• Ad
  • האם נהגי אובר למעשה מפסידים כסף?

    בעוד שבישראל הרגולטור מונע בשלב זה כל אפשרות לנהגים לא מקצועיים להשלים הכנסה בשירותי הסעות דרך Uber, בארצות הברית יותר מ-750 אלף בני אדם משלימים הכנסה או עובדים במשרה מלאה בשירותי הסעות שיתופיים. מחקר חדש שנערך ב-MIT טוען כי רובם המכריע לא מגיע לשכר המינימום וכשליש מהם אפילו מפסידים כסף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות אפליקציות כמו AirBNB ,Uber ו-Lyft שינו את סדרי העולם בכל מה שקשור למקומות לינה בטיולים ולשירותי הסעות.

    בעוד שרבים מאיתנו נהנים מהמחירים האטרקטיביים יותר של שירותים אלה, יש מי שסבור שמעבר לעובדה שמדובר בתחרות לא הוגנת מול המלונות ונהגי המוניות המסודרים שנדרשים לעמוד בסטנדרטים ובתנאים מסוימים, בטווח הארוך שירותים כאלה דווקא לא בהכרח מטיבים עם האזרח הקטן ובמקרה של AirBNB למשל גורמים לעליות מחירי השכירות הרגילה במרכזי הערים.

    בימים אלה התפרסם מחקר שנערך על ידי ה-MIT, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס שנחשב לאחד ממוסדות המחקר החשובים והמוערכים בארצות הברית, הקובע כי אותם מיזמים שיתופיים לא מאוד כלכליים גם למי שאמור להרוויח מהם וחושף כי הנהגים שעובדים עבור Uber ו-Lyft מרוויחים בממוצע – אחרי ניכוי הוצאות דלק, ביטוח, תחזוקה, בלאי ופחת – פחות מ-3.5 דולר לשעה, לפני מסים.

    המחקר מתבסס על סקר מייצג שנערך בקרב 1,100 נהגים של שירותי ההסעות המקוונים מכל רחבי ארצות הברית ועל פיו 74 אחוזים מהנהגים לא מצליחים להגיע בסופו של כל חודש לשכר המינימום הנהוג במדינתם ו-30 אחוזים מהנהגים למעשה ממש מפסידים כסף בכל חודש.

    "המודל העסקי של שירותי ההסעות האלה אינו בר-קיימא כרגע", מסכם סטיבן זוף שעמד בראש צוות המחקר של ה-MIT. "החברות הללו אולי שוות בתיאוריה המון אבל בפועל מפסידות כסף והנהגים בעצם מסבסדים אותן על ידי עבודה בשכר נמוך מאוד".

    כצפוי, ב-Uber וב-Lyft לא נשארו אדישים לתוצאות המחקר ובכירים בחברות שיתוף הנסיעות התבטאו בנושא וטענו כי המסקנות של המחקר רחוקות מהמציאות והצביעו על מספר סעיפים ושאלות במחקר שלטענתם היו עשויים להוביל לשגיאות בסיסיות בחישוב השכר פר שעה.

    מנכ"ל אובר, דרה חוסרושאהי, צייץ בטוויטר וטען שראשי התיבות של MIT הם לא מכון המחקר הטכנולוגי של מסצ'וסטס אלא Mathematically Incompetent" "Theories (תיאוריות מתמטיות לא נכונות) ומסקנות המחקר הן פסולות ולא מתיישבות עם מחקרים אקדמיים אחרים וסקרים שנערכו בעבר.

    הכלכלן הראשי של אובר, ג'ונתן הול, פרסם פוסט מעמיק בבלוג החברה בו הוא טוען כי סכומי הברוטו הממוצעים שהגיעו אליהם חוקרי MIT הם פחות ממחצית מהסכומים שהגיעו אליהם במחקרים אחרים, כמו מחקר שנערך ב-2017 המצביע על הכנסה של 15.6 דולר לשעה, ואם לא היה מדובר בעבודה משתלמת ככל הנראה 750 אלף אמריקאים לא היו רשומים כעובדים באובר.

    לדעת הול "לוגיקה לא עקבית" השפיעה על התוצאות של MIT. הא טוען להיתכנות גבוהה לטעויות בפרשנות של שאלות שונות בסקר כמו כמה שעות עובדים הנהגים בשבוע בממוצע, כמה כסף הם עושים בחודש בממוצע וכמה מההכנסה החודשית הכוללת שלהם מגיעה מנהיגה אשר הובילה למתודולוגיה לקויה ולסכומים שונים לחלוטין ונמוכים פר שעה, הרבה מתחת לכל מחקר קודם שנערך בנושא.

    אנשי MIT מצידם הבטיחו לבדוק שוב את הנושא, לנתח את הנתונים מחדש ולדווח על כך אם בסוף התהליך הם יגיעו למסקנות ולמספרים שונים מהותית.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.