• Ad
  • בתחילת השנה נרשמו עיכובים במסירת כלי רכב חדשים בישראל בשל באג בתקשורת בין מערכות המחשוב של משרד התחבורה ורשות המסים. כעת בקצה השני של העולם ייבוא הרכב נעצר בשל באג מסוג שונה לחלוטין
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת השנה נרשמו במחוזותינו עיכובים של ממש במסירות רכב חדש בשל באג שהתגלה בסנכרון בין מערכת המחשוב של משרד התחבורה לזו של רשות המיסים. בימים אלה, בקצה השני של העולם, בניו זילנד, באג מסוג אחר גורם לעצירת ייבוא הרכב מיפן ולתקיעתן של 3 אוניות מסע ענקיות עם יותר מעשרת אלפים כלי רכב מחוץ לנמלי המדינה המבודדת, זאת לאחר שהרשויות סירבו לאשר את עגינתן.

    מסתבר שבבדיקה שגרתית שערכו נציגי הרשויות נתגלו על האוניות כמויות אדירות של פשפשים תְּרִיסיתיים הידועים יותר בכינוי העממי "stink bug" בשל הריח שהם מפיצים. מדובר בחרק בגודל של סנטימטר שמקורו במדינות המזרח, אך סחורות שנשלחות בין יבשות אפשרו ל-stink bug לנדוד ולהגיע למקומות רבים נוספים על פני הגלובוס. החרק לא מסוכן כלל ולא מזיק לבני האדם, אך בשל יכולת ההתרבות המהירה שלו יכול לגרום לנזקים גדולים לחקלאות במיוחד במקומות בהם החרקים הללו אינם חלק משרשרת המזון ואין "טורפים" שיכולים לשלוט בהתרבות שלהם.

    מאחר שניו זילנד ממוקמת באי מבודד והכלכלה שלה מתבססת על ייצוא חקלאי, הרשויות במדינה מאוד מקפידות למנוע ככל הניתן כל חדירה של זנים חדשים למערכת האקולוגית האקסצנטרית של האי.

    תיירים המגיעים למדינה מדווחים על בדיקות קפדניות במטען הכוללות החרמה וקנסות הניתנים אפילו למי שנכנס למדינה עם כמה פירות כצידה לדרך, אבל גם ביחס למדינה קפדנית כמו ניו זילנד, הפעם מדובר במשהו חריג ויוצא דופן.

    מעבר לשלוש האוניות הנושאות, כאמור, עשרת אלפים כלי רכב חדשים ומשומשים מכל המותגים היפנים שיצטרכו לעבור למתקנים מיוחדים לטיפול, ניקוי והדברה משמעותיים לפני שיורשו להיכנס לניו זילנד, עוד כ-8,000 מכוניות מעוכבות וממתינות להטענה בנמלים ביפן.

    ייצור המכוניות בניו זילנד הופסק בסוף שנות התשעים של המאה ה-20 וכיום, כש-7 מתוך 10 המכוניות הנמכרות במדינה הן של מותגים מארץ השמש העולה, יפן היא הספקית הגדולה ביותר של רכבים חדשים וגם משומשים למדינה ועצירת הייבוא ממנה ללא ספק מטלטלת את שוק הרכב הניו זילנדי.

    "ב-15 השנים שלי בתפקיד זה לא ראיתי שום דבר רציני כמו זה", אמר דיוויד וינסן, ראש איגוד היבואנים בניו זילנד, אשר טס הביתה מוקדם מחופשה משפחתית כדי להתמודד עם המשבר.

    "בשלב זה לא ברור מה ניתן לעשות ואנשים מודאגים לגבי עבודתם", הסביר וינסן. "אמנם תעשיית החקלאות הענקית של ניו זילנד היא בעדיפות ראשונה ואנחנו צריכים לעשות כל מה שנדרש כדי לוודא לא לחשוף כל התעשיות החקלאיות שלנו לסוג כזה של סיכון, אבל במקביל אנחנו צריכים למצוא פתרון למשבר ולאלפי המכוניות התקועות על האוניות מהר ככל האפשר".

    הרשויות ינסו לטפל באחת הספינות במהלך השבוע הקרוב כדי לנסות להיפטר מהחרקים שבמטען שעל הסיפון ולאפשר את פריקתו. אם הניסוי לא יצליח שלוש האוניות ישלחו למסע של אלפי קילומטרים חזרה ליפן, שם המטען ייפרק ויעבור חיטוי יסודי.

    כדי למנוע הישנות של מקרים שכאלה הרשויות בניו זילנד קבעו שמעתה כל הרכבים המיובאים למדינה מיפן ובמיוחד הרכבים המשומשים שמהווים מקור סיכון גבוה יותר (ומספרם, כך מסתבר, דומה למספר הרכבים החדשים המיובאים למדינה) יצטרכו לעבור תהליך חיטוי ,ניקוי והדברה במתקן מאושר בטרם יקבלו אישור ייבוא ויעלו על ספינה בדרך לניו זילנד.

    צילומים: ויקיפדיה, יצרן 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הבאג שעצר את ייבוא המכוניות לניו זילנד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.