• Ad
  • בדרך אל העתיד הלא ברור של תעשיית הרכב והתחבורה סיאט תציג בשבוע הבא בברצלונה שני דגמי קונספט שמזכירים לנו שאנחנו חיים בתקופה מעניינת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד מעט יותר משבוע תיפתח בברצלונה, "עיר הבירה של סיאט" בספרד, תערוכת MWC שהיא התערוכה החשובה ביותר של תעשיית הסלולר העולמית. סיאט, כרגיל בשנים האחרונות, תוכיח שהיא מארחת ראויה ותציג בתערוכה הזאת שני דגמי קונספט מעניינים ורלבנטיים לנושא האירוע.

     

     

    בשלב זה מסתפקים אנשי יחסי הציבור של סיאט ב"הודעת גירוי" בלבד, ועדיין לא מפרסמים פרטים מלאים אודות דגמי הקונספט, אבל ככל שאפשר לנחש הדגם הראשון מבניהם מתאר כלי רכב עירוני לניידות אישית, משהו בסגנון של 'טוויזי' ש'רנו' הציגה כבר לפני עשור ומייצרת מאז שנת 2012. אנשי סיאט קוראים לכלי הרכב החדש שלהם "פלטפורמת ניידות", ומצהירים שמדובר ב"רכב שישפיע על אסטרטגיית המיקרו-ניידות העירונית".
    "קונגרס הסלולר העולמי" הוא לא רק התערוכה הגדולה ביותר בעולם של תעשיית הסלולר אלא גם אירוע חשוב שבמסגרתו מתקיימים כנסים ו"פורומים למנהיגות מחשבתית": בכירי המנהלים של תעשיית הסלולר והתוכן מרצים אודות עתיד הסלולר והקישוריות, שהוא גם העתיד של כולנו. ל"עתיד" הזה יש קשר חזק מאד לתעשיית הרכב, היות שאחת המהפכות שמתרגשות על המכונית היא החיבור שלה ל"אינטרנט של הדברים". בהקשר הזה מציגה סיאט את הקונספט השני שלה, פרי שיתוף פעולה עם מפעילת הסלולר הספרדייה הגדולה – Telefónica.

    איך אומרים 'טוויזי' בספרדית?

    אחד התחומים הבוערים ביותר בעולם התחבורה בימינו הוא "ניידות אישית", או "מיקרו מוביליטי", או "פתרונות לבעיית הקילומטר הראשון והאחרון", ובמילים פשוטות: איך לכל הרוחות מוצאים חניה למכונית שלנו?

    כל מומחי התחבורה מבינים שגם מי שרוצה להשתמש בתחבורה ציבורית, וגם מי שמגיע לעיר ממרחקים במכונית נוסעים, יצאו מנקודה מסוימת (למשל הבית שלהם) ורוצים להגיע לנקודה אחרת (למשל לעבודה), ולא ממש בא להם לבלות שעות בפקקי תנועה או לצעוד מרחקים תחת שמש קופחת. פתרונות לניידות אישית כוללים, למשל, קורקינטים ואופניים חשמליים, אופנועים וקטנועים, וגם כלי רכב קצת יותר גדולים מזה אבל כאלה שאפשר להשתחל איתם בתנועה ולמצוא מקום חניה.

    בשנה שעברה סיאט הציגה באותה תערוכה את eXS, שהוא מעין קטנוע שפותח במסגרת שיתוף פעולה בין סיאט לחברת סגווי, והשנה – ככל שאפשר להתרשם מתמונת ה'טיזר', יוצג מה שמסתמן כמו "מכונית מיקרו" שנראית כמו כלי רכב צר וגבוה, עם פנסים צרים, שבכה קדמית משולשת ומושב נמוך. האם זה אומר שסיאט פותחת לעצמה נישה נוספת, כמו רנו? האם זה סתם גימיק שנועד לגרום לנו לומר הרבה פעמים "סיאט"? ימים יגידו.

    מה שבטוח זה שסיאט, כמו רוב יצרניות הרכב בימינו, מעסיקה את עצמה לא מעט בעתיד התחבורה ובשנה שעברה היא השיקה אפליקציית ניידות למכשירים סלולריים שבה עושים כיום שימוש רוב עובדי החברה ורבים מלקוחותיה, תושבי ברצלונה. צריך לומר לזכותה של סיאט שהיא בולטת במעורבות שלה במציאת פתרונות לבעיית הניידות העירונית, ויש לה אפילו שתי חברות בת עצמאיות – XMOBA ו- Metropolis: Lab אשר עוסקות ספציפית בפיתוח פתרונות ניידות עירונית. בנוסף, יצרנית הרכב מעורבת בפרויקט שנקרא Bus On Demand שנועד לשפר את יעילות התחבורה הציבורית באמצעות הגברת המידע והשקיפות עבור המשתמשים, וגם ביוזמת נסיעות משתפות – "Car pool", אשר מחברת בין נהגים ונוסעים בדרכם לעבודה. לדברי סיאט, שני המיזמים האלה נכנסים השנה לשלב השני שלהם שבמסגרתו הוא יופעל בעיר ברצלונה בקנה מידה מלא.

    בשנת 2017 חשפה סיאט באותה תערוכה את eMii, שהיא גרסה חשמלית למכונית המיני שלה, ועל אף שהמכונית הזאת אמורה להתגלגל השנה לאולמות המכירה היא דווקא לא מתארת את העתיד החשמלי האמיתי של סיאט. כחלק מקבוצת פולקסווגן, שנכנסה בשנתיים האחרונות חזק לתחום החשמלי, מכוניות חשמליות עתידיות של המותג הספרדי יתבססו על פלטפורמת MEB, כך ש-eMii היא רק שלב מעבר זמני.

    מחוברים לחיים

    במקביל, וכל מי שמשתמש ב'וויז' מכיר את זה היטב, החיבור האינטרנטי ל"אח הגדול" (או ל"חוכמת ההמונים") מאפשר לנו לנסוע בדרכים פחות עמוסות ולמצוא מקום חניה במקום להמר על זה שאולי נמצא אחד כזה. כמובן שכדי להיות מחוברים נדרשים חיבור סלולרי ו"אח גדול", ומכיוון שברצלונה שואפת למצב את עצמה כ"בירת הדור החמישי של הסלולר" של העולם אין מקום מתאים יותר כדי להציג בו את פרי שיתוף הפעולה עם ספקית הסלולר 'טלפוניקה'.

    גם כאן עדיין אין יותר מידי פרטים למעט ההבטחה של סיאט להציג את "הרכב שמחובר בטכנולוגיית הדור החמישי". לדברי דוברי החברה מדובר במערכת ש"מאפשרת תקשורת בין המכונית, התשתית שסובבת אותה ומכוניות אחרות, כצעד ראשון לקראת נהיגה שיתופית, אוטונומית".

     

     

    מנכ"ל סיאט, לוקה דה מאו, צוטט בהודעה לעיתונות כאומר ש"הניידות משתנה, והתפקיד שלנו כיצרנית וספקית של ניידות משתנה גם הוא. אנחנו חייבים להיות מסוגלים להציע פלטפורמות ניידות חדשות שיהיו שחקנים מרכזיים בערי העתיד. סיאט מעורבת באופן אינטנסיבי במספר פרויקטים כאלה, ותערוכת MWC היא הרקע המושלם להצגת הפרויקטים האלה לעולם".

    ומה המסקנה שלנו? ובכן, לא נעים לומר אבל בעוד שברור שיצרניות הרכב לא יכולות להתעלם מבעיות התחבורה והניידות, נראה שהן נאלצות להשקיע פחות מידי במוצרים, במיתוג ובכיף שלנו, כמשתמשים, והרבה יותר בפונקציונליות של מכונית ככלי תחבורה.

    בעולם כזה, שבו כולם מתמקדים בצורך שלנו לנוע ממקום למקום, האם באמת ישנה לנו אם על מה שיביא אותנו אל היעד יתנוסס הסמל של סיאט? הנחמה היחידה, אולי, היא שאם הקונספט המסתורי שיוצג בברצלונה ב-25 בפברואר מתאר כלי רכב מדליק לניידות אישית, ואם הוא גם יגיע לייצור מסחרי, ייתכן שנמצא את עצמנו רוכבים לעבודה על כלי רכב מדליק במקום לשבת בפקקי תנועה במכונית של סיאט או של כל מותג אחר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם סיאט מצאה פתרון לפקקים או שהיא מכריזה על מותה של המכונית?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.