• Ad
  • האקרים סינים גרמו לטסלה לסטות ממסלולה באמצעות הדבקת מדבקות על הכביש

    קבוצת מחקר סינית הדביקה שלוש מדבקות על האספלט ובאמצעותן גרמה ל"טייס האוטומטי" של טסלה S להתבלבל ולעבור נתיב. דובר טסלה: זאת דאגה לא ריאלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האקרים סינים הצליחו לגרום למכונית מדגם 'טסלה S' לסטות ממסלול נסיעתה באמצעות… הדבקה של מספר מדבקות לבנות פשוטות על האספלט. ההאקרים, מקבוצת המחקר הסינית 'קין לאב' (Keen Lab) שנחשבת לאחת הבכירות בעולם בכל הנוגע להגנה מפני תקיפות סייבר, "בילבלו" את המכונית כאשר זאת נמצאה במצב "טייס אוטומטי".

     

     

    במסמך שפרסמה קבוצת החוקרים הם תיארו את הניסוי הפשוט שערכו, שבמסגרתו הדביקו על סימון ההפרדה שבין הנתיבים מספר רב של מדבקות. לאחר מכן נסעו במכונית כאשר היא במצב טייס אוטומטי, ומצאו שמערכת זיהוי הנתיב שלה "התבלבלה" מפני שהנתיב הפך להיות מטושטש מבחינתה. התוצאה החמורה היא שהמכונית סטתה ממסלולה. בשלב זה, כך מתארים החוקרים, הם ידעו שהדבקת מספר רב של מדבקות היא פעולה ברורה מידי לעין – כלומר לא משהו שיכול להיות מסווג כ"מתקפת סייבר" ולא דבר שסביר שייתקיים מחוץ למעבדה, בעולם האמיתי.

    מכאן ניגשו החוקרים לשלב הבא, שבו ביקשו ליצור כעין "נתיב מזויף" שעין אנושית תתקשה להבחין בו. בחינה תיאורטית של מערכת "הטייס האוטומטי" של טסלה גילתה להם שמערכת זאת מחשבת את מיקומו של קו ההפרדה באמצעות ניתוח של שלושה ריבועים קטנים ולא בולטים לאורך הנתיב. בהתאם לכך הם הדביקו מספר מדבקות קטנות בצומת שבמגרש הניסויים שלהם, כאשר הנחת המחקר הייתה שהמערכת של טסלה תזהה את המדבקות כהמשך הנתיב שממנו המכונית הגיעה אל הצומת. התיאוריה הוכחה כנכונה, לכל הפחות במגרש הניסוי, וה"נהג האוטומטי" הסיע את הרכב מן הנתיב הימני לשמאלי.

     

     

    במקביל, החוקרים ביצעו גם תקיפות אחרות על מערכת הטייס האוטומטי של טסלה S, ובהן הם הצליחו לשלוט במכונית מרחוק. עם זאת, בשונה מניצול חולשת הזיהוי של המערכת והדבקה פשוטה של מדבקות – השתלטות על המכונית מרחוק דורשת משאבים וידע רבים יותר, ופריצה מרחוק של מערכות ההגנה הממוחשבות של המערכת. לאחר הפריצה שלטו ההאקרים שליטה מלאה במכונית שנמצאה במצב "טייס אוטומטי".

     

     

    אם לא די בהתעללות הזאת, ההאקרים הסינים טוענים שהם הצליחו "לעבוד" גם על מערכת ההפעלה האוטומטית של מגבי השמשה הקדמית, וזאת באמצעות הקרנת תמונה מיוחדת שיצרו אל החיישן האופטי שאמור לזהות מצב שבו המכונית נוסעת בגשם.

    בתגובה לפרסום מסר דובר מטעם חברת טסלה ל״פורבס״: "עוד לפני שפורסם המחקר של קין לאבס התייחסנו כבר  לחולשה שנוגעת לשליטה מרחוק בהיגוי. בנוגע לשאר הממצאים שלהם – מדובר במצבים שבהם מבוצעת מניפולציה על הסביבה החיצונית סביב הרכב. זאת דאגה לא ריאלית היות שנהג יכול תמיד לבטל את מצב הנהג האוטומטי באמצעות נגיעה בהגה או בבלמים״.

     

    צילומים: Keen Labs

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.