• Ad
  • מנהטן היא ללא ספק אחד המקומות הכי עמוסים בעולם, אבל מסתבר שבשעה הנכונה, בתזמון מדויק ועם קצת מזל אפשר לצאת למסע דרכים ברחבי התפוח הגדול ולחצות 240 רמזורים רצופים בגל הירוק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט כל אחד מאיתנו מתרגש קצת כשהוא מצליח לעלות על "הגל הירוק" ולחצות יותר מ-3-4 צמתים מרומזרים ברצף באור ירוק.
    מעבר לסיפוק האישי, מערכות בקרת רמזורים שמתוכנתות בשיטה תורמות לצמצום העומס בכבישים, הרעש וזיהום האוויר. השיטה הוכנסה לשימוש במקומות שונים בעולם בשנות ה-50' ועשתה עליה לישראל בשנת 1961, תחילה לתל אביב ולאחר מכן למקומות רבים נוספים.
    מדובר בתוכנה די פשוטה שמחשבת את תזמון הפעלת האור הירוק במספר רמזורים בהתאם למהירות נסיעה שמתחשבת במהירות המותרת בקטע זה ובצפיפות התנועה.

    עוד ב-TheCar:
    החל מהשנה הבאה: רכבי אודי יתקשרו עם רמזורים
    מחקר חדש: מצלמות הרמזור גורמות לעליה במספר התאונות
    משרד התחבורה האמריקאי מחייב תקשורת בין מכוניות

    הבעיה היא שבדרך כלל, במיוחד בשעות השיא, קשה לעלות על הגל ליותר ממספר בודד של צמתים כי תמיד יש כל מיני הפרעות בדרך והסחות דעת שמקשות לשמור על קצב התנועה שמאפשר להתחמק מהצבע האדום.
    אמנם יש כאלה שמתגאים שהם אשפים של נסיעה בגל הירוק, אך נראה לנו שאף אחד מהם לא מצליח להתקרב להישג שרשם נוח פורמן שהצליח לחצות לא פחות מ-240 צמתים ברצף באור ירוק.

    כן, זו לא טעות, 240 צמתים ללא עצירה אחת, ולא באיזה חור נידח אלא בתפוח הגדול, ברחובות מנהטן – אולי אחד המקומות הכי צפופים בעולם, אי בשטח של 87 קילומטרים רבועים בו מתגוררים כמעט 1.6 מיליון בני אדם ומדי יום מגיעים אליו עוד המוני עובדים ותיירים.
    אמנם בניו יורק, בניגוד לתל אביב, לקברניטי העיר היה חזון וכבר בראשית המאה ה-20' הם השקיעו ממון רב והקימו מתחת לפני הקרקע רשת יעילה של רכבות תחתיות שמשמשת חלק ניכר מתושבי המקום ובאיו, אך עדיין די צפוף בגובה הקרקע ובצל גורדי השחקים פקקי תנועה גדולים הם מחזה שכיח למדי.

    למרות שללא ספק מדובר בעיר ללא הפסקה מסתבר שגם בתפוח הגדול יש לעיתים רגעי חסד, כפי שהוכיח, כאמור, אדון פורמן שנסע עם הטויוטה שלו לפני מספר שבועות ב-3 לפנות בוקר והצליח לחצות את מרכז העולם מבלי לעצור אפילו פעם אחת, כל זאת בנסיעה רגועה למדי מבלי לחתוך נתיבים או להאיץ מעבר למהירות המותרת.

    אגב, לפני מספר שנים תושב אחר של העיר בשם טים ברוק העלה לרשת סרטון שזכה למאות אלפי צפיות בו הוא נראה נוהג ברחבי מנהטן ותופס גל ירוק של לא פחות מ-55 רמזורים. ללא ספק הישג מרשים כשלעצמו, אבל מתגמד לנוכח הביצוע העדכני של נוח פורמן.
    בכל מקרה, מעבר לבחירת השעה הנכונה, הכישרון והמזל של פורמן, אין ספק שחלק מההישג צריך להיזקף למערכת בקרת הרמזורים המתקדמת של העיר שמאפשרת לצאת למסע דרכים ברחבי העיר מבלי לעצור אפילו פעם אחת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הגל הירוק והתפוח הגדול

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.