך תעשיית הרובוטיקה וכלה בתעשיית החלל.

     

    apworks_אופנוע מודפס 0043

     

    האופנוע המודפס בתלת מימד הראשון בעולם בנוי מחומר ששמו המסחרי (והמוגן בפטנט) נקרא Scalmalloy, וזאת תרכובת ייחודית של אלומיניום, מגנזיום וסקנדיום.

    שיטת ההדפסה בתלת מימד נקראת גם "ייצור בהוספת שכבות" (additive layer manufacturing) או ALM, והיא מקובלת מזה לא מעט שנים ברבדים העליונים של תעשיית הרכב – בעיקר בקבוצות פורמולה 1 – לצורך יצירה מהירה של חלקים חזקים, קלים, ובעיקר ייחודיים.

    חברת APWorks תכננה ובנתה כבר חלקים שמעוצבים כמו שלדים של יצורים חיים, מסתבר שזהו כנראה המבנה היעיל ביותר מבחינת יחס חוזק למשקל – למשל עבור חלקי פנים נסתרים בתאי נוסעים של מטוסי איירבוס.
    המבנה השלדי לא רק נראה מבחינה חיצונית כאילו שנלקח מן החי, אלא גם מיישם עקרונות דומים במבנה עצמו: שיטת ההדפסה – שמבוצעת באמצעות לייזר – מתיזה שכבות על גבי שכבות, כל אחת בעובי של 60 מיקרון בלבד, וכך מאפשרת לייצר חלקים חלולים, כמו עצמות, ולחסוך במשקל הכולל.

     

    apworks_אופנוע מודפס 0045

     

    "הדפסת" האופנוע בטכנולוגיה של APWorks חסכה כ-30% מן המשקל ביחס לאופנוע בממדים מקבילים אשר מיוצר בתהליכי ייצור קונבנציונליים, וכך הושג משקל כולל 6 קילוגרם בלבד לשלדה עצמה, ו-35 קילוגרם לאופנוע כולו, כולל מנוע וסוללה.

    האופנוע קיבל את השם Light Rider וזהו שם דו-משמעי שיכול להיות מתורגם גם ל"רוכב האור" וגם ל" רוכב קל", אם כי אנחנו כמובן מעדיפים את רוכב האור…

    "רוכב האור" מונע באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 6 קילוואט אשר מסוגל להאיץ אותו מעמידה ל-45 קמ"ש בתוך 3 שניות ולמהירות מרבית של 80 קמ"ש. טווח הנסיעה שלו הוא כ-60 ק"מ ויש לו גם סוללה נשלפת.

    אנשי APWorks מתגאים בשימוש באלגוריתם ייחודי לצורך אופטימיזציה של מבנה השלדה, ושמירה על יחס מתאים בין משקל נמוך ככל האפשר לבין הקניית הביטחון שהשלדה תהיה חזקה מספיק כדי להתמודד עם עומסי השימוש של תרחישי הנהיגה היומיומיים.

    התוצאה היא עיצוב שמזכיר אמנם אופנוע קונבנציונלי אבל נראה כמו בן דוד רחוק של אחד כזה.

     

     

    יואכים זטלר, מנכ"ל APWorks, מסביר ש"את עיצוב המבנה המסועף והייחודי הזה אי אפשר לייצר באמצעות טכנולוגיות ייצור קונבנציונליות כמו חריטה או ריתוך, והוא מדגים את היכולות המיוחדות של הדפסת תלת מימד".

    ביצועי האופנוע החשמלי רחוקים אמנם מאלה של אופנועי על מודרניים אבל המחיר שלו דווקא די מזכיר אותם: APWorks תייצר בשלב זה רק 50 יחידות והיא מציעה אותם תמורת 56,000 דולר ליחידה. לנוכח המספר המצומצם הזה כדאי למהר: מי שמעוניין להבטיח לעצמו אחד כזה צריך להירשם כעת ולהפקיד 2,200 דולר לטובת החברה.

    רגע לפני שמצקצקים במחאה על המחיר, בואו לא נשכח שבכל זאת מדובר באופנוע המודפס בתלת מימד הראשון בעולם, וכן שהשלדה שלו לא דורשת כל סוג של צביעה היות שהחומר ממנה היא עשויה אינו מחליד, והיא מפגינה רמת חוזק דומה לזו של טיטניום.

    עם זאת, מכל בחינה מעשית נראה "רוכב האור" יותר כמו תרגיל ביחסי ציבור לטובת החברה…

     

    Airbus APWorks; Jungfernfahrt Light Rider; 20.05.2016; Ottobrunn

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הדפס לעצמך אופנוע

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.