• Ad
  • האם "סוללת פחמן כפול" תציל את המכונית החשמלית?

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עם צפיפות אנרגיה זהה, אורך חיים רב מזה של סוללות ליתיום-איון, ועיקר העיקרים – פחות סכנת התפוצצות, האם סוללת "פחמן כפול" היא הסוללה האידאלית למכוניות חשמליות והיברידיות?

    סוללה חשמלית בטכנולוגיה חדשה ובטוחה לשימוש, אשר מכילה תכולת אנרגיה דומה לזו של סוללת ליתיום-איון ומציעה אורך חיים ארוך מזה של מכונית נוסעים. זאת ההבטחה של חברה יפנית חדשה ולא ידועה (במערב) בשם Power Japan Plus אשר חשפה אתמול את "סוללת הפחמן הכפול" Ryden dual carbon battery.

    נכון להיום, החסם המשמעותי ביותר שמונע מרעיון המכונית החשמלית לקרום עור וגידים הוא תכולת אנרגיה נמוכה בסוללות בנות ימינו, ובמידה רבה גם בטיחות השימוש בהן. כל פריצת דרך בתחום הסוללות, לכן, עשויה להיות רבת משמעות לתעשייה הזאת, כמו גם למכוניות היברידיות ואפילו למכשירי אלקטרוניקה שבשימוש יום יומי כמו הטלפונים הניידים שלנו.

    אתמול (ג') חשפה חברה יפנית טכנולוגיית סוללות חדשה אשר לדבריה יכולה לפתור כמעט את כל הבעיות שגורמות הטכנולוגיות המוכרות לנו כיום. עוד לפני שנתאר את הטכנולוגיה עצמה כדאי לשים לב לשתי תכונות חשובות שלה, כפי שהוצגו על-ידי אנשי החברה: הסוללה לא מכילה מתכות נדירות ויקרות אשר גורמות לנזק סביבתי רב כאשר כורים אותן, והן ניתנות למיחזור מלא, כלומר שהנזק הסביבתי הכולל שלהן אמור להיות מצומצם.
    אגב, סימן מעודד נוסף לגבי ההיתכנות של הטכנולוגיה הזאת בעולם האמיתי הוא שלא מדובר ברעיון חדש שנולד מתוך שמים בהירים, אלא ביישום מעשי ראשון של רעיון תיאורטי שמוכר כבר מאז סוף שנות ה-70.

     


    אבל אם רוצים באמת להתחיל להתלהב, ונזכרים שמי שמציג את הטכנולוגיה הם יפנים (כלומר שבאופן סטריאוטיפי, שלא לומר גזעני, אפשר לסמוך על האמינות שלהם), הנה שתי עובדות המפתח לגבי הפוטנציאל האדיר של הטכנולוגיה הזאת בתעשיית הרכב: בניסויים שנערכו עד כה עמדו תאי הסוללה ב-3,000 מחזורי טעינה ופריקה עם ירידה מזערית בלבד בביצועים, וקצב הטעינה והפריקה גבוה פי 20 מזה של טכנולוגיית ליתיום-איון.
    במילים אחרות, אנשי החברה מבטיחים אורך חיים של עשר שנות שימוש שבמהלכן תהיה ירידה קטנה מאד בביצועי הסוללה, מה שאומר שמכונית חשמלית יכולה להשתמש בסוללה כזאת לכל אורך חייה ללא צורך בהחלפה.

    הטכנולוגיה, שפותחה בשיתוף פעולה בין אנשי החברה לבין פרופסורים מאוניברסיטת קיושו, בפוקואוקה, יפן, מבוססת על "כימיה חדשה", כדבריהם, של פחמן אורגני עם שתי אלקטרודות, אנודה וקתודה, שעשויות מפחמן .
    את התא החדש שלהם הם מכנים Ryden, ולדבריהם הוא מבטיח צפיפות אנרגיה זהה לזו של תאי ליתיום-איון אבל מאבד פחות אנרגיה לאורך זמן ומציע, כאמור, רמת בטיחות גבוהה בהרבה. יתרון נוסף, שמן הסתם תורם לבטיחות, הוא שהסוללה כמעט ולא מתחממת תוך כדי טעינה ופריקה.

    כאמור, התרכובת, כפי שהם מתארים אותה, נקראת "פחמן אורגני", הסוללה לא מכילה מתכות אקזוטיות אלא בעיקר פחמן שמצוי בשפע, ומכיוון שאין בה מתכות יקרות היא גם לא סובלת מתנודות במחירי הסחורות בשוק.
    גם תהליך הייצור, כך מבטיחים אנשי החברה, פשוט, ומה שחשוב יותר מכל: הוא לא דורש שינוי והתאמה יקרה של מערכי הייצור הקיימים כיום, מה שעלול היה להוות חסם כניסה משמעותי לטכנולוגיה חדשה. מפעלים שמייצרים כיום סוללות אחרות יוכלו לעבור לייצר את סוללת הפחמן הכפול במהירות ועם השקעה מזערית.

    הטכנולוגיה, שהוצגה אתמול דווקא בסן פרנסיסקו, ארה"ב ולא ביפן, מתאימה לכן לייצור המוני בכמויות גדולות, והחברה מתכוונת להתחיל לייצר סוללות כאלה עוד השנה במתקן הייצור שלה הקטן באוקינאווה , יפן.
    החברה כבר חתמה על הסכם לייצור סוללות עבור לקוח ראשון, אולם את זהות החברה הזאת הם מתכוונים לחשוף רק במהלך חודש אוגוסט הבא.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.