• Ad
  • קיה מנסה לפרוץ לטריטורית הפרימיום עם הסטינגר, מכונית ספורט סאלון עם עיצוב נועז, מפרט טכני מרשים ורשימת אבזור ארוכה. המחיר: החל מ-280 אלף ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השנה האחרונה הייתה עוד שנה עמוסה עבור קיה, עם מגוון השקות של דגמים חדשים שחיזקו את ההיצע המקומי של המותג הפופולארי הנסמך בעיקר על שלושה רבי מכר עיקרים: פיקנטו, נירו וספורטאז'. בדיוק לפני שנה נחתה בארץ קיה ריו החדשה בגרסת האצ'בק ובעקבותיה גרסת הסדאן המיועדת לציי הרכב, מעט לאחר מכן התייצבה קיה אופטימה ההיברידית כתשובה לסונטה התאומה מבית יונדאי, סורנטו וקרניבל המחודשים הגיעו הקיץ כאלטרנטיבה לרכבי הפנאי הגדולים ועבור בעלי משפחות גדולות, כשלקינוח קיבלנו לפני כחודש את סטוניק שינסה לגזור חלק משמעותי מפלח השור המתפתח של הקרוסאוברים העירוניים.

    למרות כל ההשקות והדגמים החדשים הללו,  קיה סטינגר שהושק היום (יום ב') בישראל הוא הדגם המסקרן ביותר של היצרן הקוראני בהיבט הגלובלי, שכן זהו הנסיון הרציני הראשון של קיה לשבור את התדמית היעילה ושמרנית ולהציע מוצר שמבוסס על סקס אפיל ספורטיבי, פונה לחובבי נהיגה ולא מהסס להתהדר בתווית של פרימיום.

    זהו לא הניסיון הראשון של הקוראנים בתחום. לקיה יש כבר ניסיון במכוניות סדאן גדולות ומאובזרות לעייפה (קדנזה, K900), אך אלו ייועדו בעיקר לשוק הקוראני ורק לאחרונה נחתו גם בצפון אמריקה, שם הן משווקות לצד ג'נסיס – מותג היוקרה של יונדאי. קיה סטינגר אמנם בנויה על בסיס פלטפורמה מקוצרת של דגמי ג'נסיס, אך היא מכוונת בראש ובראשונה אל עבר מותגי הפרימיום בעלי האורנטציה הדינאמית. בקיצור, קיה רוצה לעשות ב.מ.וו.

    סטינגר היא מכונית גדולה, עם אורך של 483 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ, אשר מנסה להסוות את גודלה על ידי צללית נמוכה ומבנה של קופה 4 דלתות בדומה לאאודי A5 ספורטבק וב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה, למרות שכמותן גם אצלה הזנב הקצוץ מסתיר דלת חמישית שימושית. העיצוב כולל שפע של אלמנטים ספורטיביים, פיסולי מרכב וכונסי אוויר, והוא סוף סוף מצדיק את החזית המוכרת והאגרסיבית של קיה שעוצבה על ידי פיטר שרייר.

    בתחום המכאני מציעה הסטינגר מבנה של מנוע אורכי והנעה אחורית (בחו"ל קיימת גם גרסת הנעה כפולה), כשהיא מציע אפשרות בחירה בין מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 256 כ"ס או מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.3 ליטר המספק 370 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, כשמאחור מותקן דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.

    המפרט איתו מגיעה קיה סטינגר לישראל הוא עשיר מאד, ונועד להצדיק את העובדה שתג המחיר של המכונית מתחיל ב-280 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר ו-380 אלף ש"ח לגרסת ה-3.3 ליטר (GT) – כמעט פי 3 ממחירה של קיה ספורטאז' ממוצעת.

    סוללת מערכות בטיחות מתקדמת, עם יכולת נהיגה סמי אוטונומית המתבססת על שמירה אקטיבית של נתיב הנסיעה בשילוב בקרת שיוט אדפטיבית, היא ציוד סטנדרטי. אליהם מתווספים גם מפתח חכם עם הנעה מרחוק, מושבים קדמים מחוממים ומתכווננים חשמלית, חימום וכיוון חשמלי לגלגל ההגה, ריפודי עור, פנסי LED קדמיים, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "18.

    גרסת ה-GT מציעה מכלולים משודרגים, כולל בולמים בעלי כיול משתנה הנשלטים אלקטרונית ומערכת בלימה מתוצרת ברמבו האיטלקית, יחד עם עוד אבזור כמו דלת תא מטען חשמלית, תצוגת נתונים עילית, מצלמות היקפיות ומערכת שמע משודרגת. בשתי הגרסאות מציגה קיה סטינגר יתרון מרשים ביחס תמורה/מחיר מול המתחרות הגרמניות בהן חלק ניכר מרשימת הציוד הזו, אם קיים, הוא בגדר תוספת שעוברה נדרש סכום לא מבוטל.

    אם שמים בצד את עניין התעוזה של קיה העולמית להתייצב ראש בראש מול מותגי פרימיום מבוססים, מגיע ליבואנית קיה חיזוק חיובי על כך שהביאה ארצה מכונית שהיא לא ממש זקוקה לה לאור הצלחתה מותג בישראל,  ומציעה אותה במחיר תחרותי מול התחרות המיועדת. השאלה העומדת באוויר היא האם תצליח קיה סטינגר במקום בו מותגים עממים אחרים נכשלו, כאשר הציגו מכונית עם תג מחיר המגיע מעולמות הפרימיום, או שהיא תישאר בגדר מקדמת תדמית באולם התצוגה.

    עוד ב-TheCar:
    קיה סטוניק במבחן דרכים ראשון
    קיה אופטימה ההיברידית במבחן דרכים
    דור חדש לקיה סיד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הגרמניות על הכוונת: קיה סטינגר הושקה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.