• Ad
  • קאדילאק מתחילה לשווק בישראל את האסקלייד העצום, רכב SUV ענק ומאובזר במיוחד כמיטב המסורת האמריקנית. המחיר: בין 700 ל-770 אלף ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות שמעולם לא שווק בישראל באופן סדיר, סביר להניח שרובכם מכירים את קאדילאק אסקלייד, ויש לכך סיבה. האסקלייד נולד לפני 20 שנה בדיוק, כתשובה של ג'נרל מוטורס ללינקולן נביגייטור מבית פורד, בתקופה בה לא היו רכבי קרוסאובר אלא רכבי SUV. כאלו שלא התביישו בגודלם, במוחצנותם, ובראש ובראשונה בבזבזנותם.

    מהיום בו הושק הפך קאדילאק אסקלייד לגיבור תרבות, לא רק של תרבות ה-SUV האמריקאית על כל תוכנותיה הרעות, אלא בראש ובראשונה גיבור תרבות המונית. ראפרים התאהבו בו כי הוא שירת את סגנון ה"בלינג בלינג" באופן מובהק, הוא כיכב באין ספור קליפים, סרטים ותוכניות טלוויזיה, כשמעל כולן בלט כרכב של טוני סופרנו.

    בימנו אנו, שאת מקום רכבי ה-SUV תפסו קרוסאוברים מעודנים ורכים האסקליד הוא דינוזאור די חריג. ראשית בגלל העיצוב הקובייתי, שנית בגלל גודלו העצום ולבסוף בגלל המבנה שלו, עם שלדת סולם קלאסית, סרן חי מאחור ומערכת הנעה כפולה עם תיבת העברה. לא כי האסקליד מיועד להיות רכב שטח, אלא פשוט כי כמו השברולט טאהו/סברבן עליו הוא מתבסס, מתחת לעור הוא למעשה טנדר או Truck בהגדרה האמריקאית.

    במובן זה, אסקלייד הוא הנצר האחרון לעידן הישן של קאדילאק, לפני שהפכה להיות מותג יוקרה עם אוריינטציה גלובלית וקו מוצרים בעל סגנון ספורטיבי/אירופאי. הדבר בולט במיוחד ביחס לדור האחרון של רכבי הפנאי של קאדילאק, הכולל את ה-XT5 וה-XT4 החדש שהוצג לאחרונה, שבינם לבין האסקליד אין דבר למעט הסמל והשבכה המשפחתית.

    ובכל זאת החליטה חברת UMI לייבא את האסקלייד לראשונה לישראל, לדברם כי זיהוי פוטנציאל מכירות נאה של כמה עשרות יחידות בשנה בסגמנט רכבי היוקרה שמחירם מעבר לחצי מליון ש"ח, שם לא היה עד כה לקאדילאק מה להציע. לאסקלייד אין מתחרים ישירים, אך התקווה היא למשוך לא רק את לקוחות היבוא האישי, אלא גם לקוחות שבחרו באאודי Q7 ומרצדס GLS ואולי גם לקוחות של דגמי הסדאן הגדולים והיקרים.

    כדי לכוון גבוה מגיע האסקליד לישראל בשתי רמות הגימור הגבוהות ביותר בהן הוא מוצע, פרימיום ופלטינום, עם רשימת אבזור ארוכה מאד הכוללת פריטים כמו מושבים חשמליים עם חימום ואוורור (וגם עיסוי ברמת הגימור הבכירה), ריפודי עור לשלושת שורות המושבים, דיפוני גג ולוח מכשירים מאלקנטרה, מערכת שמע יוקרתית עם 16 רמקולים, הנעה מרחוק, מסכי מולטימדיה לנוסעים בתקרת הרכב, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, גג שמש פנורמי ומדרגות צד נשלפות חשמלית.

    גם תחום הבטיחות מגיע האסקליד עם סוללת מערכות מקיפה, הכוללת בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה וזיהוי עצמים בשטחים מתים.
    את האסקליד ניתן לקבל בגרסת מרכב רגילה, עם אורך של 518 ס"מ ובסיס גלגלים של 295 ס"מ (הרכב הלבן בתמונות), או בגרסת ה-ESV הארוכה הנמתחת ל-570 ס"מ עם בסיס גלגלים עצום של 330 ס"מ שגורמים לחישוקי ה-"22 להיראות ממוצעים למדי.

    בחרטום שתי הגרסאות שוכן מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר, המספק 420 כ"ס ולמעלה מ-60 קג"מ. שלמרות התצורה האמריקאית הקלאסית ולטובת איכות הסביבה, מצויד המנוע  בהזרקת דלק ישירה וטכנולוגיית ניתוק צילינדרים בשיוט המאפשרים להציג צריכת דלק ממוצעת של כ-6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. חסכוני באופן יחסי, כן?

    מחיר האסקליד מתחיל ב-699 אלף ש"ח לגרסה הרגילה ברמת גימור פרימיום. רמת גימור פלטינום בעלת שבעה מקומות ישיבה במקום שמונה דורשת תוספת של 50 אלף ש"ח, כשבפסגת ההיצע מוצעת הגרסה הארוכה ברמת גימור פלטינום שמחירה 770 אלף ש"ח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הגודל כן קובע: קאדילאק אסקלייד הושק בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.